Kopbrekers

Gestart door svvander, 03 januari 2006, 15:47:12 PM

Gerolf

Dat klopt, Sven.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

ik heb precies hetzelfde probleem alleen heb ik in de diepte iets meer ruimte namelijk 4 meter en de trap komt erbuiten. Ik heb dit forum eens zitten lezen en ben hier erg door geholpen.

ps. laat eens een foto zien van je eindresultaat

svvander

@Ronny: de foto's volgen zeker. Als ik vanavond nog eventjes tijd heb, zal ik nog eens foto's doorsturen van hoe het er nu al voor staat. Ik vind zelf dat het goed vordert, al zou ik wel willen dat het nu stilaan kan afgerond worden. Met de zomer in zicht (ver, heel ver in zicht), zou ik me willen toespitsen op mijn tuin, waar ik nog zoveel werk in heb.

@Gerolf: die RJ-12 stekkers zorgen nogal voor verwarring: overal waar ik erachter vraag, komen ze met de RJ-45 variant (ISDN-kabel) op de proppen. Raar maar waar. De verwarring bestaat dus ook bij winkeliers. Wat ik eigenlijk zoek is het volgende: een RJ-12 verdeelstuk van 1 naar 2 (of meer) kabels en een stekkerdoos. Bij Uhlenbrock verkopen ze deze ook, maar ik vraag me af of ik ze niet goedkoper kan vinden.
Waarom ik ze zou gebruiken? Wel, zo kan ik rondom mijn baan aansluitingen voor mijn Fred voorzien (niet voor mijne Fret, Robbe, want die heeft daar geen plezier aan [:D] ).
Op deze manier kan ik met meerder "machienisten" mijn baan laten besturen. Lijkt me wel leuk, niet?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Havoc

Vreemd, want ISDN is zeker geen RJ45. Die kerels weten niet wat ze verkopen. Andere zaak is dat ISDN onderdelen meestal maar 4 contacten gaan hebben.

Ga naar een electronica winkel, die kunnen je zeker helpen.

Anders zijn RJ45 spullen ook bruikbaar. Een RJ12 past in een RJ45 en gebruikt dan enkel de 6 middelste contacten. En die netwerkspullen zijn vaak goedkoper.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

svvander

Voila, hier zijn ze dan, zij het met een dagje vertraging:



Zoals jullie kunnen zien liggen er al planken op, maar deze zijn maar voorlopig gelegd en liggen dus nog niet vast. De "vlekken" op de muur zijn de wolken, die mijn vriendin voor mij geschilderd heeft.



Dit is de andere hoek en muur: deze doet momenteel eventje dienst als werktafel. Momenteel moet ik hier nog de onderbouw verbeteren. Onderandere een deel van de dwarsbalken moeten nog bevestigd worden.
Eventjes ter info: er ligt momenteel zo'n 15kg op: deze platen geven dus geen krimp! (Het zijn dus spaanplaten van 18mm).
De bedoeling is om hieronder (op niveau -2 zal dit dan zijn)in een later stadia nog een ruim rangeer(schaduw)plaats te maken en deze met een spiraal naar boven te sturen. Deze rangeerplaats zal echter geen deel uitmaken van het decor, maar zal dienen om sommige locomotieven en treinen op het voorhand voor te bereiden, om op de baan te komen.
Rondom worden shuifdeuren geplaatst en kan er waar er nog plaats is, rommel en onderdelen, uit het zicht geplaatst worden.



Het bewuste ventilatortje, aangekocht bij Conrad.



Standaard werd deze geleverd zonder schakelaar. Mits een beetje creativiteit en vooral het juiste materiaal (dank u schoonpapa), ziet het er echter uit dat deze van het fabriek uit zo geleverd wordt.

Spijtig dat er niet meer ruimte is om foto's te trekken. Anders kon ik jullie al een vollediger beeld geven.
Momenteel is de baan (de opbouw alleszins), al voor ongeveer 40% klaar. Volgende week dinsdag zou dit al voor 80% moeten zijn.
Met een beetje meeval, kan ik mijn platen voor begin mei nog plaatsen.

Ik zou zeggen, geniet nog van jullie paasdag!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ERVIN

Haa de Svvander,dat ziet er al heel proper uit h?,nog even en dan kan je met het plezantere werk gaan beginnen,sporen leggen [:p],heb je al een plan kunnen maken van hoe je je sporen gaat leggen?


off topic,er zijn al enkele mensen die naar mij de voorgaande dagen een mail gestuurd hebben,ik kan op dit ogenblik niet terug mailen,heb problemen met mijn modem,excuses daarvoor,maar dit is de enige weg waar ik dit even kan vermelden.[:I]

ysbeer

Geen kritiek hoor[:)]
Maar ik zou die baksteen muur bekleden met een plaatje hard board.
Als straks alles er voor staat begin je je steeds meer te ergeren aan de hemel van baksteen,
Tip voor de lucht verven,neem wite latex verf en gooi daar wat blauwe meng kleur door,MAAR DAN NIET ECHT MENGEN,en niet te veel
Een beetje mengen wel natuurlijk,en dan smeren .resultaat een prachtige licht bewolkte lucht.
daar kan geen kwast tegen op.
Sorry voor de vriendin wolkjes

wim

Tom

Hoe staan de werken eigenlijk nog?
Tom

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Tom

Hoe staan de werken eigenlijk nog?

Dat vraag ik me ook al een tijdje af ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Wel zoals eerder aangehaald, door de nood aan afwerking in de tuin etc., is de zolder eventjes op "hold" gezet. Met het weer dat het nu is, zal het waarschijnlijk ni lang meer duren voor ik terug begin. Maar het was oorspronkelijk de bedoeling, eerst een beetje voort te doen in mijn huis, met het goede weer in zicht.

Wat staat eerstkomend op de planning?
*de ventilator in de muur plaatsen. Het gat van binnen naar buiten uit is er reeds, maar van buitenuit moet ik nog een 2cm uitboren en de ventilator monteren. Probleem: ik heb geen ladder die zo hoog komt. Volgende week ga ik samen met de buurman, de ladder van de kerk halen. (Toffe koster hier in Hummelgem, is begaan met veel van mijn hobby's. Hij is niet alleen liefhebber van modelbouw, maar ook nog is nen echten Anderlecht supporter [:D]). Niet dat ik anders veel in de kerk kom [:I].
*als de ventilator geplaatst is, kan ik deze aansluiten op het eltriciteitsnet. Heb zitten overwegen om er een thermostaat tegen te smijten. 't Probleem dat zich hier weeral voordoet: waar vind ik een koeltethermostaat?
*de trap omdraaien. Hiervoor moet je zeker minimaal met 2 zijn. En vermits mijn vader juist een heelkundige ingreep aan zijn pols heeft ondergaan...tja.
*dan het leukere werk. De planken op maat zagen en bevestigen.

Zoals je ziet, genoeg werk, te weinig tijd en zoals bij zovelen onder ons, soms: te weinig geld [B)][:0]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ysbeer


citaat
=================================================
Het gat van binnen naar buiten uit is er reeds,
=================================================

is het gat van buiten naar binnen er ook al[?]

wim

DelticPower

Hoi ysbeer / Wim.

Dat gat hoef er volgens mij niet in. De ventilator zuigt de lucht immers van binnen naar buiten.[:D][:D]

Groeten van Jan

Gerolf

citaat:
Geplaatst door DelticPower

Dat gat hoef er volgens mij niet in. De ventilator zuigt de lucht immers van binnen naar buiten.[:D][:D]
... en zo ontstaan Belgenmoppen ... [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

Ik zou toch wat oppassen voor de dwars verbindingen in de muur. [:)] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

DelticPower

Hallo Sven, een koeltetermostaat vind je in de onderdelenwinkels voor witgoed (koelkast). Maar ik ben bang dat dan de temperatuur niet hoog genoeg in te stellen is. Beter is een hygrostaat. Deze schakeld de ventilator in bij een bepaalde vochtigheidsgraad.
Zit in sommige badkamerventilatoren al ingebouwd.  

Ook jou vader een snel herstel toegewenst.[:)]
                             Groeten van Jan