Jubileum lok type 29 Olaerts

Gestart door ToThePoint, 29 december 2012, 02:51:29 AM

PeterVG


Prachtig stukje modelbouw
Proficiat

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

Bij de 2e foto klopt het groen van de loc meer met de werkelijkheid, maar al dan niet, netjes in mekaar gezet.

Wat ik mij wel afvraag, bij sommige Belgische stoomlocs: de kleuren van het groen. zo heeft Fleischmann bv een type 25, maar is deze eerder in een kaki groen dan in het donkere woud-achtige groen dat de 29.013 en 202.020 vandaag de dag bezitten. Bij een Roco variant zie je hem dan weer in het huidige groen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Johnnytrein

Ik heb de jubileum set sedert eind november met vervuilde loc. Wat mij opvalt in vergelijk met andere loc's, is het geluid wat enorm hard is en niet te verminderen is.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

erik50

3 rail versie Johnny ?
Zo ja,hoe gaat hij nu op de wissels ?
En welke sporen gebruik je?
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

ToThePoint

Citaat van: Johnnytrein op 08 december 2013, 11:00:21 AM
Ik heb de jubileum set sedert eind november met vervuilde loc. Wat mij opvalt in vergelijk met andere loc's, is het geluid wat enorm hard is en niet te verminderen is.

Geluid verminderen met CV63 werkt niet ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Johnnytrein

Inderdaad de 3 rail versie op de meeste crail wissels als ze juist staan gaat het redelijk. Geen idee ik probeer via het sleutel symbool wijzig loc en zo naar geluids volume, staat momenteel op 100 ipv max. Ik vind dit nog steeds te hard in vergelijk met Märklin loc's
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

B_Modelbouw

Na zeer lang twijfelen ook de museumloc 29.013 gisteren aangekocht bij Treinshop Olaerts...
Hij heeft ooit ook eens op L.12 gereden en een Stomer tussen al dat modern materiaal is een leuke afwisseling.

Echter vandaag op de rollenbank doet deze niets ... Bijgevolg dit WE terug naar Diepenbeek ;( .
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Peter

Los kontaktje. Bij mijn type 12 was een draadje gelost.
Kreeg toen direkt een ander model.
Met vriendelijke groeten
Peter