treintjes kopen in de kempen word moeilijker

Gestart door 55erke, 03 januari 2006, 16:55:24 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Arnenys

er  is inderdaad heel weinig in de kempen te koop[:(]ik woon in turnhout en vroeger ging ik altijd naar die van geel, maar nu die gesloten is[xx(]moet ik naar antwerpen, of edingen. ik ken nog wel een HEEELE goeie winkel, ver van hier: in dingeske (het begint met een K) , eeen superklein dorpke, gehuchtje, waar grote fabrieken en zo staan, juist op de grens met duitsland en duitstalig belgie, tien kilometer, of meer, verwijderd van butchenbach en bullingen, is een mooie winkel met expo waar ik zovaak van heb gedroomd om er nog eens heen te gaan[^]



Is het Euro Technica dat je bedoelt? Dat ligt in Losheim ook op de Duits-Belgische grens.
Of is het nog iets anders?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Aan de beschrijving is het dat wel, denk ik. Daar zou ik ook nog wel eens willen naar toe gaan.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

De baan die ze hebben is niet mis. Ze hebben er echt hun best aan gedaan. (trouwens nog altijd), maar ondanks dat ze een redelijke keuze in hun winkel hebben zijn ze toch vrij duur.
Als je dan toch een uitstap doet, ben je beter dat je nadien doorrijdt naar Bad-M?nstereifel (30km ong.)Daar is ook een goede winkel en goedkoper. Daar is trouwens ook een redelijk grote kristal blaserij en je kan, voor geintresseerden) altijd "Kaffee mit kuchen" gaan eten bij de bekende (in Dtsl) zanger Heino die er een Konditorei heeft.
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Omdat wij met circa 16 personen hier uit ned.brabant onze trein inkopen doen, onderzoeken we regelmatig wie duur/redelijk/of goedkoop is
vrijwel elke winkel heeft zo zo zijn voor en nadelen
winkel a heeft alles maar is duur
winkel b heeft weinig maar is goedkoop
winkel c heeft alles echter alleen op bestelling en is des ondanks goedkoop.
winkel d idem maar dan ook nog duur.

Ik noem hier geen namen meer(ervaring)maar wie geintereseerd is hij mailen mij.

 


Arnenys

Losheim!
Losheim!
Losheim!
da wast[:D]o ja daar wil ik heen[^][^]

ysbeer

goede reis

neem wel stevig geld mee[:0][:0]

duur phoe[:(!]

wim

ERVIN

Ja Wim heeft gelijk,ik ben daar is ??nmaal naartoe gereden,een hele reis vanuit Mol,ze hebben wel een prachtige baan,maar die winkel is idd aan de dure kant,ze hebben er wel veel!

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Arnenys

Losheim!
Losheim!
Losheim!
da wast[:D]o ja daar wil ik heen[^][^]



Misschien was je in de war met Krippana. Dat ligt ernaast en stelt kerststallen uit de hele wereld tentoon.
Daarmee misschien dat je dacht dat het plaatsje met een K begon. [;)]

Ben er ook ooit eens geweest. Toen ik al even bezig was met modeltreinen. Ik heb er toen mijn Control Unit gekocht, meteen mijn instap tot "de digitale wereld van M?rklin". Wist ik toen veel waar het duur of niet duur was. Het heeft mij wel veel plezier bezorgt en dat is toch wel het belangrijkste zeker.
Ondertussen heeft de Control Unit plaats gemaakt voor een Mobile station. (Met 60 Va transfo, aansluitrail en de nodige kabels en handleiding aan 79 ? [:D])
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

allamaal goed en wel. Iedereen weet Aken liggen. Maar heeft iemand al de moeite genomen om een reisroute op het forum te zetten ?? Dan kunnen er ook andere mensen heen en zelf oordelen over duur of niet duur ,  toch !  [:o)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ysbeer

Zo doen wij dat (+/- 16 mens)
Tot eind vorig jaar reden we met 3 a 4 man van Eindhoven naar Dortmund om daar in te slaan voor ons alle.
Dit dan 2 keer per jaar soms meer
Is wel 150 km maar het loonde toch.
Dit jaar rijden we naar Neuss ,heel wat dichter bij en toch goed en goedkoop.
Meestal bestellen wij voor,dan weet je zeker dat het er is.
Wie in de buurt van Eindhoven woont(bladel) en iets van node zou hebben dat wij mee brengen kunnen,hij mailen mij.We weten van te voren prijs/levertijd.
Onze groep werkt absoluut zonder winst,alleen de kosten worden gedeeld
en dat is  bij gemiddeld 10 mensen ook wel te overkomen.

wim

pabe

citaat:
Geplaatst door argilla

allamaal goed en wel. Iedereen weet Aken liggen. Maar heeft iemand al de moeite genomen om een reisroute op het forum te zetten ?? Dan kunnen er ook andere mensen heen en zelf oordelen over duur of niet duur ,  toch !  [:o)]



hi Argilla, ben ook al een tweetal maal in Losheim geweest, omdat we nogal regelmatig eens naar de hoge venen afzakken voor een weekendje. En ja, de baan is wel whaw...en de winkel is wel tof om eens in rond te duinen, maar idd ook naar mijn mening vrij prijzig. Makkelijkste is gewoon op www.mappy.be of op www.viamichelin.be routeplanners de route op te zoeken..  Werkt perfect!  Groetjes,  Paul

Arnenys

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door Arnenys

Losheim!
Losheim!
Losheim!
da wast[:D]o ja daar wil ik heen[^][^]



Misschien was je in de war met Krippana. Dat ligt ernaast en stelt kerststallen uit de hele wereld tentoon.
Daarmee misschien dat je dacht dat het plaatsje met een K begon. [;)]

kan goed zijn[^]
Ben er ook ooit eens geweest. Toen ik al even bezig was met modeltreinen. Ik heb er toen mijn Control Unit gekocht, meteen mijn instap tot "de digitale wereld van M?rklin". Wist ik toen veel waar het duur of niet duur was. Het heeft mij wel veel plezier bezorgt en dat is toch wel het belangrijkste zeker.
Ondertussen heeft de Control Unit plaats gemaakt voor een Mobile station. (Met 60 Va transfo, aansluitrail en de nodige kabels en handleiding aan 79 ? [:D])


Ludwig

Ik maak regelmatig een trip naar de beurs in houten.
Dat ligt ongeveer een 120 km van bij mij thuis maar heb het er wel voor over ( als je de prijzen van de omgeving antwerpen kent weet je ook wel waarom ).
Misschien een idee om de volgende beurs eens een carpool voorstel te doen ??
Rijden wil ik best doen want of ik nu alleen in de wagen zit of met vijf, het kost me toch evenveel dus...
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

sdbhg

Over Losheim : ik ben er al 3 x geweest en telkens verandert er iets aan de modelbaan en wordt iets bijgebouwd (laatste verandering wel lelijk; aquarium met vissen tussen modelbaan... ocharme die preiserkes !)

De route naar Losheim is gemakkelijk :
neem de snelweg Verviers - Trier. Dat is de E42
en verlaat deze via afrit Malmedy (nr.11).
Rijd door naar Malm?dy-centrum (3 km van de afrit). Aan een rondpunt volg je de wegwijzers Waimes-Butgenbach-Bullingen.
Je bereikt na 8 km Waimes en volgt de weg verder naar Butgenbach (7 km verder) en naar Bullingen (nog 5 km verder).
In Bullingen volg je de wegwijzers naar Losheimergraben (7 km verder). Dit ligt op de grens B-D.
Van Losheimergraben rijd je nog 4 km op de Duitse weg nr 265 naar losheim.
Dus vanaf de snelwegafrit bedraagt de rit 34 km naar Eurotecnica.
Het geheel bestaat uit Eurotecnica (de modelspoorbaan + shop), een Delhaize met cafetaria en Krippana (kerstkribben, poppenmuseum).

Tip : voorbij Butgenbach liggen langs de weg leuke stukjes bos om te pich-nicken -)))


Een vraagje : wat is de naam van de winkel in bad-munstereiffel ? Die wil ik nl ook eens gaan verkennen...





Peter

De winkel in Bad M?nstereifel is:
Modellspielwaren Franz Moll
Wertherstrasse 55
Je kan niet missen, het is in de (zo goed als) enige winkelstraat daar. Aan een zijde winkels, aan de andere zijde het riviertje.
Met vriendelijke groeten
Peter