Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Roco

Gestart door Peter, 02 januari 2006, 14:42:22 PM

n/a

#15
Ja wel hoor verkopen aan anderen. Dit soort conflicten draait altijd om geld en wie weet wil een ander merk wel de locmaus kopen en dan mag de hoogstbiedende er gebruik van gaan maken en dat hoeft niet perse Roco te zijn.


ysbeer

#16
Volgens mij is het hele probleem een beetje opgeklopt.
Wat moet maegdf.met b.v het patent van de lok muis,verkopen ?
dat wil natuurlijk niemand hebben.
Overigens bij die lok maus is waarschijnlijk alleen het huisje van hem,de rest (dcc)is van lenz.
Waarschijnlijk is het al voldoende als ROCO het huis voortaan blauw met wit stipje spuitgiet ,om het patent te omzeilen.
Idem met de koppelingen,een handeltje wat langer breder en weg patent
De rails roco line Zullen ook niet zoon groot probleem geven.
Iets anders van kleur,breedte,wisselhoek en inderdaad weg patent

Zou het niet is zo kunnen zijn dat roco het wel leuk vindt als iedereen op dit moment muizen,koppelingen,en rails gaat kopen,uit angst.

Overigens kun je nooit patent krijgen op repoductie s van orgineel
Dit zou voor de rails wel eens van toepassing kunnen zijn.

Geen paniek volgend jaar koopt u nog immer rails,koppelingen en muizen
van ROCO (beetje duurder)

En zou de muis verdwijnen,dan vang je ze zelf.

wim ysbeer

janjozef

#17
het verdwijnen van de muis is alleen erg voor de kater. Digitaal kunnen ze niet verbieden en de beginsets zal enkel voor de locmuis zijn. Het zal inderdaad heel weinig verschil maken voor de gemiddelde modelrijder.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

#18
DCC is helemaal niet van Lenz. DCC is een open protocol en is in principe van niemand.
En in de vrije markt economie krijgt de gene die het meeste biedt datgene wat hij wilt hebben. En Roco moet zowiezo sterk schrappen in haar aanbod. De oude situatie komt nooit meer terug. Want met 300 of 400 mensen kan jij nooit maken wat ze vroeger met 800 of 900 mensen maakten.


n/a

#19
citaat:
Geplaatst door Davy

DCC is helemaal niet van Lenz. DCC is een open protocol en is in principe van niemand.



Nou Davy, hier staat toch echt iets ander.

The concept of DCC was invented by Mr. Bernt Lenz in Germany in the early 1980?s.  Mr. Lenz, a physicist by trade, designed and built systems for the two ?giants? of the European model train industry: ARNOLD (who invented N-Scale) and M?RKLIN.  The DIGITAL PLUS by LENZ system that is sold today is an extremely enhanced and updated version of those original systems.  THE N-SCALE DIVISION is a fully authorized DIGITAL PLUS by LENZ dealer.  In addition to DIGITAL PLUS by LENZ, we are also maintain fully authorized dealerships for the firms of DIGITRAX and ATLAS who also offer high quality products for DCC.  This brings us to the next segment of our primer, the systems themselves.

Dus volgens mij is het helemaal van Mr. Lenz en van niemand anders.

Wim.



Havoc

#20
Hoeft niet, je kan best iets uitvinden en de basiswerking vrijgeven voor iedereen. Ik heb geen idee of dat hier gebeurd is, maar waarschijnlijk wel. Lenz vindt DCC uit en geeft het protocol vrij zodat het een standaard kan worden (vaak is dit een vereiste om standaard te kunnen worden). Als dat het geval is, dan kan inderdaad iedereen het maken en zo noemen (als het voldoet), maar je eigen markt wordt veel groter, en als je geboekt staat als uitvinder heb je een streepje voor. Als niet-fabrikant van treinen is dat een goede zet.

Dit is niet hetzelfde als dat je zomaar Lenz spullen kan namaken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ysbeer

#21
Geheel terzijde LENZ maak prachtige loks wagens en rails.

Wim ysbeer

Havoc

#22
Sorry, geen idee van. Ter verontschuldiging: ik speel dan ook met Z.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tufken

#23
Goeieavond,

Het Roco Line programma verdwijnt volledig en in juli komt het nieuw Geo LINE systeem uit. Er is een ovegangstuk voor naar het Roco line systeem te gaan.
De Loc muis 1 / 2 en 3 woden vervangen door de nieuwe multi MAUS, met veel meer functies en meertalig.
Dus mR. Maegdf. kan zijn patenten opstoven denk ik.
Verder is er beloofd dat de onderdelen service tegen half 2006 volledig terug op poten zal staan.

Groetjes

Patrick
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Arnenys

#24
90 procent van mijn materieel is roco[|)][:(] waar kan ik nu nog leuke modellen vinden die ik leuk vind...als ik iets in mijn gedachten heb dan is het wel van roco[B)]

wat nu

Brunel

#25
citaat:
Geplaatst door tufken

Goeieavond,

Het Roco Line programma verdwijnt volledig en in juli komt het nieuw Geo LINE systeem uit. Er is een ovegangstuk voor naar het Roco line systeem te gaan.
De Loc muis 1 / 2 en 3 woden vervangen door de nieuwe multi MAUS, met veel meer functies en meertalig.
Dus mR. Maegdf. kan zijn patenten opstoven denk ik.
Verder is er beloofd dat de onderdelen service tegen half 2006 volledig terug op poten zal staan.

Groetjes

Patrick



Naar ik heb begrepen verandert de rails niet, maar krijgt de versie met bedding een nieuwe bedding.

Tom

#26
Een andere beding vind ik wel goed want ik vond de oude niet zo geslaagd.
Tom

Gerolf

#27
Dus de Roco Line zonder bedding blijft bestaan? Dat zou goed nieuws zijn [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

#28
De oude rails en wissels blijven bestaan precies zoals ze zijn.
Daar geldt het patent namelijk niet voor(repro orgineel).
de 2.5 mm rails verdwijnen wel.[V]
Alhoewel ik daar gisteren ook al weer andere berichten over hoorde.[:)]

Als alle geruchte waar waren dan is volgend jaar alles te koop wat wij wensen,zijn alle fabrieken verdwenen,zijn de prijzen verdubbeld
en alle winkels gesloten.[:)]
Het zal wel meevallen[:p]

Wim

tufken

#29
De bedding zal meer gelijken op de bedding van de M?rklin C-rails.
Ze is harder en niet meer zo rubberachtig plooibaar.
Onderaan is er plaats om  reedcontacten in te plaatsen,
er zitten zwakke stukjes die je er kan uitklikken voor draad door te voeren,
enkele steunpuntjes om het geluid te dempenen,

[:p]

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "