We zijn weer een paar stappen verder.
De veren zijn met 1,5 a 2mm ingekort zodanig dat de onderkant van de bussen waar de wielen inzitten net gelijk komt met de onderkant van het chassis. Dat is een hele verbetering !
Na testen met de ohmmeter met de lok op zen kop en doormeten tussen de wielen van de tender en lok blijkt inderdaad dat er GEEN verbinding is tussen die twee. Wat ook blijkt is dat een kant der wielen geïsoleerd is (nogal wiedens) en daar er geen verbinding is tussen het niet geïsoleerd wiel en het chassis zodanig dat het derde aandrijfwiel geen stroom kan doorgeven via het chassis. Welke slimmerik heeft die studie's gedaan ?
Bon het voorloopwiel is voorzien van een vering en bevalt me super.
Ik nam messing van 0.1mm en boorde een gaatje van 1.5mm.
Het boutje waar het voorloopwiel mee bevestigd is is 1.5mm en verdikt halverwege naar +- 3mm.
Door het gaatje van 1.5mm komt het plaatje klem te zitten als men de zaak terug monteert.
Geplooid en breedte heb ik naar eigen goeddunken en kan men enigszins de veerkracht (begrijp druk ) regelen.
Zo ziet dat eruit

Heb ook de ketel verwijderd van het chassis om de oorzaak te vinden van het niet doorvoeren van de railspanning.
MAN MAN MAN het is net een vivisectie van een zoogdier met slokdarm, maag, dunne darm, dikke darm enz...
Wat zit daar allemaal in en wat een spaghetti.
Ik begin een bleek blauw vermoeden te hebben waarom iemand zijn type 29 maar 65km/h rijd.
Dat kleine printje lijkt op een spanningsbeperker !
Wat ik ook merkte als ik de verstraler ( lees koplamp) wou regelen met de decoder dat die eigenlijk niet in sterkte minderde maar die begon te knipperen. Ik dacht dat het de decoder was. We zullen zien of dat printje er voor iets tussen zit.
Ik ontwar de spaghetti morgen wel of zo. Ik moet en zal weten wat hier gaande is, maar kruip nu in bed.

En als klap op de vuurpijl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De verbinding tussen motor en aandrijfkast.
Het is een heel korte kardankoppeling. Werkt prima vooral al men gebrol wil laten werken.
Des te rechter op elkaar aangesloten (motor en tandwielkast) des te minder wrijving = minder warmteontwikkeling = minder energieverlies = minder slijtage. Als men de support nu 1mm kleiner had gemaakt had het tip top geweest.
Kijk en huiver mee !