Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

beginende N rijder

Gestart door Gust, 08 januari 2013, 18:00:51 PM

Gust

hallo,
ik zoek deze hobby (na lange tijd) terug te hervatten.
ik ga wrsch een startersset (digitaal) van Fleisschmann aankopen. (is dat een goede keuze?)
Kan ik dan met elke soort- en trein (digitaal) op deze baan rijden?
waar vind ik beurzen voor rails en wissels?..iemand een goede 'tip'?

Ronald


Steven123

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

Gust, welkom op het forum, hier.

Een startset lijkt me ok, en Fleischmann is een kwalitatief merk.
Persoonlijk vind ik de sporen van Peco code 55 mooier, maar dat kun je later kiezen voor een uitbreiding.

Een voordeel van een startset is dat je goedkoper digitaal kunt starten.

Over beurzen wordt hier op 't forum regelmatig informatie gegeven.
Kansen genoeg  ;)

In elk geval veel succes met je opstart.
Veel plezier met de hobby !

(en zoals je al ervaren hebt:  sms-taal kun je best vermijden.  Het leest achteraf wat gemakkelijker, en toont wat meer respect voor de lezers  ;))
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#4
Welkom, Gust
Goed dat je onze hobby (opnieuw) ontdekt  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Redskin

Ook namens mij welkom hier Gust  ;)

Een Fleischmann startset kopen is best een goed idee; dat heb ik na het herintreden in de modelspoorwereld ook precies zo gedaan. Zo kan je relatief voordelig bekijken of het digitaal systeem (MultiMaus) je aanspreekt. En kan je zelf ervaren hoe mooi langzaam je een (paar) locje(-s) kan laten kruipen, waarbij de verlichting ook altijd blijft branden; ik vond (vind) het prachtig. Wel heb ik zelf uiteindelijk voor mijn baanplannen voor een moderner en slimmer (vind ik) railsysteem gekozen (Kato UniTrack), maar dat is naar ieders eigen smaak en wensen uiteraard.

Succes met je keuzes, roep hier als je vragen hebt. Veel plezier! :)
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

janjozef

Fleischmann is altijd een goed merk en dus een goed idee. Een van de beste beurzen om N-materiaal te kopen is in houten Nl. Ik kan niet zien vanwaar jij bent, Gerolf heeft zijn werk blijkbaar niet goed gedaan  ;D . Houten ligt 120km van Antwerpen, tegen Utrecht

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

railrunner

Hallo Gust,

Ook van mijnentwege welkom!

N-materiaal ook ruim verkrijgbaar bij MTE in Blankenberge.

Gust

Iedereen bedankt voor de info...(informatie dus....) en sorry voor mijn sms-taal..'t zal nimmer gebeuren !.

ik heb plaats voor thuis een baan te leggen van 1.25 m op 1.10 m . (dit lijkt mij wel te klein voor HO, daarom mijn keuze voor N.)
al verschillende malen op de beurs geweest in Dortmund en Goes en daar al mooie banen gezien in schaal N.
wat het gaat worden weet ik nog niet...nu vrijdag ga ik mijn starters-set kopen bij Verschooten in Antwerpen.

ach ja, : ik  ben uit Deurne (bij Antwerpen..)
nog liefhebbers die in deze Provincie (gemeente) wonen?...dan kom k graag 's kijken...

grtjs,
gg

Gerolf

CiteerIk kan niet zien vanwaar jij bent, Gerolf heeft zijn werk blijkbaar niet goed gedaan
Woonplaats is geen verplicht veld, Jan. Of bedoel je iets anders?


Citaat van: Gust op 09 januari 2013, 18:53:42 PM
ach ja, : ik  ben uit Deurne (bij Antwerpen..)
nog liefhebbers die in deze Provincie (gemeente) wonen?...dan kom k graag 's kijken...
Mortsel speaking  ;)
Maar als je N-spoorders wil: Marc Goovaerts woont in onze buurt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railrunner

N160 in Schoten.  Enigste exclusieve N-club in Belgie.  www.N160.be

Rikkie

Citaat van: janjozef op 09 januari 2013, 14:33:20 PM
Een van de beste beurzen om N-materiaal te kopen is in houten Nl.

Inderdaad. Voor N-spoor is dit de betere beurs.

Redskin

Een week later is het de tweedaagse 'Nederlandse Modelspoordagen' in Rijswijk (Zuid Holland), op 19 en 20 januari. Niet helemaal vergelijkbaar met Houten, maar wel gezellig, en met verkoop- en demonstratieactiviteiten.

www.modelspoordagen.nl
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController

Gust

Volgende donderdag ga ik 's kijken in Schoten..ideetjes opdoen
Vandaag mijn startersset gekocht,..nu kan ik zoek naar extra sporen...

Redskin

Proficiat Gust! 8)

Maak 's wat beeld en plaats dat hier, vinden we leuk. ;)
Frank
(model-)treinliefhebber
Materieel D/A/CH/F/I, vanaf tijdperk II, MultiMaus, railsysteem Kato Unitrack, besturing TrainController