Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

treintjes kopen in de kempen word moeilijker

Gestart door 55erke, 03 januari 2006, 16:55:24 PM

Peter

Kurt,

Een van de redenen waarom ik naar H?nerbein in Aachen ga is omdat ik daar ALLES kan kopen. En dan bedoel ik inderdaad niet enkel loks en wagens. Hij heeft alle scenery materiaal van FALLER tot en met Silhouette/Mininatur en alles wat daartussen zit, zoals Woodland, Busch, Heki enz. enz. En dit aan prijzen die beduidend lager zijn dan hier in Belgie. Indien,er per uitzondering is iets niet in vooraad zou zijn, stuurt hij een kaartje als het er is, of hij stuurt het gewoon na (port vanuit Belgie)
Voor die prijs ben ik niet bereid om half Belgie af te zoeken om te vinden wat ik moet hebben.
Iemand op dit forum zei dat Belgische modellen wel duurder waren, doch dat is NIET waar. Zelfs de modellen van LSM zijn dikwijls goedkoper dan hier in Belgie (waarsch. door de BTW)
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

glamo

PETER;

het word dan dringend tijd dat ik eens naar AKEN ga om mijn inkopen te doen. als ik ga zal ik een oproep doen hier om met enkele west vlaamse hobbyspoorders samen eens een kijkje te gaan nemen.

mvg KURT
 

ERVIN

Groot gelijk Peter,mijn gehele baan(zie sporenplannen Berchem-Antwerpen-Centraal)heb ik allemaal in Aken gekocht,ze hebben er niet alleen alles,je krijgt er ook nog een extra korting,Aken is voor mij zo'n 100km rijden,maar als je redelijk veel moet hebben is het absoluut de moeite om er naartoe te gaan.
En wat ik ook belangrijk vindt,er is een ruime parking vlakbij de winkel!

janjozef

Vergeet het dat het in Aken veel goedkoper is. Het is voor veel producten zelfs duurder als in Belgie. Ik had bij het spoor in heverlee wanlampje gekocht aan 6,2?, 2 weken later in Aken 7,6?. OK bij het spoor heb ik ze moeten bestellen in Aken lagen ze gewoon in het rek. zo kan ik nog zaken opnoemen. Ik neus er anders ook graag rond

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Voor mij is het 150 km rijden, en inderdaad, ik sta ook altijd op de ondergrondse parking achter de hoek. Vandaar heb je trouwens alle winkelstraten binnen 5 min. wandelafstand.
Ik weet ook dat hij niet de laagste prijzen van Duitsland heeft. Goedkoper dan die zogenaamde internetwinkels kan geen enkele gewone winkel zijn, maar..... ik ben iemand die graag ziet wat hij koopt. En dat geldt niet enkel voor loks en wagens. De kleur van strooimateriaal, verf, gebladerte,e.d. zie het beste onder daglicht en NIET in de folder, of op de computer. Ik zou zo nog lang kunnen doorgaan, maar dat is de bedoeling ook weer niet. Ieder is vrij (gelukkig maar) om te kopen WAAR en WANNEER hij wil, en dit hoort ook zo. Maar mijn keuze is reeds jaren geleden gemaakt. En, ja sommige dingen koop ik in Belgie (modellen van Olaerts en Jocadis bv.) de rest...zoals bovenaan vermeld.
Groetjes
Peter [:)][:)][:)]

"MODELRAILROADING IS FUN"
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Ik probeer natuurlijk ook zo goedkoop mogelijk in te kopen.
En wat iedereen ook zegt, duitsland is goedkoper ook voor ned.en belg.materiaal.
Ik heb nog zelden wat bij internet winkels gekocht,uitgezonderd dan de heel speciale dingen,zoals zeer fijne geetste hekken en ramen.
Voor loks en wagens rij ik van eindhoven naar neuss (89 km)waar ik een winkel heb gevonden die veel heeft en  echt niet duur is.
Ik doe dit samen met enkel andere trein genoten hier uit het dorp
samen delen in de reis kosten ,die vallen dan reuze mee.
Wat wel loont ,is voorbestellen D.W.Z enkele weken van te voren een lijstje mailen van wat je wil hebben.
In ons geval is het er altijd.

Gras,pluisjes,en ander wat kleiner grut haal ik gewoon in nederland
gelukkig zij hier nog redelijk veel winkels(eindhoven en omstreken)
door toch een deel van mij zaken in nederland te halen,hoop ik(samen met andere) toch nog enigzins deze winkels in stand te kunnen houden.[:D]

Maar ja mijn geldboom is ook maar klein en bij prijsverschillen van wel 40 a 50 euro,wat doe je dan

Hunerbein in aken ken ik ook(heeft inderdaad bijna alles)
Maar ja geld boom he[:p]

wim ysbeer

sdbhg

Waar ik heel graag kom, is in Eurotecnica in Losheim op de grens Duitsland-Belgi?.

Voordelen : grote voorraad

sdbhg

Sorry, er liep iets mis. Vervolg van de reactie.

Voordelen : zeer interessante prijzen op scenery (de goedkoopste winkel die ik ken.
Ruim aanbod.

Telkens bezoek ik ook het bijhorend museum waar men een grote prachtige digitale modelspoorbaan toont. Bij elk bezoek komen er nieuwe stukjes baan bij. Er rijden ook Faller car systeem auto's en bussen rond. Prijs van het museumbezoek = 7 euro.

Uw echtgenote kunt ge naar het poppenmuseum, kerstkribbenmuseum of den delhaize zenden, die er rechtover liggen....

Nadelen : lange rit vanuit Gent, die ik niet onderneem in de winter omdat je langs de regio Hoge Venen moet.
Anderzijds is het ook wel steeds een bijzonder leuk daguitstapje, want je rijdt door stukken prachtige natuur...

ysbeer

sorry ik wil niet rot doen (natuurlijk niet)
Maar als jij die winkel in losheim goedkoop vind ,heb je toch niet ver gekeken.

Ik kocht vorig jaar een marklin digitaalsignaal in losheim voor
69.99 euro.
een roco lok voor 115 euro

Precies het zelfde zag ik 2 weken later in vlaardingen(bij rotterdam)
voor resp 60.55 en 102 euro

Ik heb beste even gebaald

wim ysbeer

janjozef

Het gaat niet altijd om de prijs. Van veel stukken weet ge gewoon de prijs niet. Van rijdend materieel kent ge die wel maar van strooimateriaal, straat verlichting of scenery stukje ken ik gewoon de prijs niet. Ik zie dat ergens iets liggen op een beurs of in een winkel en vindt de prijs goed ik koop. Dat is inderdaad niet altijd het goedkoopst, maar aangezien dat meestal om stukken van een paar euro's gaat is het eventuele te veel betaalde de vermelding niet waard. Mijn normaal strooimateriaal van woodland koop ik bij collectors bank (vroeger chalumano). Dat is misschien niet DE goedkoopste maar is wel goedkoop en aangezien die slecht een 3 tal km van hier is hoef ik geen voorraad te hebben.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

voor strooimateriaal e.d heb je volkomen gelijk.
Haal dit soort zaken ook altijd in de buurt.

wim

Tom

Als men zou naar Aken gaan met West-vlaamse modelspoorders ben ik alvast kanidaat om mee te gaan.
Tom

n/a

Hallo iedereen,

Ter info.

http://www.beneluxrail.net
Link naar vraagbaak en dan verder naar winkeliers.

Hier krijg je een ganse lijst van Nederlandse winkeliers,die meestal beterkoop zijn,voor het zelfde materiaal.

Spoorse groetjes
Locorail

Peter

Locorail
Dat is nu net wat ik bedoel met ALLES in een winkel te kopen.
Als ik hier van Oostende naar Luik en vandaar naar Hasselt moet rijden en vandaar terug naar Antwerpen ben ik veel meer kwijt.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Arnenys

er  is inderdaad heel weinig in de kempen te koop[:(]ik woon in turnhout en vroeger ging ik altijd naar die van geel, maar nu die gesloten is[xx(]moet ik naar antwerpen, of edingen. ik ken nog wel een HEEELE goeie winkel, ver van hier: in dingeske (het begint met een K) , eeen superklein dorpke, gehuchtje, waar grote fabrieken en zo staan, juist op de grens met duitsland en duitstalig belgie, tien kilometer, of meer, verwijderd van butchenbach en bullingen, is een mooie winkel met expo waar ik zovaak van heb gedroomd om er nog eens heen te gaan[^]