Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

loc CFL serie 185

Gestart door stefan rosiers, 03 januari 2006, 15:00:16 PM

stefan rosiers

Ik vraag mij af waarom de eloc van CFL serie 185 van marklin maar 98 euro kost; terwijl andere +/- gelijkwaardige loks meer dan het dubele kosten. Is deze van mindere kwaliteit misschien.

svvander

98???? Dan heb je nog veel betaald! Ik heb ze al gezien aan 78?.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mark7758

De afzet markt is veel kleiner. Men denkt 10.000 modellen te kunnen verkopen. En helaas blijkt dat men er snel 1000 verkoopt en met de rest blijft men zitten. Dus dumpen die handel.
Gebeurt met meerdere modellen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

stefan rosiers

Dat versta ik niet goed, op de website van marklin staat dat dit model uitverkocht is.

mark7758

JA. Tegenwoordig moet de importeur de voorraad doen. (Bij sommige merken.)
En tuurlijk is het uitverkocht.
Iedere verzamelaar die dat ziet en dan realiseert dat model wil ik ook nog hebben. En betaalt zonder meer de prijs.
Kijk eens naar het model van de CFL 185 van Roco. Wordt in Luxemburg gedumpt voor 95 Euro.
De CFL 185 van Piko voor 49.90. Dat is berekend door de importeur dat de winkelier op ieder model 20 cent toelegt. Maar je bent de goedkoper dan de concurrent.
En wat dacht je van het terug halen van Reeks 55 in het groen en die laten omschilderen naar een Luxemburgs variant. Dit is een gerucht maar wordt wel door een heleboel verschillende mensen vertelt.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kedeng Kedeng

Deze trein is toch gehuurd h?, waneer word hij terug gebracht?
of heeft de CFL hem gekocht?

doomslu

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Deze trein is toch gehuurd h?, waneer word hij terug gebracht?
of heeft de CFL hem gekocht?


In de periode 2003-2005 huurde de CFL 6 electrische lokomotieven, type BR 185 van Bombardier. Deze loks hadden een schildering met zilver en blauw en werden zowel voor reizigers- als goederenverkeer gebruikt. De CFL huurt deze nu niet meer. Momenteel zijn deze machines nog sporadisch te zien op het Luxemburgse net, in dezelfde kleuren, maar zonder CFL-logo. Ze rijden namelijk bij Duitse priv?-maatschappijen.

In diezelfde periode werd beslist om 20 loks van deze serie aan te kopen. Deze loks werden geleverd tussen september 2004 en maart 2005 en vormen de serie 4000. Ze kregen een lichtgrijze, met donkerrode schildering (zoals ook de nieuwe dubbeldekrijtuigen en dubbeldek-stellen).

Bij M?rklin, Piko en Roco werd de gehuurde zilver/blauwe versie uitgebracht. De nieuwe schildering is sinds kort bij Piko te verkrijgen.

Foto?s (van de grote voorbeelden) kan je vinden op www.rail.lu
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kedeng Kedeng

Bedank Luc voor de info.

doomslu

Graag gedaan, maar ik ga nu mezelf corrigeren, want wat lees ik vandaag ? Dat de 6 gehuurde BR185-en terug gebruikt worden in de goederendiensten. Ze rijden wel nog steeds zonder hun CFL-logo's.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

n/a

citaat:
Geplaatst door stefan rosiers

Ik vraag mij af waarom de eloc van CFL serie 185 van marklin maar 98 euro kost; terwijl andere +/- gelijkwaardige loks meer dan het dubele kosten. Is deze van mindere kwaliteit misschien.



Waarom omdat het een hobbymodel is nr 36853 En de prijs die jij noemt is de adviesprijs. Ik heb hem in Houten zelfs voor 70 a 75 euro gezien.
Hobbymodellen zijn vereenvoudigde modellen. Maar ze hebben wel een motor met vliegwiel en dit model heeft naast een metalen kap ook een decoder met lastregeling. Het is de zelfde decoder die marklin  een tijdje los heeft verkocht met een vijfpolig anker voor 40 euro. Rijeigenschappen zijn goed te noemen. Op de club hebben meerdere varianten van deze loc al heel wat rondjes gereden.

Het nieuwe hobby assortiment gaan ze trouwens verder uitbouwen. Dit jaar komt een compleet nieuw model als alles klopt wat er wordt verteld.