Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

treintjes kopen in de kempen word moeilijker

Gestart door 55erke, 03 januari 2006, 16:55:24 PM

55erke


Modelbouw Keuleans in Geel stopt met verkopen van treinen (alle merken) en verkoopt nu alleen meer auto's ,vliegers en al de rest.
In Herentals stopt de modelbouwzaak met het verkopen van marklin.
Alleen Pico meer.
Dus nu kan ek alleen maar wagons en 3-rail locs van pico in de omgeving van Westerlo meer vinden:(
Nu ga ek al voor een beetje rails of zo elkes keer naar de Limburg of naar Antwerpen moeten rijden :D

Mr-tsjoektsjoek

Hallo,

Innige deelneming 55erke.

Voor mij is de situatie niet anders.
Ik woon in de Westhoek.  De dichtste modelbouwzaak is in Kortrijk, de goedkoopste is Van Biervliet in Ingelmunster, zo'n 65 km.

Wil ik plasticard of evergreen strips dan moet ik naar Oostende, Brugge of Gent.

Tenzij je zelf een zaak wil starten, zul je je bij de situatie moeten neerleggen, vrees ik.

Groeten, Mr tsjoektsjoek.




Wat baten biels en rail als de trein niet rijden wil ?

ERVIN

t'Ja,ik ben van Mol, ik moet voor mijn materiaal naar Hasselt of Antwerpen,55erke,mss moeten wij met ons twee hier in de kempen zelf een fatsoenlijke zaak opstarten?[:p]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ERVIN

t'Ja,ik ben van Mol, ik moet voor mijn materiaal naar Hasselt of Antwerpen,55erke,mss moeten wij met ons twee hier in de kempen zelf een fatsoenlijke zaak opstarten?[:p]

Of samen gaan winkelen, en de benzinekosten delen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

boke

Hallo,

Ik ben van Geel en heb een paar keer enkele zaken bij Ceulemans besteld. Ik had het gevoel dat modeltreinen hem niet zoveel interesseerden. In het begin werden de bestellingen opgevolgd en correct geleverd, maar na een poos kwam er niets meer binnen... Achteraf is hij wel te weten gekomen waaraan dat lag, maar omdat het om eenmalige reeksen ging waren ze dus... uitverkocht! Zodanig dat ik nu iets bezit waarvan er enkele nummers ontbreken in mijn verzameling!
Ook de prijzen waren om "u" tegen te zeggen. Locs werden steeds verkocht tegen de aanbevolen prijs zodat ik voor het prijsverschil met Olaerts gemakkelijk nog een wagon kon aanschaffen [;)]!
Soms laat ik ook gewoon iets opsturen via de post! Nog nooit problemen gehad met een levering (Jocadis & Het Spoor)! Dan kost het ook niet zoveel extra en de portkosten zijn zeker lager dan een autorit! Rails bv. kunnen perfect zonder risico opgestuurd worden!

Groetjes,

janjozef

Ik begrijp de heren. Zelfs beurzen zijn er in de kempen niet. Ik woon 2km van collectors bank en 7 van verschooten en ook zoiets van ballien. Dat is een ongekende luxe. Bijna al mijn bouwmateriaal koop ik bij collectors bank vroeger chalumano. En rijdend materiaal moet ik altijd eerst gezien hebben voor ik het koop.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

glamo

voor rijdend matriaal zit ik ook goed,ik ben van meulebeke en woon dus op 5min van  VANBIERVLIET.ook kortrijk is vlakbij,maar om spullen voor modelbouw en landschapaankleding moet ook ik het halve land rondrijden. geen enkele treinzaak heeft een uitgebreid asortiment die mij voldoening geeft. de winst op een dure loc zal wel groter zijn dan op een zakje ballast of strooimatriaal.

KURT
 

dieseltje

Voor Marklin in de "Kempen", kan je nog altijd terecht bij KELBER in Ranst;  E313, richting Antwerpen, afslag zandhoven, richting Lier nemen, en dan aan de eerste stoplichten naar rechts, nog ongeveer een 5-tal km verder.

Ben zelf uit de buurt, maar rij helaas geen Marklin ...
Ceulemans in Geel had ik zelf al een tijd geleden "afgeschreven" als shop voor modeltreinen...

Benny

hobbyist

Ik woon in Beringen. Voor pvcstrips en muurplaten moet je niet voor in limburg zijn. Misschien voor Olaerts om hier mee te starten. Voor gelijkstroom treinen is enkel Broux hier nog.

Peter

Ik koop het grootste gedeelte in Aachen bij H?nerbein. Ik ken de eigenaar al vele vele jaren en weet dat ik hem vertrouwen kan.
Meestal ga ik zo een keer in de maand naar Aachen (niet enkel voor treinen) en anders laat ik het opsturen. De pakjes worden steevast vanuit Belgie opgestuurd (hijzelf woont in La Calamine en een aantal van zijn mensen wonen daar ook in de buurt) dus vallen de porto kosten mee.
Het grootste voordeel is en blijft het feit dat als je meestal alles in dezelfde winkel koopt,zo een goede band kweekt met de winkelier.
Wederzijds vertrouwen is altijd goed, zeker als het met de winkelier zelf is en niet (enkel) met zijn personeel, want dat wisselt al eens.
Peter [:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

citaat:
Geplaatst door boke

Hallo,

Ik ben van Geel en heb een paar keer enkele zaken bij Ceulemans besteld. Ik had het gevoel dat modeltreinen hem niet zoveel interesseerden. In het begin werden de bestellingen opgevolgd en correct geleverd, maar na een poos kwam er niets meer binnen... Achteraf is hij wel te weten gekomen waaraan dat lag, maar omdat het om eenmalige reeksen ging waren ze dus... uitverkocht! Zodanig dat ik nu iets bezit waarvan er enkele nummers ontbreken in mijn verzameling!
Ook de prijzen waren om "u" tegen te zeggen. Locs werden steeds verkocht tegen de aanbevolen prijs zodat ik voor het prijsverschil met Olaerts gemakkelijk nog een wagon kon aanschaffen [;)]!
Soms laat ik ook gewoon iets opsturen via de post! Nog nooit problemen gehad met een levering (Jocadis & Het Spoor)! Dan kost het ook niet zoveel extra en de portkosten zijn zeker lager dan een autorit! Rails bv. kunnen perfect zonder risico opgestuurd worden!

Groetjes,




Ja, Ceulemans in Geel verkocht treinen,maar dik tegen zijn zin,ik heb daar ooit ook enkele dingen besteld,er is er geen ??n van binnengekomen,zijn antwoord was toen,alles is uitverkocht en ze maken dat niet meer bij,en voor iets te bestellen moet je hier niet meer komen,als ik het niet heb dan heb je pech,ja zeg,ik ben er nooit meer binnen geweest!![:(!]

55erke


Voor mijn locs ging ik ook meestal naar Olaerts of naar Hasselt of naar Antwerpen. Maar als ge zo eens een paar stukstkes rail of zo moest hebben kon je die rap daar gaan halen. Mja nu ni meer [;)] en inderdaat voor iets te bestellen moest je daar niet aankomen.

railbusje

Kelber is wel bereduur hoor. Voor Faller zelfs letterlijk dubbel zo duur als Lokshop.

Fretbol

citaat:
Geplaatst door glamo

voor rijdend matriaal zit ik ook goed,ik ben van meulebeke en woon dus op 5min van  VANBIERVLIET.

KURT



Aha, ik ben hier blijkbaar niet de enige modelspoorder in Meulebeke [:)] ( De modelbaan bevindt zich echter nog in Tielt, in het huis van mijn ouders ).

Wij wonen hier inderdaad dicht bij Vanbiervliet, en ook Van Daele in Tielt is maar een paar kilometer dus dat valt best mee ...

Groeten,

Anthony [;)]

Havoc

Hebben ze nog geen internet in de kempen? :) :)
Met vakantie voor onbepaalde duur.