Waarom niet duidelijk en zo duur.

Gestart door ysbeer, 08 januari 2013, 23:47:49 PM

INFO

Heren het kost gewoon veel geld
Net een aangetekend pakketje naar Europa (Belgie) 14,30 aub dank u wel, uiteraard via PostNL zou dat NL nu toch echt Niet Leuk betekenen?
Dan moet er nog een doosje om en een sticker op, en dan moet je het zelf naar het verzamelpunt brengen, anders komt er nog eens 1,50 bij voor het ophalen.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Martin Welberg

Kan voor de verzendkosten het vaak niet ophalen of brengen. Simpel is dat. Normaal pakket kost een 7 euro in de NL, of tie nu van Groningen naar Maastricht moet of van Rotterdam naar Amsterdam...misschien zou de post een tarief per KM moeten gaan hanteren...

Dvroonen

Hallo
Waar ik mij geweldig aan stoor op het forum(en niet alleen van dit onderwerp)is dat het heel dikwijls gaat  over hoe duur toch alles wel niet is .Iedereen wil alles 100% op schaal super gedetailleerd maar het mag wel niets kosten
Wel dan kan ik u zeggen dat u de verkeerde hobby heeft gekozen

                                      Beste groeten Danny Vroonen
 

Klaas Zondervan

Danny, volgens mij heb je niet goed gekeken. Het gaat hier niet over de prijs van modellen, maar over de posttarieven. Die verander je niet door een andere hobby te kiezen.

Dvroonen

Hallo Klaas
Ik heb het wel goed gelezen ik zeg toch ook dat het niet alleen over  dit onderwerp gaat en als het dan toch over de posttarieven moet gaan , met kan daar 10 bladzijden over volschrijven daar heb je toch geen vat op
                     Beste groeten Danny
 

Jurgen

Ik denk dat Wim vooral gefrustreerd was over het feit dat niet alle winkels de verzendkosten op hun site plaatsen of dat je eerst heel hard moet zoeken vooraleer je ze kan vinden.
Dat de tarieven te duur zijn zal zijn tweede bekommernis geweest zijn en over te dure modellen heeft hij al helemaal niet gesproken.

Klaas heeft dus wel een punt, prijs en detail van het model doen hier niets ter zake.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OMC

Citaat van: Dvroonen op 31 januari 2013, 20:47:40 PM
Hallo Klaas
Ik heb het wel goed gelezen ik zeg toch ook dat het niet alleen over  dit onderwerp gaat en als het dan toch over de posttarieven moet gaan , met kan daar 10 bladzijden over volschrijven daar heb je toch geen vat op
                     Beste groeten Danny

Als je goed gevolgd hebt zie je dat er ideeën en ervaringen worden uitgewisseld over verzendingen, in die zin heb je toch vat op de verzendingskosten door de (voor jou) juiste manier uit te kiezen.  ;)
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

loc1200

Hoi,

Ik heb in België en Duitsland  een adres bij een verkoper waarna ik het kan laten versturen.
!x per maand haal ik mijn waar op een treinenbeurs te Houten (NL) op en zodoende kan ik het met binnenlandse tarieven af.

Ter compensatie bestel ik dan mijn nieuwigheden bij betreffende dealer.

Gr. Mars.

modeltreinbart

Er zijn vele Kialapunten . Maar deze gaan ook zeer omslachtig te werk . Eerst word het overgebracht naar Marquin , waar het sorteercentrum is , voor de regio provincie Antwerpen en een deel van Oost-Vlaanderen gaat het daarna naar TTC in Burcht waar het dan per camionnet vertrekt naar de Kiala punten. Deze camionnetten hebben meer dan enkel Kiala bij waardoor het soms gebeurt dat een Kiala punt bevoorbeeld juist voor sluitingstijd zijn materiaal heeft.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

B_Modelbouw

Posttarrieven duur ???

Laat eens een pakje overkomen van China ... Dan vraag je je af hoe ze het kunnen voor zulk een spotgoedkoop bedrag,
maar zend je van hier naar China ... Dan betaal je je blauw (prijzen x50 en meer is geen uitzondering).

Dus een tarief per kilometer lijkt me hier geen goed idee, China blijft even ver liggen.

Misschien moeten we eens een tarief berekenen met wat de effectieve ecologische voetafdruk kost.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Johnnytrein

Als ik de verzendkosten uit Duitsland te hoog vind is er nog altijd de huifkar. www.huifkar.de dan kan je via de huifkar iets laten verzenden binnen Duitsland aan Duitse posttarieven en vervolgens eventueel zelf ophalen of laten leveren aan belgische posttarieven. Ik werk reeds enkele jaren tot volle tevredenheid op deze manier. Men verstaat en spreekt daar Nederlands.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about