Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

ESU 54684 LokPilot Micro Decoder V4 DCC: ook voor HO ?

Gestart door fdeville, 04 januari 2013, 22:41:05 PM

PietB

Citaat van: fdeville op 10 januari 2013, 22:32:59 PM
Citaat van: bossie op 10 januari 2013, 22:15:15 PM
Maar één opmerking rijd jij met lange zware treinen en/of hellingen?
Neen, ik zie het verschil zelfs als ze gewoon op vlakke baan rijden, zonder enige aanhangwagen.  En zowel de gewone als de micro ESU rijden vlotter dan de TAMS.
Het ging mij meer om de belasting tijdens klimmen, of dat niet te veel is voor zo'n micro.

Wat beteft de rijeigenschappen:
De decoders van ESU zullen denk ik wel allemaal de zelfde microcode hebben, dus zullen de rijeigenschappen van de Micro en de Lopi 4 niet veel van elkaar verschillen.

grt Piet.

fdeville

Citaat van: bossie op 10 januari 2013, 22:38:43 PM
Het ging mij meer om de belasting tijdens klimmen, of dat niet te veel is voor zo'n micro.
OK begrepen.  Voorlopig geen issue bij mij want er wordt niet geklimd  ;)

Olivier77

Beste Piet,

Als je contact opneemt met de invoerder voor Benelux krijg je volgens mij een nieuwe.
Zijn service is heel goed.
Zit er trouwens geen beveiliging op die micro decoders, volgens mij hebben de gewone decoders dat wel en dan
slagen ze gewoon af, koelen af starten terug.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

PietB

Klopt Olivier,
hij is vervangen en zit nu in een model van Roco, dat veel lichter van gewicht is.
Ik weet niet of die micro ook beveiligd is, de LoPi 4 (de grote broer) schijnt dat wel te zijn.

grt Piet.

bellejt

alle lopi v4 zijn kwa beveiliging gelijk.Zo staat in de handleiding.

INFO

Goh, wat zijn die handleidingen toch handig, als niets of niemand meer helpt kun je die altijd nog eens lezen.  8) 8) ::) ::)
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Olivier77

3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Ronald

De Esu's V4 hebben en goede last/motorregeling. Als je wilt kun je behoorlijk ver gaan met de instellingen zodat je eigenlijk alle type's motoren goed draaiende kunt krijgen. Kost wat werk en tijd maar is de moeite meer dan waard.