Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

café Leon als half-relief gebouw

Gestart door Dirky, 05 januari 2013, 21:56:08 PM

Steven123

Een mooie bouwstijl zo'n herenhuizen, de hoge kamers en ramen zorgen ook voor een imposante indruk als je het vanop ooghoogte bekijkt  :).
Die raamkaders zien er al interessant uit, beloofd weer heel erg mooi te worden  :D...

Veel bouwplezier!
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Dirky

#16
Bedankt!

Die oude herenhuizen zijn inderdaad imposant. Zelf ben ik opgegroeid in een herenhuis dat gebouwd werd in 1928. In die periode waren ze al iets minder hoog maar toch...

Gisteren een uurke "gepleisterd" en het ging echt niet goed. We zullen iets anders moeten bedenken, een gemakkelijker manier...
Uiteindelijk toch goed gekregen en dan opgekuist. Meteen ook "onregelmatigheden" ingebouwd.



Een eerste raam opgebouwd; kombinatie van kartonstukken, PVC zelfgevormde profieltjes en evergreen-achtige platte strips.



(ondertussen ook nog wat seinhuizen verder afgewerkt)...

Dirky

#17
Vandaag toch tussendoor de eerste gevel kunnen verder afwerken. Ook het kleine broertje in eer hersteld!







PS deze laatste is de H0 versie...

PeterC

Dirk,

Leuk dat je aan me denkt: met mijn bril op had ik al moeite om al je details in je HO versie te zien (en te vinden); op je spoor 1 versie zal dat misschien iets gemakkelijker gaan  ;)

Knap werk!
Groetjes, Peter


conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Steam.N

Ziet er goed uit, Dirk !
Leuk, die twee versies broederlijk naasteen !
Ik popel om de volledig afgewerkte gevel te zien !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven123

Ik kan er weinig aan toevoegen, dat gaat weer een meesterwerkje worden  ;)
Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Dirky

#22
zoals altijd; bedank voor de complimenten  :)

weekske ziek geweest en vanavond toch iets gedaan:





krijgt stilaan vorm...

Metpetergaathetbeter

ondertss toch beeld, trouwens prachtige beelden !

Groeten Peter ;)

Durango

Wist niet dat ik eigenaar van een cafeetje was. ;D
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Dirky

#25
variante zonder opschrift... café in 't zwart  ;)


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

#27
ze zouden inderdaad in de Borinage kunnen staan Gerolf... :D



Steven123

Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Kautenbach

mooi mooi hoor dirk, ik zie al meerdere varianten ontstaan, mooi voor kleiserie productie ik hou me aanbevolen, keertje met andere leien/romaanse pannen, entree partij dmv een portiek met deur naar caf en opgang naar boven ect ect ;D ;D :D ;)