Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

relatief

Gestart door Huugooke, 29 december 2012, 17:05:35 PM

Huugooke

Meer dan €700 voor een loc; het is toch veel....
Maar alles is relatief...



Ludwig

Ach ieder doet met zijn centen wat hij wil ;)
Zoals ik eerder deze week in een ander draadje heb gezegd koop ik alleen nog bij de grotere merken.
Niet dat daar nooit iets mis loopt maar de kans is toch kleiner en de betaalde prijs toch wat lager.
Een vorm van zelfbehoud... :D
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Metpetergaathetbeter

liever  2 of 3 heel goed lopende loc's dan één prachtige met heel wat problemen (die misschien ooit wel eens opgelost raken), maar aan ieder de keuze !
Groeten Peter ;)

Jurgen

Ach, ieder geeft uit wat hij zelf wil natuurlijk.
Zo is er nu bijvoorbeeld het type 29 van Olaerts, een mooi model en ik zou het kunnen kopen. Maar dan gaat er meteen een half maandloon door en dat heb ik er niet voor over. De hobby moet me plezier bezorgen, geen kop- en vooral geen geldzorgen.

Mag een ander die modellen dan niet kopen? Jawel! Als zij dat kunnen, waarom dan niet? Dat is net hetzelfde als een miljardair die even naar Italië vliegt om een echte pizza te gaan eten, als je het kan (en je wilt het) dan moet je het gewoon doen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Wat ook relatief is: een stoomliefhebber zal deze loc misschien kopen terwijl de niet-stoomliefhebber in tussentijd 3 elektrische locomotieven heeft gekocht. En beiden zijn er blij mee.  ;)
Niks mis mee.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

chef garde

Elk doet met zn geld wat hij wil.

Ik vraag mij af wat nu precies die lok zo prijzig maakt??

Huugooke

#6
tekst aangepast aan reacties ;-)
Sorry!

Jurgen

Citaat van: Huugooke op 30 december 2012, 10:33:55 AM
De kwaliteit van het geleverde mag toch in verhouding zijn met de prijs?!


Klopt, maar zoals met veel dingen: het is niet omdat het duurder is, dat het daarom ook beter is hé.

Zoals ik in een ander draadje al zei: de grote fabrikanten laten soms steken vallen, maar je moet het hen nageven, hun modellen rijden wel!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Het is hoe je het bekijkt.

Persoonlijk koop ik liever 2ehands en in goede staat bij betrouwbare mensen, bespaart me veel centen(moet soms langer zoeken achter een model maar dat geeft niet, ik heb tijd). Nieuw is het hele gedoe een beetje onbetaalbaar voor mij (of weinig voor veel geld).

Verder moet je de prijs van iets dat je koopt een beetje berekenen naar het aantal dagen/maanden/jaren dat je het hebt of dat je het veel gebruikt.

Onlangs kocht ik me een Flm 4272 voor €100 inclusief verzendkosten, ondertussen heb ik die 14 dagen (nog niet veel gereden maar soit) en heeft die mij tot vandaag 7,14 euro gekost, morgen is dat weer een beetje minder.

Het beste voorbeeld tot nu toe is mijn iPhone 3GS 32GB die ik dik anderhalf jaar terug kocht voor €300 inclusief.
Tot vandaag heeft dat toestel mij een dikke halve euro per dag gekost.

Dus hoe langer je iets gebruikt en je er plezier kan van hebben, hoe meer het zijn kostprijs verantwoordt.

Maar modellen kopen van 700 euro vind ik er dan nog altijd een beetje over gaan, ik heb het al moeilijk met een loc van boven de €100 euro te kopen, maar als ik die echt heel graag wil dan heb ik het er voor over.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan