Waarom niet duidelijk en zo duur.

Gestart door ysbeer, 08 januari 2013, 23:47:49 PM

ysbeer

Ik heb al en aantal keren een leuke aanbieding gezien bij Belgische winkels.
Kopen dus.Nou nee.
De prijs is soms wel aantrekkelijk naar de verzendkosten vaak enorm  11 euro is bijna (en nog aanvaardbaar) het laagste,maar zijn helden die 20 euro vragen.
Waarom zoek de winkel niet eens goed op het internet,er zijn goede aanbieders die onder de 10 euro willen verzenden.
Maar daar voor moet je wel goed zoeken ,en het zijn niet de kleinste die voor minder willen verzenden,ook naar Nederland.
Uit Duitsland is het duurste 9.50 .

Nog erger zijn de firma die helemaal niet vertellen wat de verzend kost ,dat zijn er in Belgie nog al wat.
Zeg nu niet het staat er wel op,dat zal dan wel maar het is voor een simpel geest als ik niet te vinden.
Niet weten wat de verzend kost is voor mij weg klikken .
wim

ToThePoint

Ik begrijp uw mening niet Wim.
Als wij belgen vanuit het buitenland moeten invoeren is het minimum 18€.
Af en toe zie je een duitser die dan wel lager kan +- 8a9€.
Als u de tarieven wenst te weten dan is de site van BPOST een handige leidraad.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

doomslu

Waarom ze niet zo duidelijk zijn, weet ik niet. Dat de verzendkoste de pan uitswingen is een feit.

Laatste aanpassing van de portkosten: het verzenden van 1 tijdschrift van 318 gr precies kost € 2.01 (binnenland) , Nederland zowat het driedubbele : € 6.18...! Een verloren gegaan nummer naar Nederland sturen kost een fortuin!

Om diezelfde reden kunnen we ook geen verzamelmappen meer aan een fatsoenlijke prijs naar Nederland sturen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Wim, een pakje opsturen naar Nederland kost met DPD ongeveer 7 à 8 euro.
Met de post is het een stuk duurder.
Naar Duitsland is het veel duurder, namelijk ong. 16 à 17 euro, zowel met de post als DPD.
Het omgekeerde is natuurlijk ook waar.
Als ik in Duitsland iets bestel rekend die winkel me 8 à 9 euro voor verzending aan DHL. Maar ik heb bij anderen ook prijzen gezien van 19 euro. Je moet dus goed kijken waar je iets bestelt.
Nog een frapant voorbeeldje: Voor mijn materiaal van Mininatur/Silhouette betaal ik in Duitsland minder verzendkosten, dan wanneer ik hetzelfde hier in Belgie zou bestellen.
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

Verleden week een pakket schaal 0 materiaal uit Chimay naar Laaakdal €10 portokosten. Maar was een groot pak en wat is duur ?
Duitsland swingt de pan uit met de portokosten €18 ( telkens 0 onderdelen ). Nederland naar hier €12 portokosten .
Eigenlijk zo zoiets Europees moeten geregeld worden iedereen dezelfde portokosten punt uit.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Ronald

En wat ik doe als de verzendkosten mij niet duidelijk zijn; even een mail sturen. Als daar niet op gereageerd wordt binnen 2 werkdagen bestel ik simpelweg niets bij die firma. Maar eerlijk gezegd staat het vaak wel vermeld op de site maar moet je inderdaad even zoeken. Of gewoon de bestelling in de winkelmand doen en het proces doorlopen. Voordat je moet afrekenen komen de verzendkosten dan altijd wel in beeld.

bellejt

Intern in Belgie heb je ook kiala=4 euro tot 30 kg.Binnen afzienbare tijd gaan zij ook voor Benelux.Dat wordt dan de oplossing.Nu kan je bij hun in Belgie nog enkel inland versturen.Net als in Nederland.Is dikwijls goedkoper om zelfs boeken enzo via hun op te sturen.En een groot voordeel is dat je het zelf kan afhalen in een ophaalpunt waar je maar wil.

Peter

CiteerNu kan je bij hun in Belgie nog enkel inland versturen.

Nee hoor, ik heb mijn Hondekop naar Kees-Jan (Nederland) verstuurd via Kiala. De verzending zelf gaat met DPD
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Citaat van: ToThePoint op 09 januari 2013, 00:48:38 AM
Als u de tarieven wenst te weten dan is de site van BPOST een handige leidraad.
Dat zijn dan de tarieven van Bpost. Maar dat is niet altijd hetzelfde als wat een webshop in rekening brengt.
Het handigst lijkt mij de truc van Ronald: gewoon een bestelling in het mandje leggen en kijken wat er op de rekening komt. Als het je niet bevalt, afbreken en op zoek naar een andere webshop.

bollen neus

Er is altijd een verschil , je kan niet vergelijken, als wij iets kopen uit Duitsland is de prijs waarschijnlijk anders dan dat je dit uit Nederland gaat doen. En dat de prijzen opslaan is normaal,dat is 2 maal per jaar. Maar dit is ook één van die vragen en patstellingen op forum dat altijd jaar na jaar zal terugkomen.
Zelf heb ik al 200 items gekocht via ebay Duitsland en de prijzen varieert van 10,50 euro tot 17,00 euro en vind dit verantwoord, ik kan niet naar daar rijden ook zeker niet met openbaar vervoer om het "even" te gaan halen. Indien je een firma wagen onder jou gat hebt zou je dat wel kunnen.
Ik hou het ook altijd simpel, zie ik de verzendkost niet staan vraag ik er naar, is het te veel blijft het staan, Punt uit, er is trouwens aanbod genoeg.
Met andere woorden mij hoor je hierover niet klagen, volg ook de prijzen zowat en wat er het snelste is? Dat is DHL en PDP van service, spreek uit mijn ervaring.
Wat ook een verhoging is voor de prijs is of de koper het wil volgen via de PC, daar moet je ook voor betalen. En dan heb je natuurlijk ook de extra's die je kan nemen tegen diefstal en verloren gegaan materiaal, wat ik persoonlijk nog nooit heb tegengekomen maar dat is dan ook best.
Indien "iedereen" de verzending per land bij aankoop zou vermelden was er nooit een probleem maar das hetzelfde verkondigen dat Pasen dit jaar eens op een vrijdag gaat vallen.

:)

argilla

Citaat van: bellejt op 09 januari 2013, 10:05:14 AM
Intern in Belgie heb je ook kiala=4 euro tot 30 kg.Binnen afzienbare tijd gaan zij ook voor Benelux.Dat wordt dan de oplossing.Nu kan je bij hun in Belgie nog enkel inland versturen.Net als in Nederland.Is dikwijls goedkoper om zelfs boeken enzo via hun op te sturen.En een groot voordeel is dat je het zelf kan afhalen in een ophaalpunt waar je maar wil.






zou een oplossing kunnen zijn. Echter niet overal zijn Kiala punten. Het dichts bijzijnde ligt op 15 km hier vandaan. Als je moet rijden ben je die 4€ al kwijt. De post is wel overal en brengen het thuis. Alles in acht nemen. Maar wat is correct ??
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

DelticPower

Is het in Belgie mogelijk om nog net als vroeger "Poste Restante" te versturen. Bv naar een postkantoor in een grensplaats (Arendonk) en het daar op het postkantoor op te halen?
Groeten Jan

Ronald

Citaat van: Klaas Zondervan op 09 januari 2013, 10:44:51 AM
Het handigst lijkt mij de truc van Ronald: gewoon een bestelling in het mandje leggen en kijken wat er op de rekening komt. Als het je niet bevalt, afbreken en op zoek naar een andere webshop.

En dan alleen als ik geen account hoef aan te maken en direct kan bestellen, en dat kan bij de meesten tegenwoordig.

Citaat van: bollen neus op 09 januari 2013, 11:09:17 AM
.. en vind dit verantwoord, ik kan niet naar daar rijden ook zeker niet met openbaar vervoer om het "even" te gaan halen. Indien je een firma wagen onder jou gat hebt zou je dat wel kunnen.

Precies... als 't zich loont ben ik bereid de wat hogere kosten van verzending voor lief te nemen. Ja, ik weet ook dat men soms te veel rekent maar toch denk ik dat de meesten coulant genoeg zijn.
Ik bestelde laatst bij de Duitse Firma Wenz en kwam in de webshop op 19 euro verzending voor wat klein spul. Die site doet dat automatisch omdat je aangeeft uit bv Nederland te komen. Na een mailtje kreeg ik het gewoon met verzendkosten die de helft bedroegen. En dat bedoel ik; even een mailtje, meer kost het niet. Je zult zien dat de meesten best bereid zijn mee te denken over die kosten. Tenslotte willen ze allemaal iets verkopen ;)

bellejt

DECONET COMPUTERS
Plein, 10
2430 Laakdal


kialapunt.

argilla

Citaat van: bellejt op 09 januari 2013, 16:21:34 PM
DECONET COMPUTERS
Plein, 10
2430 Laakdal


kialapunt.




sorry voor het laattijdig replay. Dat punt ken ik helaas....... was.... was... een kialapunt 2 maanden geleden. Nu niet meer   ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15