Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Model 2012

Gestart door Peter, 07 januari 2013, 11:05:39 AM

thor

Een beetje ongelukkig dat je op alles moet stemmen, bij alle rubrieken staan er items die de ene wel, de andere niet interesseren. Volgens je eigen voorkeur, i.e. de orientatie van je baan, kan je omtrent sommige modellen geen oordeel geven. Welke zin heeft het dan de verplichte velden in te vullen?
Als je bvb. uitsluitend een tijdperk III rijder ben, kan je niet objectief oordelen over de LSM reeks 18², welke laatste mij als tijdperk IV-V-VI rijder erg bevalt.
Vandaar heb ik nog niet gestemd en zal dit vermoedelijk ook niet doen gezien de keuze mogelijkheden.
Omtrent rijdende modellen kan je pas oordelen als je deze in je bezit hebt, toch?
Kan misschien het keuze / selectie menu nog aangepast worden?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

argilla

Aaan de oproep van Luc gevolggevend : heb gestemd en verzonden.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Ludwig

Ook gestemd, alleen vraag ik me af waarom men wil weten of ik een abonnement heb.?
Nee dus, al heb ik alle nummers gekocht. ;)
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

doomslu

Citaat van: Ludwig op 10 januari 2013, 19:13:20 PM
Ook gestemd, alleen vraag ik me af waarom men wil weten of ik een abonnement heb.?
Nee dus, al heb ik alle nummers gekocht. ;)
Dat kan ik je zeggen: uit pure nieuwsgierigheid hoe de verhouding zit tussen abonnees en niet-abonnees. Een mini-enquête dus.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Mattias

Is het voor het model 2013 niet simpeler om zelf je top 3 te kunnen ingeven?
Want zoals voorgaand, zijn er ook mensen die de opgesomde producten niet heeft gekocht of onderzocht of helemaal niet interesseren, zodanig dat ze een willekeurige ingave doen, waardoor de stemming beïnvloedt wordt.. Er zijn ook soms modellen die het meer waard zijn om model van het jaar te worden, dan deze aangegeven in de lijst..  ;)

Aanzie dit niet als negatief, maar als een positieve opmerking..  :)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Ludwig op 10 januari 2013, 19:13:20 PM
Ook gestemd, alleen vraag ik me af waarom men wil weten of ik een abonnement heb.?
Nee dus, al heb ik alle nummers gekocht. ;)


wanneer je al een abbonnee bent krijg je een kus van den Luc ;D

groeten Peter

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 januari 2013, 23:29:42 PM
Citaat van: Ludwig op 10 januari 2013, 19:13:20 PM
Ook gestemd, alleen vraag ik me af waarom men wil weten of ik een abonnement heb.?
Nee dus, al heb ik alle nummers gekocht. ;)


wanneer je al een abbonnee bent krijg je een kus van den Luc ;D

groeten Peter
Zo gemakkelijk gaat dat niet zulle. Ik ben nogal kieskeurig!  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG


Zulke rondvragen vul ik graag in. Maar dit maal ga ik niet stemmen. Thor heeft perfect verwoord waarom. Die tijdperk III rijder ben ik dus die totaal geen boodschap heeft aan een reeks 18 ;-)
Moest de enquete aangepast worden zodat je niet alles hoeft in te vullen dan wil ik wel een poging wagen en enkel stemmen op die dingen die het naar mijn mening echt waard zijn.


Peter

Ik heb zelf een andere instelling. Niets van hetgeen in de lijst staat zijn dingen die ik koop om de eenvoudige reden dat ik een baan heb naar Duits voorbeeld.

Ik stem gewoon voor de dingen die het volgens mij waard zijn om op gestemd te worden, zoals bv. de 53 van Olaerts. Ik heb namelijk bewondering voor deze 'kleine' producenten die het nog steeds aandurven om (in deze tijd) veel geld in produkties te steken, en die steeds weer moeten afwachten of het weer goed gaat.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Op verzoek van sommigen heb ik bij elke keuze de optie gezet "geen keuze". (kijk en klik onderaan elk lijstje)
Als je dit aanklikt wordt het formulier wel aanvaard.
Enkel bij de modelbanen blijft het verplicht want er is geen enkele modelbouwer die hier geen keuze kan maken.  ;)

Niks aanklikken blijft evenwel niet toegelaten, dat nodigt gewoon uit om allerlei grapjassen te laten meestemmen. Een kleine inspanning is het minste wat we vragen.  :)

Verder vind ik wel dat Peter ook gelijk heeft: als ik mag stemmen op de mooiste auto van het jaar dan stem ik wellicht op een andere dan die ik kan kopen.
Ik kan me echter wel inbeelden dat niet iedereen wat met trams heeft...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thor

Allemaal goed en wel, doch we moeten er van uit gaan, dat we een objectieve keuze kunnen maken. Stemmen op een model waar we geen ervaring mee hebben is niet objectief.  Subjectief gedrag geldt als je een wagen mooi vindt.
Toch een dank je wel Lu voor het tegemoet komen met het enqueteformulier, in dit geval ga ik het meteen invullen en opsturen uiteraard.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

just4fun

Citaat van: doomslu op 11 januari 2013, 13:04:17 PM
Verder vind ik wel dat Peter ook gelijk heeft: als ik mag stemmen op de mooiste auto van het jaar dan stem ik wellicht op een andere dan die ik kan kopen.
Ook ik volg Peter in z'n redenering en ook ik 'heb niks met trams', maar toch heb ik een stem uitgebracht, omdat een bepaald model wel een pluim kan verdienen zonder dat ik het wil/kan kopen.
Trouwens die kus: mag die ook komen van de lieve dame achter de abo-service  ;) ?
Paul

doomslu

Nog tot middernacht... :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

In MSM 123 staat de uitslag van de verkiezing van de modellen van jaar, dit zowel door Febelrail als door onze eigen lezers.

Een onschuldige kinderhand heeft uit de stapel inzendingen de winnaar getrokken van een jaarabonnement en het blijkt een forumlid te zijn!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BD1701

Volgens dat ik gehoord heb, hebben mijn drie fovarieten wat tractiematerieel betreft alvast gewonnen. Dus misschien zit er voor mij een waterkansje in.