Roco

Gestart door Peter, 02 januari 2006, 14:42:22 PM

Peter

#30
De nieuwe rails en wissels staan op de website van Roco...met prijzen.
Alhoewel het om handmonsters gaat vind ik ze persoonlijk lelijk.
Het is te hopen dat ze nog verbeterd worden.

www.modelleisenbahn.at

Met vriendelijke groeten
Peter

loco

#31
Ik heb de nieuwe rails van Roco in handen gehad. Mijn eerste indruk is dat de GeoLINE niet dezelfde populariteit zal kennen als de Rocoline. De bedding voelt hard aan. je kunt er in snijden, maar dat zal minder eenvoudig zijn als met de Rocoline. Maar het snijden is niet meer nodig, want voor wissels zullen ze nu rekening houden met het probleem van de Rocoline. Nu, een probleem vond ik dit niet echt. Ik veronderstel dat de prijs ook gaat zakken. Ik had de indruk dat ik de C-rail van M?rklin in handen had (zie ook Tufken), maar daar stop dan ook alle vergelijking. Ze sporen zijn voor zover ik me kan herinneren compatibel met het Rocoline.
Op Ebay hebben intussen enkele vaste leveranciers van Rocoline hun voorraad ingetrokken. Waarschijnlijk zullen ze binnenkort aan hogere prijzen opnieuw worden aangeboden.  
Loco

n/a

#32
Nou ik hoop dat Roco overleeft.
En ik wens de nieuwe Roco veel succes.
[:D]

Peter

#33
Als je op de website van Roco naar hun produkten kijkt, is er ENKEL nog Roco Geoline en GEEN andere sporen. Niet met en niet zonder bedding.
Ik maak me zorgen.Heb nu al twee verschillende sporen. De oude messing/nieuwzilver 2,5 mm rails op de afstelsporen (buiten het zicht) en de Roco-line zonder bedding op het zichtbaar gedeelte.


Met vriendelijke groeten
Peter

Brunel

#34
De nieuwe rails lijkt sterk op de C-rails van M?rklin en de vergelijkbare Trix rails, inclusief de manier waarop ze aan elkaar worden geklikt. Het spul is vooral bedoeld voor de beginners en de tapijtrijders. Voor modelbouwers blijft er de Rocoline zonder bedding. Omdat Rocoline wel het uitgangspunt is voor de Geoline is het railprofiel nog 0,2 mm lager dan de Trix-rails en zal het assortiment in ??n keer compleet zijn. Bij Trix schiet het niet erg op. Roco is agressief bezig. Is ook de enige manier om te overleven in een stagnerende markt.

Het hele Rocoline assortiment staat ook nog gewoon op de site van Roco, alleen natuurlijk niet bij de nieuwtjes.
http://www.roco.cc/content.php?id=1467

tufken

#35
Beste vrienden,

Dit stond in het programma dat ik heb meegekregen:

Modelleisenbahn GmbH heeft besloten haar RocoLINE met bedding programma om te zetten in het nagelnieuwe geoLINE programma! RocoLINE zonder bedding blijft onveranderd.

Dus nog niet te snel paniekeren (wat ik wel begrijp).

Tufken
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


loco

#36
De eerste startsets (juli) zouden voorzien zijn van de nieuwe sporen en van de nieuwe multimaus. Dus als je wilt kun je ze beide tegelijk kopen voor een schapplijke prijs. Jammer zonder Belgische loc. En voor zover ik weet komt er niet direct een nieuwe Belgische startset.

Loco

tufken

#37
Mr. Stoobants zei toch dat ze een startset gaan maken.
Reyne wil dit.
Zo nog goede vooruitzichten
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


karthuizer

#38
Ik heb in N?rnberg gehoord dat de Rocoline sporen niet meer verkrijgbaar zullen zijn. Het enige railsysteem van roco zal dus de geo line zijn. Rocoline verdwijnt volledig.

ysbeer

#39
Kijk nu toch eens goed.

Geoline is gewoon Roco lijn met een andere kleur en iets ander materiaal.
Zelfde rails er in,zelfde wissels.

ER is niets anders aan de hand,dan hem omzeilen van een ,nu waardeloos, patent op die bedding.

Absoluut geen enkele rede tot paniek.

wim

Peter

#40
Heb vandaag van verschillende mensen van het "Eisenbahn Kurier" forum uitsluitsel gekregen over de Roco Sporen.
1.Roco line MET bedding verdwijnt
2.Roco line zonder bedding blijft bestaan zoals ervoor.
3. De oude 2,5 worden tijdelijk nog verder geproduceerd, doch het einde is blijkbaar al in zicht.
4. De Roco Geoline rails zijn NIET hetzelfde als de Roco line met bedding. Bedding is veel smaller, hellingraad steiler en veel simpeler van uitzicht;
5 Vanaf nu zal Geoline in alle begindozen zitten

Met vriendelijke groeten
Peter

Tom

#41
Eidelijk duidelijkheid.
Met al die verschilende sporen zou je er niet meer aan uit geraken.
Tom

Brunel

#42
Reyne meldt inmiddels ook dat Rocoline zonder bedding gewoon blijft bestaan.

http://www.rez.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=77&Itemid=101

De basis voor Geoline zijn de Rocoline railstaven. De bedding is geheel anders.

tufken

#43
Zo zie je dat het is zoals ik vorige week reeds had gezegd.

Alleen die Roco line met bedding verdwijnt.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


quf

#44
Gelezen in de nieuwe Miba: korte bespreking van den nieuwe Multimaus van Roco: locadressen van 4 cijfers. Tot 1024 wissels. 20 functies.  Richtprijs in duitsland 99?.
Ziet er op het eerste gezicht naar uit, dat dit een volwassen digitaal systeem is geworden. Meer details zullen nu wel stilaan bij de handelaars ter beschikking komen.

Groeten

Frank