Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Groepsaankoop modeltreinen

Gestart door nicolasdj, 03 januari 2013, 11:20:02 AM

bellejt

moet mogelijk zijn.Ik zie dat modelshop in Luxemburg dit kan op basis van bestaande modellen in kleinserie van 100 stuks.Dit met locs voor een prijs die schommeld rond de marktprijs.Ook met wagons.Moeten dan wel specifieke modellen zijn of speciale uitvoeringen.Als je zo bv een DMS nmbs zou uitbrengen dan voorzie ik dat je snel aan het beoogde aantal zou zitten.Van Ls models komt er geen reply op mails om het model opnieuw uit te brengen.Hebben er geen interesse meer in.Ook de module club Luxemburg doet hetzelfde en de Gar ook.Zij hebben onlangs zelfs een proces gewonnen dat de exclusiviteit van fabrikanten in de vuikbak gooit.

Peter

De volgens mij beste manier voor een groepsaankoop is als je ongeveer weet hoeveel modellen je samen gaat kopen, een offerte vragen aan een of meerdere winkeliers.  Ik ben er zeker van dat je op die manier een goede, lagere prijs kan bedingen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Citaat van: nicolasdj op 03 januari 2013, 15:24:40 PMMisschien klein beginnen? Rijtuigen of zo? Stel gerust voor!

Klein beginnen zou ik zeker doen. Misschien zelfs een goederenwagen, zoals een fourgon (conducteurswagen tpI ... III  :P)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

Citaat van: Gerolf op 03 januari 2013, 15:56:02 PM
... een fourgon (conducteurswagen tpI ... III  :P )
Een prima voorstel!
Paul

Metpetergaathetbeter

allé ge zijt al met 2 zeker nog 98 te gaan !

Groeten Peter  ;)

Peter

CiteerMisschien zelfs een goederenwagen, zoals een fourgon (conducteurswagen tpI ... III  )

Om te beginnen (oefenen) zou je kunnen vragen aan Jocadis om hun Fourgon Ballon terug uit te brengen
Met vriendelijke groeten
Peter

Geert

En waarom niet iets elektronisch...
Terugmelders, servosturingen, seindecoders, keerlusmodules enz... De kennis is hier al aanwezig op het forum. Maar het wordt pas interessant om er een printje voor te ontwikkelen als er een oplage voor is.  En niet iedereen wil daar graag een mooi kastje rond dat printje, uiteindelijk belanden deze toch ergens uit het zicht onder je treintafel.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

rgp

Dag,

Dirk (Dirky) heeft het meest volledige antwoord gegeven: kosten maximaliseren en inkomsten minimaliseren.  Draai je dan nog break-even: go, anders kunnen het nachtmerries worden.

3D-printing: Ik hoor en zie daar nu al 3 jaar veel van, maar vandaag (en dat is wat telt) is 3D-printing vanuit modelbouw oogpunt enkel goed voor een moedermodel, niet voor serieproductie !  Vb: een doodeenvoudige knop printen kost 45 min; je kunt dus, rekeninghoudend met onderhoud en bevoorrading 22 uur per dag printen, dan maak je 30 knoppen die je voor 10 euro verkoopt.  Niet echt rendabel !

Roland

conducteur

Citaat van: Geert op 03 januari 2013, 19:04:36 PM
En waarom niet iets elektronisch...
Terugmelders, servosturingen, seindecoders, keerlusmodules enz... De kennis is hier al aanwezig op het forum. Maar het wordt pas interessant om er een printje voor te ontwikkelen als er een oplage voor is.  En niet iedereen wil daar graag een mooi kastje rond dat printje, uiteindelijk belanden deze toch ergens uit het zicht onder je treintafel.

Geert
+1
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

itchy

#24
Of waarom niet de prachtige ballastwagens van Mistral Trains, die enige jaren geleden in Belgische versie werden uitgebracht? Dit op initiatief van Jocadis. Ik heb al een paar keer navraag gedaan bij Jocadis (lees: ik zaag de oren van hun kop) en men is eventueel misschien wel van plan om een nieuwe lading te laten maken, met andere bedrijfsnummers. Misschien hebben ze nood aan een extra duwtje in de rug onder de vorm van een voorbestelling van een paar honderd stuks  ;)  ?



Het zou een goede test zijn voor een eerste groepsaankoop: de ontwikkeling van de modellen is al gebeurd, het gaat enkel om het gezamenlijk bestellen van een heruitgave. We zouden ons dus in eerste fase kunnen focussen op het organisatorische 'samenkoop' aspect... Het is ook zo'n typische wagen waarvan je er wel meer dan één wil, dus in totaliteit geeft dit al meer kans op een deftige (=rendabele) oplage. Indien er voldoende interesse is hiervoor wil ik me wel inzetten voor dit project.

Wat het ook wordt: vergeet zeker onze Franstalige vrienden van TMM forum niet in dit verhaal !!!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Metpetergaathetbeter

itchy,

van dergelijke wagons wil ik er beslist ook wel enkele(verschillende)!

Groeten Peter ;)

argilla

Mooi  en...... tegen welke prijs ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

itchy

Citaat van: argilla op 03 januari 2013, 20:33:36 PM
Mooi  en...... tegen welke prijs ?
enkele jaren geleden was de winkelprijs 45 euro.
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Voor die ballastwagons teken ik onmiddelijk   ;)

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.