Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco

Gestart door Peter, 02 januari 2006, 14:42:22 PM

Peter

Hallo allemaal,

Slecht nieuws van Roco. Volgens verschillende Duitse forums komen er slechte berichten van Roco. Een aantal dingen blijken in het bezit te zijn van Maegdefrau en zijn groep, en mogen niet meer geproduceerd worden. Vanaf eind februari mogen ze ook niet meer verkocht worden. Betroffen zijn onder andere: de univeral-kortkoppeling (in de nieuwe dozen zit ze trouwens niet meer in), een aantal dingen van Roco-digital waaronder de lokmuis 1,2 en 3, de digitale begindozen en loks met decoder, enz. Er zijn er nog een aantal andere waaronder waarschijnlijk het volledige Roco-line systeem, en nog zo van die dingen.
Waar nog bij komt dat de onderdelen service (ja ja ook in Duitsland) zeer slecht is op het moment, om nog maar te zwijgen van de garantie op modellen die door het oude Roco werden gemaakt maar dikwijls nog nieuw in de winkels liggen.
Dat de topmanager van Roco van BMW komt zie je ook aan de prijs van de nieuwigheden in Duitsland. Volgens mij is dit niet de goede manier om uit de rode cijfers te komen, of om het vertrouwen van de klant te winnen.
Peter :0:0:0
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

#1
Als dat waar is, is dat een ramp voor velen (mezelf inclusief, want ik heb nog best wat roco-line nodig [:(])
Die Maegdefrau heeft het spel blijkbaar smerig gespeeld, of wil er nog wat extra duiten uithalen ... niet echt modelspoor-lievend [:(!]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

#2
Bron aub. Of link waar je je info vandaan haalt. En gedeeltelijk was het al bekent. En ja het oude Roco komt nooit meer terug. Ook de diversiteit die men uitbracht kan men echt niet meer volhouden.

ysbeer

#3
Helaas moet ik iedereen die klaagt over de service van roco gelijk geven.[:(!]
Nu reyne niet meer direct leverd is het bekomen van reseve onderdelen een bic problem.
Ik bezit een 10 tal sneltreinrijtuigen van roco,prachtige wagens,alleen de bufferplaten (hoe heten die dingen in nederlands)
pufferteller in duits.
Dat zijn dus die platen die plat en rond tegen elkaar aankomen.
Deze zaten en zitten bij roco zo rot vast dat je na 2 maanden de helft verloren bent,zodanig dat je ze nooit meer terug vind.
Mijn leverancier wil dan wel,als ik het vriendelijk vraag,en geen haast heb, wat van die dingen voor mij bestellen,maar eigenlijk liever niet.
En hij is hier in de buurt van Eindhoven niet de enige die zo reageert.
Maar het ergste komt nog voor 30 stuks van die kleine stukjes plastic met een gaatje vraagt men 38 euro plus verzend kosten .

Waar door dit komt weet ik ook niet maar voor mij heeft roco afgedaan als ze zo door gaan[}:)][}:)]

DE kleintje brawa/klein/mehano stuurde mij zonder betaling diverse onderdelen,zelf met excuus dat ze er af gevallen waren.

Dat is service waar je klanten mee wint.

Zijn er ook positieve berichten over onderdelen service??.
Mischien had ik pech en doe ik roco voor niets in de ban

ysbeer wim[:0]

n/a

#4
Onderdelen kostten nu eenmaal geld. En bij sommige merken is dat beter dan bij de rest. De grote hebben het probleem dat ze veel te veel onderdelen op voorraad moeten hebben dan wel maken en dat is erg duur en kostenrovend. Dus wees blij dat je nog Roco onderdelen voor die wagens kunt krijgen. Over een tijdje wordt dat waarschijnlijk niet meer gemaakt.

Peter

#5
Een van mijn bronnen is het forum van Eisenbahn-kurier.
Hier is de link:
"http://www.eisenbahn-kurier.de/foren/foren_kopf.html"
Er zijn er nog andere. o ja, het fluistersleepkontakt is ook eigendom van die Maegdefrau.

Wat service betreft, het kan ook anders.
Faller: een onderddeel te kort-een e-mail en driedagen later zat het in mijn brievenbus.
Fleischmann: bij mijn baureihe 18 was de koppeling-kop beschadigd op de tender.Waarschijnlijk slecht in de doos gedaan. Een e-mail en (samen met een briefje ter verontschuldiging) had ik een week later het onderdeel.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

#6
sorry hoor en het is niet rot bedoeld.

Maar die blijheid is ongeveer de zelfde die heb wanneer je een been heb gebroken,dat het er geen twee waren.[:D]

De kost prijs van mijn onderdeel is waarschijnlijk 5 cent of minder
voorst was en is het nog zo dat deze zaken gewoon slecht gemonteerd zijn.
Los op gestoken,nu gooi ik er een lading lijm op bij rep.of nieuwe wagens.
GEEN enkel loc of wagen van roco gaat bij mij de baan op zonder uitgebreide lijm acties.

wie ook ????????

n/a

#7
Sja een verhuizing en later een faillissement, doorstart en weer een verhuizing naar Slovenie komt de onderdelen service niet ten goede uiteraard.

Koen

#8
Hallo,

Tot nu toe, heb ik geen problemen met het bestellen van onderdelen [:)]. Drie weken geleden bestelde ik Roco onderdelen bij Van Biervliet en vorige donderdag kreeg ik een mailtje dat de onderdelen binnen zijn [:p]. Toch een aanvaardbare termijn, niet? Ik denk dat veel samenhangt met de bereidheid van de desbetreffende leverancier. Aan het verkopen van nieuwe wagon, locs ed. is natuurlijk meer verdiend dan aan het bestellen van onderdelen. Maar gegarandeerd, klanten zagen niet, zij zappen [:D].
Ik ben ook van leverancier veranderd na een bestelling van onderdelen die letterlijk jaren op zich liet wachten [xx(].

Koen
Nooit te oud om te leren

jarikd

#9
Ysbeer,

Het lijkt mij niet de schuld van Roco dat de winkeliers in de regio Eindhoven het vertikken reserveonderdelen te bestellen.

Verder gaan de kosten ook niet in de onderdelen zitten. Die kosten misschien maar 2 euro voor de 30 bufferschalen. De overige 36 euro gaan op aan:
- salaris medewerker Roco
- verzend- en verpakkingskosten Roco -> Reyne
- salaris medewerker Reyne
- verzend- en verpakkingskosten Reyne -> Winkelier
- salaris winkelier

Bij reserveonderdelen zijn de productiekosten maar een schijntje van de totale kosten. En Ysbeer, als jouw modelspoorbaan zo groot is dat je geen enkele van die 30 bufferschalen nog terug kan vinden, dan kun je die 38 euro ook makelijk betalen.[:D]
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

boke

#10
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Nu reyne niet meer direct leverd is het bekomen van reseve onderdelen een bic problem.
ysbeer wim[:0]


Wat is een "balpenprobleem" [:D]

ysbeer

#11
Ach ja wie ben ik dat ik engels probeer te tikken

vertaling: GROOT PROBLEEM

wim ysbeer

ysbeer

#12
citaat:
Geplaatst door jarikd

Ysbeer,

Het lijkt mij niet de schuld van Roco dat de winkeliers in de regio Eindhoven het vertikken reserveonderdelen te bestellen.

Verder gaan de kosten ook niet in de onderdelen zitten. Die kosten misschien maar 2 euro voor de 30 bufferschalen. De overige 36 euro gaan op aan:
- salaris medewerker Roco
- verzend- en verpakkingskosten Roco -> Reyne
- salaris medewerker Reyne
- verzend- en verpakkingskosten Reyne -> Winkelier
- salaris winkelier

Bij reserveonderdelen zijn de productiekosten maar een schijntje van de totale kosten. En Ysbeer, als jouw modelspoorbaan zo groot is dat je geen enkele van die 30 bufferschalen nog terug kan vinden, dan kun je die 38 euro ook makelijk betalen.[:D]
=====================================================================
========================einde citaat=================================





ja zo lust ik er nog wel een,maar veel andere firma s (fleischman,mehano )kunnen het wel en gek he juist deze firmas komen niet in moeilijkheden
ra ra hoe kan dat
Zou het mischien iets met klantvriendelijkheid te maken hebben ?????


Brunel

#13
citaat:
Geplaatst door Peter

Hallo allemaal,

Slecht nieuws van Roco. Volgens verschillende Duitse forums komen er slechte berichten van Roco. Een aantal dingen blijken in het bezit te zijn van Maegdefrau en zijn groep, en mogen niet meer geproduceerd worden. Vanaf eind februari mogen ze ook niet meer verkocht worden. Betroffen zijn onder andere: de univeral-kortkoppeling (in de nieuwe dozen zit ze trouwens niet meer in), een aantal dingen van Roco-digital waaronder de lokmuis 1,2 en 3, de digitale begindozen en loks met decoder, enz. Er zijn er nog een aantal andere waaronder waarschijnlijk het volledige Roco-line systeem, en nog zo van die dingen.
Waar nog bij komt dat de onderdelen service (ja ja ook in Duitsland) zeer slecht is op het moment, om nog maar te zwijgen van de garantie op modellen die door het oude Roco werden gemaakt maar dikwijls nog nieuw in de winkels liggen.
Dat de topmanager van Roco van BMW komt zie je ook aan de prijs van de nieuwigheden in Duitsland. Volgens mij is dit niet de goede manier om uit de rode cijfers te komen, of om het vertrouwen van de klant te winnen.
Peter [:0][:0][:0]



Allemaal oud nieuws. Lost zich vanzelf op. Die Maegdefrau heeft er geen enkel belang bij om de boel te laten springen. Dan ziet hij al helemaal geen euro.

Gerolf

#14
citaat:
Geplaatst door Brunel

Die Maegdefrau heeft er geen enkel belang bij om de boel te laten springen. Dan ziet hij al helemaal geen euro.

Mijn gedacht! Volgens mij wil hij gewoon wat extra duiten.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw