Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Jubileum lok type 29 Olaerts

Gestart door ToThePoint, 29 december 2012, 02:51:29 AM

dgrr57

Citaat van: stevend op 03 januari 2013, 11:33:47 AM
En vervolgens lezen we : via de programmatie van de decoder wordt de juiste kadans doorgegeven.
Dus ook toen was de geluid niet gelijk met de beweging.
Misschien is hier de zelfde decoder gebruikt als toen.
Wat ik daarvan versta is dat toen de decoder goed geprogrammeerd werd bij Olaerts en dat het geluid goed mee ging met de beweging  :) Maar ja, mijn nederlands is zeker niet zo goed dat het uwe  :D :D

De zelfde decoder, zeker niet. Toen was het een loksound 2 of 3. Nu is het een 4.

En het enigste geluid dat je tot hier gehoord heb op het forum is die van ToThePoint en niet van Olaerts.

Thuis heb ik die van Olaerts (de nieuwe) en het geluid klinkt beter dan die van ToThePoint. Maar dat is dus mijn mening  ;)

Davy

Ik heb het artikel van de type 29 gelezen in msm 121. Waarom hebben de gelijkstroom wielen kleine flenzen en de wisselstroom zo dikke flenzen?
Vind het wel een prachtige stoomloc maar de prijs is er voor mij iets te over. Ook hetzelfde met de type 12. B-models en LS models hebben schappelijke
prijzen voor hun zeer gedetaileerde modellen, waarom Olaerts dan niet!?
groeten Davy

dgrr57

Citaat van: Union Pacific op 07 januari 2013, 19:50:55 PM
Ik heb het artikel van de type 29 gelezen in msm 121. Waarom hebben de gelijkstroom wielen kleine flenzen en de wisselstroom zo dikke flenzen?
Märklin normen  ;)
Citaat van: Union Pacific op 07 januari 2013, 19:50:55 PMVind het wel een prachtige stoomloc maar de prijs is er voor mij iets te over. Ook hetzelfde met de type 12. B-models en LS models hebben schappelijke
prijzen voor hun zeer gedetaileerde modellen, waarom Olaerts dan niet!?
groeten Davy
niet vergelijken wat niet te vergelijken is : plastic vs metaal  :)
En heb je bij B-Models en LS Models al naar een gepersonaliseerd model gevraagd ? Wat was hun antwoord ?

doomslu

Voor zover mij bekend hebben B-Models en LS-Models geen stoomlocomotieven.
Een stoomloc heeft toch wel meer onderdelen dan een elektrische of dieselloc.
Ik vermoed dat daar toch ook een stukje prijsverschil in zit.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Volgens mij maken LSM en B-models enkel (weliswaar) gedetaileerde kasten op wielen zonder extra's. Olaerts maakt stoomloks die door hun kompliciteit veel ingewikkelder zijn ,wielen die 100% juist gekwarted moeten zijn en verbonden met een , niet eenvoudig, systeem van drijfstangen
Zelfs bij de grote merken Fleischmann, Märklin enz zal je zien dat stoomloks ALTIJD duurder zijn.
Reken daarbij plastiek modellen tegen metalen (handwerk) modellen, en je zal zien dat door het aantal manuren deze altijd duurder zijn
Met vriendelijke groeten
Peter

Davy

En we zijn weer iets wijzer se :) allemaal type 29 fans precies. Zoals ik al zei, het is en blijft een prachtige stomer waar niks op af te keuren valt.
grz..

PeterVG


Mijn exemplaar is intussen ook aangekomen in zijn nieuwe thuisdepot.
Jammergenoeg kan ik momenteel geen testrit rijden op mijn modulebaan. Daarom ben ik voor de testrit uitgeweken naar een kennis. De loc reed er zonder haperen vlotjes over tillig en roco line wissels. Een beeldverslag van de testrit kan je hier bekijken:
http://www.youtube.com/watch?v=OQaY6ibpwFg


doomslu

Citaat van: PeterVG op 14 januari 2013, 08:10:54 AM

Mijn exemplaar is intussen ook aangekomen in zijn nieuwe thuisdepot.
Jammergenoeg kan ik momenteel geen testrit rijden op mijn modulebaan. Daarom ben ik voor de testrit uitgeweken naar een kennis. De loc reed er zonder haperen vlotjes over tillig en roco line wissels. Een beeldverslag van de testrit kan je hier bekijken:
http://www.youtube.com/watch?v=OQaY6ibpwFg
Volledig off-topic: die kennis van jou heeft wel een gigantische baan in wording!  :o  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ronald

Ja Luc, daar zou ik ook graag meer van zien! :)

wisselstromer

hallow kroket
wat een baan is dat??
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

chef garde

Ik hoop dat er nog filmpjes van deze baan gepost worden!  Zeer mooi!

Peter

Zeeeeeeeeeer grote baan, en prachtige lok met mooi geluid.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Zaterdag hebben we bij MTD ook een testdag gehad. Geen van de 3 29'en heeft ook maar een probleem gehad. Bij het testen s'morgen op het testbaantje van Olaerts was er een met problemen, maar deze hebben we natuurlijk niet behouden maar verwisseld.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

thor

Afgezien van de prachtige loc, die m.i. op dit filmpje het grandioos doet, een prachtig concept van een modelbaan. Jongens toch, geweldig doordachte opzet, als die ooit af geraakt, zeker in  MSM een reportage overplaatsen.
Ongetwijfeld bestaan er meer van deze geweldige modelspoorbanen in ons leuke landje, MSM heeft nog een lange weg af te leggen deze te ontdekken en te publiceren.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5