Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Groepsaankoop modeltreinen

Gestart door nicolasdj, 03 januari 2013, 11:20:02 AM

Metpetergaathetbeter

De doodse stilte die nu heerst, betekent dit geen interesse of wacht men af naar prijs om dan al dan niet te reageren ::)

helaas leest degene die ik aansprak vaak mee op dit forum, daar hij reeds een eerdere reactie van mij op een bepaald model niet zo leuk vond(vandaar ik wist dat hij hier(vaak) ook meeleest), en weerlegde, welke ik niet ga hier zetten daar er dan een aantal gaan zijn die zullen weten om wie het gaat !

Groeten Peter ;)

adrievans

Waarschijnlijk een te late reactie,maar waarom alles zelf regelen.
MTE vlaardingen heeft vaak eigen uitvoeringen (voor de nederlandse markt) die ze laten maken/bedrukken bij gekende fabrikanten.
Zouden ze dat dan ook niet willen doen voor de belgische markt,maar dan op verzoek van wat jullie op dit forum willen.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

argilla

#92
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 maart 2013, 16:00:55 PM
De doodse stilte die nu heerst, betekent dit geen interesse of wacht men af naar prijs om dan al dan niet te reageren ::)

helaas leest degene die ik aansprak vaak mee op dit forum, daar hij reeds een eerdere reactie van mij op een bepaald model niet zo leuk vond(vandaar ik wist dat hij hier(vaak) ook meeleest), en weerlegde, welke ik niet ga hier zetten daar er dan een aantal gaan zijn die zullen weten om wie het gaat !


















Peter het spijt me maar nu kan ik uw redenering niet meer volgen ? leek me  een goed idee van je. Waarom zou die man het niet opnieuw willen doen ? Het zijn toch het aantal stuks dat telt ? Alle ik volg echt niet meer Peter vanwaar die omslag ?


argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

geen omslag , ik vroeg mij enkel af of er meer geïnteresseerden zijn, wanneer men men niet reageert hoe kan je dan achterhalen of er interesse is !

nee, als er nauwelijks gereageert wordt zal het moeilijk worden iemand te overtuigen om op het treintje te springen !

groeten Peter ;)

Jurgen

Tja, zoals ik al zei, ik spring pas als ik de prijs weet.
Als ik een Ferrari zie langsrijden begin ik ook al te dromen, tot ik de prijs zie, dan is het gedaan met dromen.

Het heeft geen nut om nu te zeggen "ik doe mee" en morgen de prijs te zien en dan te moeten zeggen dat ik toch niet mee doe. Als ik meedoe, dan zal het in ieder geval slechts 1 wagon zijn want ik ben een nummerfreakje.

Allé, ik heb in 2007 een Roco-coilwagen gekocht voor net geen € 20,00. Als het je lukt om voor een lagere prijs een extra oplage door Piko te laten maken, dan mag je mij erbij rekenen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

Net geen 20€ voor een 1 Roco coil wagon??? Dat is dan een dure geweest!!  :o

Jurgen

Citaat van: ERVIN op 12 maart 2013, 18:50:52 PM
Net geen 20€ voor een 1 Roco coil wagon??? Dat is dan een dure geweest!!  :o

Ik kan het niet meer terugvinden, maar ik heb hem waarschijnlijk bij Olaerts of Het Spoor gekocht.
De set met 2 B-Cargo coilwagens heb ik € 38,5 betaald bij Olaerts. Beide zijn nieuw gekocht.

Dus ja, ofwel zijn dit dure winkels ofwel heb jij een goedkoop adresje gevonden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

de Piko coilwagons hebben steeds duurder geweest dan Roco's en helaas waren (meestal) van het juiste type buiten enkele bv deze van B Cargo, een Piko kostte jaren terug veel meer als nu, ik dacht dat de eerste ongeveer 35 euro kosten, maar geleidelijk zaktte de prijs maar waren door de band steeds duurder dan een ROCO ! Trouwens die set van 6 verschillende coilwagon van Roco waren de meeste van het verkeerde type, zoek maar eens op sites waar coilwagons staan, trouwens in die set zat ook een Duitse VTG wagon en die hebben (allemaal) die specifieke huif met punt die van Roco is er een met rond dak !

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

de B cargo van Roco is dan veel juister dan de Piko
van die blauwe is het net omgekeerd !
Marklin daarentegen bracht van beide types een set van 2  uit B-Cargo en VTG(beiden hadden hun specifieke kenmerken maar zoals altijd waren er kleine foutjes omdat het wagons waren die in heel Europa de dienst uitmaken)

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 12 maart 2013, 18:57:15 PM


Ik kan het niet meer terugvinden, maar ik heb hem waarschijnlijk bij Olaerts of Het Spoor gekocht.
De set met 2 B-Cargo coilwagens heb ik € 38,5 betaald bij Olaerts. Beide zijn nieuw gekocht.

Dus ja, ofwel zijn dit dure winkels ofwel heb jij een goedkoop adresje gevonden.

de set van 6 gingen aan een 15 euro want ik kocht die ook, de meeste Duitse en Nederlandse waren van heet verkeerd type en vroeg of laat ga ik die omspuiten in B-Cargo's ! Je vindt nog steeds modellen uit die reeks maar die gaan steeds duurder nieuw !

Groeten Peter ;)



OlivierV

Gaat het dan om het type wagon: SHIMMS? (die korte felgroene?)

Als de prijs meevalt (lees voor een student meevalt) heb je ook wel mijn interesse.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter


OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 maart 2013, 21:21:04 PM
http://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/PIKO/15-4-002016-184326-0-0-0-26-10-2-0-gatt-nl-p-0/ein_produkt.html

Olivier, die blauwe, die groene is van een ander type !

Groeten Peter ;)
Valt wel onder wat ik mooi vind en binnen mijn tijdperken.

Naar gelang de prijs 2 of misschien 3, die groene B-cargo's hadden wel meer mijn voorkeur, maar deze zijn ook wel leuk, ten slotte zijn ze mooi in een sleep combineerbaar met die van Roco en Os.Kar (ook al zijn die Roco's niet 100% correct, de impressie ervan is voor mij meer van belang).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan