Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

derde afbeelding

Gestart door TBCédric, 02 januari 2013, 20:54:32 PM

TBCédric

Zou het mogelijk zijn om een derde afbeelding te kunnen plaatsen in de afbeelding ?want als je een break of een AM 96 als handtekening wilt, moet je een rijtuig weg laten.


bv :

origineel :




in handtekening :

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steven123

Ik ken niet veel van die handtekening dingetjes, maar kan je die pic's niet gewoon wat verkleinen in een programma zodat er 3 op een rij passen?
Dan gaat het ook niet zo gigantisch veel aandacht trekken  :D (mij maakt het allemaal niet veel uit)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

TBCédric

Ik heb geprobeerd maar ze laten het nu niet toe
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steven123

En als je die 2 rijtuigen nu in 1 pic steekt (met een fotoprogramma) dan steek je al die rijtuigen in 1 pic, en zet die pic als je handtekening?
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steven123

Probeer het hier eens mee, heb er wat mee zitten knoeien:









Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

TBCédric

dankje steven om het te verkleinen en dankje steven(itchy) voor de link en website!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Hoe heb je dat trouwens gedaan?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steven123

In photoshop, wel een beetje lastig omdat het een 'gif' met transparantie moet zijn:
- Eerst moet je de nodige afbeeldingen ergens op je schijf opslaan (elk rijtuig)
- Dan de eerste openen ('Image'->'canvas resize...'), dan moet je de afbeelding 200% breder maken, vanuit links vertrekkend...
- Dan de andere rijtuigen openen -> 'Ctrl+A' -> 'Ctrl+C' -> Dan plakken in de 200% bredere afbeelding... die moet je dan op z'n plaats zetten...
- Heb je meer rijtuigen nodig dan moet die afbeelding bv 300% breder of meer.  Ook de hoogte moest ik groter maken (panto kwam erbij)
- Dan kan je dat geheel eventueel verkleinen...

- Om op te slaan moet je uitkijken, anders ben je de transparante achtergrond kwijt.
- 'File' -> 'Save for web & devices' -> Daar GIF kiezen, zorgen dat transparancy aanstaat -> 'Done' -> naam geven om te saven
- Uploaden
- Als handtekening gebruiken



Heb mijn handtekening dan ook maar even subtiel bijgewerkt...  :D

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Citaat van: Steven123 op 02 januari 2013, 21:22:28 PM
Dan gaat het ook niet zo gigantisch veel aandacht trekken
Dat is precies de reden waarom de grootte beperkt is. Het forum gaat over tekst, en afbeeldingen ter illustratie er van.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steven123

Citaat van: Gerolf op 03 januari 2013, 13:46:45 PM
Citaat van: Steven123 op 02 januari 2013, 21:22:28 PM
Dan gaat het ook niet zo gigantisch veel aandacht trekken
Dat is precies de reden waarom de grootte beperkt is. Het forum gaat over tekst, en afbeeldingen ter illustratie er van.

Dat is een argument dat er zeker zat aan te komen, op andere fora worden die dingen soms erg intens gebruikt wat inderdaad sterk gaat afleiden.  Zoals je hierboven kan zien krijg je dan meteen een hele depot aan rijtuigen  :D.   Iedereen doet wat die wil natuurlijk, maar ik ben ook wel voorstander van iets kleinere afbeeldingen in dat geval   ;)

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook