Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

2013 Arnold N PDF

Gestart door eve, 06 januari 2013, 23:31:04 PM


Michiel

Ook Arnold liet België dit jaar links liggen. Geen enkel Belgisch modellete te bespeuren. Jammer.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Citaat van: Michiel op 17 januari 2013, 13:15:35 PM
Ook Arnold liet België dit jaar links liggen. Geen enkel Belgisch modellete te bespeuren. Jammer.
Als het een kleine troost mag zijn... de gerenommeerde merken laten België ook links liggen in H0.
Gelukkig hebben we in H0 "onze" fabrikanten. En wie weet in N???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Inderdaad, het beweegt op de "artisanale" Belgische productiemarkt, ook in N. Er worden links en recht interessante projecten getoond, waar ik persoonlijk ook met veel interesse naar uit kijk. Maar het blijft jammer dat de grote merken zich steeds meer terugtrekken tot naar de klassieke afzetmarkten, en allemaal steeds maar die zelfde Duitse modellen gaan zitten produceren. Dat kan nooit rendabel blijven...Maar och, wat zwans ik, ik heb er toch geen kaas van gegeten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Citaat van: Michiel op 17 januari 2013, 13:59:59 PM
...Maar och, wat zwans ik, ik heb er toch geen kaas van gegeten.
;)
Ik ook niet...

Doch, ik kan je vertellen wat we telkenmale te horen krijgen van de importeur van Roco/Fleischmann bij ons bezoek in Nürnberg: "Zeg me van welk model locomotief ik 3000 exemplaren kan slijten en ik laat 'm maken".
Zelfs in H0 lukt dat (niet) meer voor ons kleine Belgjes.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Dat was 20 jaar geleden toch ook zo, of niet? En, toen produceerde ze toch wel die Belgische modellen. Ze werden wereldwijd aangeboden, en bleven 20 jaar in de katalogus staan. Uiteindelijjk waren die modellen toch ook verkocht, oa ook aan Japanners, Zuid-Afrikanen, Amerikanen, 18 Duitsers en een Nederlander. Ik snap niet goed waarom men nu plots instant en meteen aan de kassa gaat staan. Alles moet onmiddellijk opbrengen of het is waardeloos. Maar nogmaals, ik ben niet van deze wereld. Ik ben "te oud" om dat allemaal nog te snappen.

Ik ga mijn treintjes zelf bouwen. HAHAHAHA! ...Dat was een grap!   ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

marc goovaerts

Toen ik er LS in Dortmund naar vroeg, was het antwoord dat ze het gros van hun Belgische modellen aan de Russische, Japanse, ... markt verkochten waar die N-modellen naar het schijnt dus erg gegeerd zijn.
Ik vraag me wel af welke loc ze er voor zetten....