Groepsaankoop modeltreinen

Gestart door nicolasdj, 03 januari 2013, 11:20:02 AM

Koen

Dag Agrilla,

Als ik spreek over een sleep, heb ik het over 10 tot 12 wagons.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Dirky

OK Argilla. sorry, heb je dan verkeerd begrepen... :)

itchy

#47
Citaat van: ToThePoint op 04 januari 2013, 08:20:55 AM
kwil ook zone ballasttrein. Ik kan max 2.5m laten rondrijden. Reken zelf uit hoeveel dat er zijn zonder de lok natuurlijk.
JP, met twee 62'ers ervoor kom ik op 13 wagons (één wagon is 155mm)  ;)
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Mijn sleep mag 15 wagons lang zijn , 15 wagons en twee 55ers , moet knap zijn!!  ::)

20 wagons gaat ook , maar dan is het optisch niet mooi meer denk ik.

Metpetergaathetbeter

22is nog leuker zo rijden ze ook !

alleen wat kostelijk nietwaar ? Korte zou ook gaan met een infra 62

Groeten Peter ;)

dgrr57

Vergeet Mistrail Train Models  :( :( :(
Hun site is niet geupdate sinds juli 2012  :(
En HIER weten ze blijkbaar dat het er mee gedaan is  :( (de laatste blaren lezen ...)

Kees-Jan

Wat jullie willen lukt niet. Ik draai al enige tijd mee in het hobby en profie circuit.

"Even" een serie draaien tussen door en dan van een bijzonder model gaat niet en al helemaal niet aan een scherpe prijs.

Als kleinserie producent ken ik de klappen van de zweep en ken de marges. Op het moment dat zelfs ik bij producenten aan kom voor blanco modellen moet ik wurg contracten tekenen die zo in elkaar steken dat ik niks heb en de producent met mijn kennis gaat pronken.

100 loks a normale verkoop prijs is gewoon niet mogelijk. Behalven als het om derde rangs afgevallen lading gaat van een opendeur dag bij de ooster buren  ;D.

Ga dus met z'n allen naar een verdeler en laat deze offertes maken.

Mvg

Kees-Jan

NB als het allemaal zo makkelijk zou zijn was dit topic nooit gestart  :o


thor

Lees en luister even naar Kees-Jan, een wijze raad die je beter niet in de wind slaat.....
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

itchy

Citaat van: dgrr57 op 04 januari 2013, 18:05:27 PM
Vergeet Mistrail Train Models  :( :( :(
Hun site is niet geupdate sinds juli 2012  :(
En HIER weten ze blijkbaar dat het er mee gedaan is  :( (de laatste blaren lezen ...)
Oei dat zou slecht nieuws zijn... maar als we alle fabrikanten wiens site niet meer geüpdate is sinds (...) als 'op de fles' moeten beschouwen, gaan er niet veel overblijven vrees ik (B-Models: laatste update mei '12. Ook op de fles? En we weten allemaal dat geruchten héél snel gaan...)
Wat de goede raad van Kees-Jan betreft: kan ik helemaal in volgen. Ik begin niet te dromen van een exclusief lokje aan een kleine oplage én dan nog eens aan een normale winkelprijs - laat staan voordeliger. Maar dit draadje gaat ondertussen over vanalles en nog wat. Je kan het hebben over een groepsaankoop van een bepaald (bestaand) model, waarbij er dan offertes kunnen worden gevraagd aan handelaars, met het oog op een voordeligere prijs. Dat is zeg maar de linkerzijde van het spectrum. De andere zijde is een totaal nieuw product dat van nul wordt ontwikkeld en geproduceerd... Dat is de rechterzijde van het spectrum. Met die ballastwagens zitten we volgens mij toch heel dicht bij de linkerzijde. Meer naar rechts opschuiven lijkt inderdaad op dagdromen...
Ik zal me voor die ballastwagens eens trachten te informeren en zal het hier posten als ik iets meer weet. Alvast dank voor alle reacties.



Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ToThePoint

Citaat van: itchy op 04 januari 2013, 15:36:28 PM
Citaat van: ToThePoint op 04 januari 2013, 08:20:55 AM
kwil ook zone ballasttrein. Ik kan max 2.5m laten rondrijden. Reken zelf uit hoeveel dat er zijn zonder de lok natuurlijk.
JP, met twee 62'ers ervoor kom ik op 13 wagons (één wagon is 155mm)  ;)

Dat zou kunnen. Kweet nie of ik 2 62'ers heb.
eene al zeker.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

argilla

als ik het hier zo lees ...maw veel gepraat maar geen actie dus ( groepsaankoop)  :(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

eventjes iemand aangesproken en al naar gelang het merk en het model zouden aantallen kunnen dacht ik vanaf 150stuks......en helaas anderen met veel hogere oplage(hangt er ook vanaf wat je wilt een wagon, een loc ,....) !
misschien gewoon de juiste handelaar(en of fabrikant aanspreken en eerst overeen komen wat we eerst zouden willen bestellen, verder de vraag van betaling, misschien vooraf(of althans) een gedeelte, dat het gegeven woord een gegeven(en niet vergeten woord wordt) blijft !

reden tot bezinnen(of denken)

Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

nog een reactie, 't is niet zeker dat het goedkoper zou kunnen bij een hernummering, bij een bestaand model zou groepsaankoop toch iets goedkoper kunnen !

groeten Peter ;)

ERVIN

Het begin van deze draad is op 3 januari begonnen , we zijn amper 1 week verder hé argilla , dus er zijn achter de schermen reeds gesprekken bezig , ook enkele leveranciers zijn reeds aangesproken , dus er zijn wel degelijk mensen mee bezig hoor. ;)

@Metpetergaathetbeter , goedkoper hoeft ook helemaal niet ( voor mij althans toch niet) , bekijk even de prijs van de M6en van Rail Facilities , ook niet echt goedkoop , maar wel een unieke sleep... ;)

Metpetergaathetbeter

Ervin,
ik heb je een(twee)mailtjes gestuurd !
zou toch leuk zijn mochten we het (iets)goedkoper konden !
Groeten Peter ;)