Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Jubileum lok type 29 Olaerts

Gestart door ToThePoint, 29 december 2012, 02:51:29 AM

ToThePoint

Citaat van: Peter op 14 januari 2013, 11:18:34 AM
Zeeeeeeeeeer grote baan, en prachtige lok met mooi geluid.

Inderdaad Peter ware het niet dat het geluid compleet niet synchroon is met de wielen.
Trouwens nu ik het geluid gehoord heb waar Patrick Tassignon naar refereerde is dat het geluid dat in het ESU LOKSOUND SELECT zit onder #mover 2 consolidation.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

dgrr57

Voor het geluid van de echte 29.013 nog niet gehoord had : HIER

Olivier77

#77
Een goede avond,

Ik heb ook een lok voor 3 rail gekocht, digitaal, zonder geluid, met een speciaal nummer.

In de winkel reed de lok niet.
De fiche voor de motoraansluiting was verkeerd aangesloten.
Na een kleine aanpassing (de lok demonteren en hermonteren is niet zo eenvoudig) reed
de lok goed op de testbaan van de winkel (C rails)

Thuis op mijn baan (K rails met oudere slanke wissels) kwamen andere problemen aan het licht.

De imitatie van de remmen komt te laag onder de lok uit, over de wissels heb ik last van kortsluitingen.
Bij de nieuwe K rails wissels blokkeert de lok gewoon op de wissel.
De imitatie van de vering onder de tender komt ook te laag, ze raken de contactpunten van de slanke kruiswissels van de K rails en veroorzaken kortsluitingen.
Het gaatje in de sleper moet dichtgemaakt worden, bij traag rijden over een slanke k kruiswissel komt de lok zonder stroom te staan.
Het gaatje komt juist boven de middelste contactpunt van de kruiswissel te staan, de beide uiteinde van de sleper raken dan ook geen andere contactpunt meer.
De lok kan geen wissels open rijden, de voorste wielen ontsporen door het te laag gewicht.
De lok rijdt een beetje te traag, na het goed uitlijnen van de motor haalt ze nu net wel 92 km (achteruit 102 km), eerst was dat maar 80 km.
De snelheid staat op de decoder reeds op het maximum.
Bij de kleinste helling zal de lok vertragen.
Ik heb de snelheid gemeten via het programma Koploper.

Al  deze punten zijn aan Guido doorgegeven en hij heeft beloofd nieuwe onderdelen te leveren.

Dan heb ik een ander veel groter probleem.

Het machinistenhuis staat niet horizontaal ten opzichte van de ketel.
Is verkeerd gelijmd/gesoldeerd.
Ik heb een paar foto's in bijlage meegestuurd.
Dit zal niet zomaar op te lossen zijn denk ik (speciaal nummer).

Het blijft wel een prachtige lok en ze rijdt wel goed.
Maar voor het geld dat ik moest neerleggen had het toch in orde moeten zijn.

Mvg

Olivier


3rail, Krails, Ecos2, Koploper

jacques timmermans

Olivier,

Ik kan me voorstellen dat je erg ontgoocheld bent over deze, overigens zeer mooie, locomotief. Dat er thuis pas een aantal minpunten aan het licht komen nadat de locomotief over je eigen baan heeft gereden kan je niet altijd voorkomen, omdat de meeste winkeliers enkel een klein testovaaltje in hun winkel hebben opgebouwd.

Nu stel ik me de vraag, waarom je de locomotief toch gekocht hebt terwijl de positie van het machinstenhuis ten opzichte van de ketel, een flagrante constructiefout die je, zoals je schrijft, pas thuis ontdekte. Naar mijn bescheiden mening moet dit euvel ook al voor de aankoop zichtbaar zijn geweest en had je meteen moeten reclameren, tenzij de locomotief achteraf . . .

Jacques Timmermans

ToThePoint

@Jacques

Uiteraard was dat euvel al bij aankoop, maar men ziet dat niet direct.
Men is al tevreden dat de lok geleverd wordt en staat verbaast van het resultaat.
Thuis heeft men alle tijd om het nauwlettend te bekijken, in de winkel is dat iets gans anders.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

Jean-Paul en Olivier

Het eerste aanspreekpunt in zo'n geval is Guido. De meesten van ons kennen hem als een zeer redelijke verkoper, die zijn best doet om alles op te lossen.
Met vriendelijke groeten
Peter

LockyLuke

voor zo'n prijzeke mag de lok gerust op voorhand in orde zijn
en zouden ze dit moeten uittesten voor hem op de markt te brengen  :-[ :-[
mijnn gedacht
 

Jurgen

Citaat van: LockyLuke op 17 januari 2013, 13:14:55 PM
voor zo'n prijzeke mag de lok gerust op voorhand in orde zijn
en zouden ze dit moeten uittesten voor hem op de markt te brengen  :-[ :-[
mijnn gedacht


Mee eens, maar wie is meteen met zijn opmerkingen naar Guido gestapt ipv ze hier (of elders) op het forum te gooien? Ik denk dat Guido veel van de opmerkingen eerder hier als eerste gelezen heeft dan dat hij een mailtje of opmerking in zijn winkel gekregen heeft.
Dat vind ik het jammere aan een forum (en bij uitbreiding het internet). Vroeger ging men meteen naar de winkel, nu neemt men foto's en maakt men filmpjes en plaatst ze op internet! Maar dat is een andere discussie...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

#83
Als ik de bovenste foto goed bekijk heb ik de indruk dat niet enkel het maschinistenhuis scheef staat maar ook de vuurhaard (het deel van de ketel net voor het maschinistenhuis) Zo'n scheefstand zou eigenlijk moeten opvallen bij de aankoop. Trouwens ALLE merken hebben wel eens een model dat niet perfekt gemonteerd, of geschildert was.

Daarom: nog eens herhalen.. Het eerste aanspreekpunt is altijd de winkelier, en pas bij problemen rest nog een bericht op dit forum. Als je het anderom doet komt dit altijd een beetje als negatieve reklame over, en dat is nergens voor nodig.

Ps: Heb eigenlijk spijt dat ik geen Belgisch doe, want anders kocht ik direkt een 29
Met vriendelijke groeten
Peter

thor

Om me even te mengen in dit debat, vermijd ergernis en aanverwante toestanden, we weten allemaal dat als je Guido Olaerts dit probleem voorlegt, hij onverwijld dat zal oplossen. Wees blij dat er iemand het initiatief neemt dergelijke modellen op de markt te brengen. Dat er al eens iets mis kan gaan, ja zeker, niks of niemand is perfect.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

ToThePoint

Een lok met dergelijke prijs moet in orde zijn alvorens die de winkel verlaat.
Vandaag vastgesteld dat de vijs die de koppelstang verbind met de stoomverdeler los stond.
Vastgezet om geen onderdelen te verliezen. Jongens jongens jongens pffffffffffffff.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Olivier77

Een goede avond,

Zondag is er een bezoek in Woluwé gepland en ga ik de lok teruggeven aan Guido.
Over al mijn opmerkingen heb ik Guido en/of Ine gebeld en/of gemaild (met foto's).
Ik denk ook dat het in orde gaat komen en dan ik gewoon pech heb gehad.
Alleen had ik het liever van bij het begin in orde gehad.

En voor de mensen die wat insinueren: NEE de lok is niet gevallen of zo.

Voor Jean-Paul: ook bij mij is er een boutje van een van de drijfstangen losgekomen.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Metpetergaathetbeter

Citaat van: thor op 17 januari 2013, 14:26:08 PM
. Wees blij dat er iemand het initiatief neemt dergelijke modellen op de markt te brengen.

Wees er maar van overtuigd dat het niet voor je mooie ogen is dat modellen van zowat alle modeltreinwinkels het levenslicht zien maar om het feit dat er aan verdiend kan worden !

Groeten Peter ;)

thor

Als ze er niets aan zouden verdienen, zullen er ook geen nieuwe modellen meer komen, nietwaar ?
Wat is er mis met je kost te verdienen?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

ToThePoint

Citaat van: thor op 18 januari 2013, 09:41:22 AM
Als ze er niets aan zouden verdienen, zullen er ook geen nieuwe modellen meer komen, nietwaar ?
Wat is er mis met je kost te verdienen?

Absoluut niets mis mee. Het lijkt me de evidentie zelve.
Maar daar gaat het niet over in dit draadje.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI