Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Kopbrekers

Gestart door svvander, 03 januari 2006, 15:47:12 PM

Koen

Citaat van: ERVIN op 22 april 2019, 19:00:32 PM
Amaai Sven , wat gaat het allemaal snel , toen ik mijn laatste post hier schreef was mijn dochter 4 jaar oud , ondertussen is zij al een flinke dame van 17 jaar. maar dat betekent dat ik ook 13 jaar ouder ben geworden , man man toch....  :-X

Tja Erwin,

Niets aan te doen. Bij ons zijn de kinderen de deur uit. De zoon woont en werkt in IJsland, de dochter heeft net een grond gekocht en gaat bouwen.
Waar is de tijd dat ze 17 waren?
We worden inderdaad oud (gelukkig maar  ;D).
Een goede raad, kijk niet teveel naar de foto's die je getrokken hebt tijdens hun jeugd want dan voel je je pas oud  ::).

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

Klaas Zondervan

Sven, de buizen om draden in te trekken achter het achterschot, waar gaan die voor dienen? Als het voor de spoorbaan is dan lijkt me dat een heel onhandige plaats.

svvander

Citaat van: Klaas Zondervan op 14 oktober 2019, 15:25:26 PM
Sven, de buizen om draden in te trekken achter het achterschot, waar gaan die voor dienen? Als het voor de spoorbaan is dan lijkt me dat een heel onhandige plaats.

Voor de stroomdraden etc. Idd achteraf bekeken, niet echt handig om aan te geraken. Maar vermits ik met een schot zou werken (wandje), dacht ik dit hiervoor te gebruiken. Zie daarvoor is dit forum dus handig... om me regelmatig eens met de voeten op de grond te zetten  :P
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Klaas Zondervan

Sven, op het forum bij de Noorderburen loopt een draadje over de bouw van mijn spoorbaan. Ik heb aan de voorzijde van de baan een soort goot voorzien waar de doorgaande draadbundels in zitten en waar ook zo veel mogelijk elektronica in wordt ondergebracht. Je hoeft daar alleen maar de foto's te bekijken, dan wordt het al gauw duidelijk. Kan wellicht ter inspiratie dienen. Ik wil zo weinig mogelijk onder de baan werken. Nu kan ik zittend op een laag krukje recht voor me werken.

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 14 oktober 2019, 17:15:59 PM
Nu kan ik zittend op een laag krukje een chokomelkske drinken. ;D ;D

8)

;)

svvander

Citaat van: Klaas Zondervan op 14 oktober 2019, 17:15:59 PM
Sven, op het forum bij de Noorderburen loopt een draadje over de bouw van mijn spoorbaan. Ik heb aan de voorzijde van de baan een soort goot voorzien waar de doorgaande draadbundels in zitten en waar ook zo veel mogelijk elektronica in wordt ondergebracht. Je hoeft daar alleen maar de foto's te bekijken, dan wordt het al gauw duidelijk. Kan wellicht ter inspiratie dienen. Ik wil zo weinig mogelijk onder de baan werken. Nu kan ik zittend op een laag krukje recht voor me werken.

Knap en heel duidelijk. Kan ik iets mee, bedankt voor de tip. Trouwens... die schuif: daar had ik ook al aan gedacht.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Ondertussen nog wat verder zitten tekenen en hertekenen en terug opnieuw beginnen... ik krijg het maar niet zoals ik wil. (Op papier... in het echt zal het nog erger worden vrees ik).
Ik zoek truckjes om toch nog meer spoor te bekomen: omhoog gaan en nog een extra spoor op een berm plaatsen en/of zakken (maar dan moet ik wel een klimspiraal voorzien... en misschien zelf 2) om nog een extra onzichtbaar spoor te maken. Ik weet het eventjes niet meer.

Hoe creƫer je meer spoor?
En hoe breed gaat een klimspiraal? Ik zou gaan voor enkel spoor in R2.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be