Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

treintjes kopen in de kempen word moeilijker

Gestart door 55erke, 03 januari 2006, 16:55:24 PM

55erke

citaat:
Geplaatst door Havoc

Hebben ze nog geen internet in de kempen? :) :)


Hoe zouden we dan op dit forum kunnen zitten? [;)][:D]

svvander

Ik denk dat dit niet alleen in de Kempen of in de Limburg zo is.
In Vlaams Brabant zitten we met hetzelfde probleem. Momenteel ben ik afhankelijk van de treinbeurzen van Vilvoorde en Woluwe. Vroeger was er nog een treinzaak in Vilvoorde, die is een jaar of 6 geleden gesloten. De tijd dat Christiansens nog bestond, kon ik op 2 plaatsen terecht; 1 in Wezembeek en 1 in Woluwe (in het shopping Center, waar de beurs ook doorgaat).
Brands, op de marche aux herbes in Brussel, is ook een tijd geleden gestopt en de winkel die daar een beetje verder was (boven de Christiansens), die is er ook mee gestopt.
Waar moet je dan nog terrecht voor je hobby? Via internet... juist.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ysbeer

Voor wat het waard is

 http://www.modell-und-hobby.com

Altijd leuk om eens te kijken[:0]

wim ysbeer

n/a

Zomaar
www.Lokshop.de
www.modelleisenbahn.com
www.Modellbahn-Kramm.com

Havoc

Vlaams brabant valt nog mee. Je hebt nog Vandenbosche in Jette, Het Spoor in Heverlee, Jocadis in Edingen en Modelbouw in Aalst zijn ook niet echt ver.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

treinbeginner

 

svvander

citaat:
Geplaatst door Havoc

Vlaams brabant valt nog mee. Je hebt nog Vandenbosche in Jette, Het Spoor in Heverlee, Jocadis in Edingen en Modelbouw in Aalst zijn ook niet echt ver.



Mja, dan is Het Spoor in Heverlee, de winkel die nog het dichtste bij is... maar niet de goedkoopste. Afstand van bij ons ongeveer 20km. Maar, weinig of geen parkeerplaats, kleine winkel met weinig stock, doch vriendelijk en steeds behulpzaam. E?n van mijn eerste aankopen, kwam van daar via het net.
Jocadis, daar heb ik al problemen mee gehad en ik niet alleen blijkt. Is ook niet bij de deur voor mij: +/- 66 km van hier. En als ge in de week wilt gaan... dan zit ge dus op de ring in de 2 richtingen in de file.
Ruime keus, da wel, maar als ge iets besteld dan moet ge veel geduld hebben, heel veel geduld zelf. Bij mij was mijn bestelling na meer dan een maand nog neit gebeurd! Maar bon.
Van den Bosche in Jette, daar ben ik nog niet geraakt. Blijkbaar zou het wel een goede winkel zijn. Kan er dus niet over meespreken.
Wat Aalst betreft, dan zitten we al ver buiten Vlaams Brabant he.
Als je meer naar de Walen gaat, meebepaald Waterloo, daar heb je ook nog een hele grote winkel, veel keus, heel vriendelijk, redelijk scherp geprijsd: Alpha Models.

Ik koop meestal 2de hands via Ebay en Yezzz. Als ik nieuw koop, doe ik dit op beurzen, meestal bij Van Biervliet en Olaerts. Via internet heb ik 1 maal bij HetSpoor besteld. Snel en goed, maar iets duurder en 1 maal bij Jocadis en nooit iets gezien... de betaling is mij wel teruggestort binnen de week.
Heeft er iemand eigenlijk enig ervaring met de webwinkel van http://www.modellbahnen-licht.de ? Ik dacht daar mijn eerste buitenlandse aankoop te doen, maar ik twijfel nog een beetje.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ysbeer

ik heb zeer goede ervaring met


http://www.modell-und-hobby.com


denk niet alle duitse winkels zijn goed en goedkoop
vergelijk/vergelijk/vergelijk
er zijn ook een aantal zeer dure.

wim ysbeer (voor eventueel meer info email gebruiken)




treinbeginner

citaat:
Mja, dan is Het Spoor in Heverlee, de winkel die nog het dichtste bij is... maar niet de goedkoopste. Afstand van bij ons ongeveer 20km. Maar, weinig of geen parkeerplaats, kleine winkel met weinig stock, doch vriendelijk en steeds behulpzaam. E?n van mijn eerste aankopen, kwam van daar via het net.


Het spoor is aan het bouwen in Haasrode (Niet in de industriezone ). Heeft henri en ann (uitbater uitbatster) mijn zelf vertelt.Zou af moeten zijn midden 2006 (volgens plan).Afwachten.
 

bartie

citaat:
Geplaatst door railbusje

Kelber is wel bereduur hoor. Voor Faller zelfs letterlijk dubbel zo duur als Lokshop.



Dat dit zeker niet de goedkoopste winkel is, is een feit. Maar het gaat toch niet op van de prijzen te vergelijken met internetwinkels (waar ik niets op tegen heb [;)]) en dan al zeker geen Duitse.
Een Belgisch produkt zou in Duitsland ook duurder zijn. Als je de prijzen vergelijkt met de andere Antwerpse winkels zijn de prijzen niet duurder hoor. De service,vriendelijkheid,het gemak van een winkel vlakbij te hebben, wanneer je iets bestelt wordt dit met plezier gedaan (hoe klein de bestellling ook is) en wordt je telefonisch op de hoogte gebracht is ook belangrijk. Als we enkel van alles de goedkoopste moeten hebben, is er binnenkort enkel nog OLaerts. En dan weer een draadje opzetten over hoe spijtig het is dat er weer modelbouwwinkels sluiten.

Bart.

Havoc

citaat:
Maar, weinig of geen parkeerplaats, kleine winkel met weinig stock, doch vriendelijk en steeds behulpzaam.


Al eens achteraan gaan kijken om te parkeren? Misschien niet veel stock, maar de meesten hebben niet veel stock meer. Vandenbossche is nog kleiner en moeilijker om te parkeren. Maar de rest is evenzeer van toepassing.

citaat:
Wat Aalst betreft, dan zitten we al ver buiten Vlaams Brabant he.


Voor mij is Aalst veel dichterbij dan Heverlee en met veel minder file. Eerlijk gezegd geen idee hoe styerk die is in treinen. Ik heb daar lang geleden wat Z gekocht toen hij de stock van Christiaansens in Aalst overgenomen had.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ysbeer

Ik moet zeggen ze leveren goed en snel,maar dat doen er meer.
En die zijn dan ook nog 5 a 10% goedkoper.

let op het merk dat kan per handelaar verschillen.
wat bij A goedkoper is is bij B duurder en omgekeerd.
als je perslotte iets verweg haalt moet het ook lonend zijn.



wim ysbeer

glamo

maar mannen we zijn allemaal bezig met hoe goedkoop een winkel wel is, ik stel vast als ik met een lijstje naar een winkel ga dat ik nog de helft niet kan vinden en het halve land moet omrijden om mijn verlanglijstje te vullen. het gaat hier wel om mijn baan aan te kleden. niet om dure loc's of wagons.

KURT
 

Havoc

citaat:
ik stel vast als ik met een lijstje naar een winkel ga dat ik nog de helft niet kan vinden en het halve land moet omrijden om mijn verlanglijstje te vullen.


Dat is inderdaad een groter probleem dan enkele euro verschil. Dit is voor mij dan ook de reden dat ik veel van internet gebruik maak (toegegeven, tot nu toe niet voor treinen wel pc, cd, boeken, materiaal, gereedschap). Geen gezever met 10 winkels af te lopen, te moeten bestellen en dan 4 weken/maand moeten wachten. Net nog 2 boeken besteld: 2 werkdagen en ze lagen in de bus.
Met vakantie voor onbepaalde duur.