Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

rookgeneratoren km-1 en TAS studio (Kiss)

Gestart door mini, 27 december 2012, 11:45:51 AM

1op32

Dag Jean-Luc bedankt voor de tips !
Het is niet altijd makkelijk communiceren met de fabrikant ik heb ook problemen met het loskomen van de stekker tussen lok en tender het antwoord is te 'korte bochten' (ik gebruik de Hübner wissels en verder rij ik over-en-weer?) of stekker niet voldoende diep ingeplugd (heb die met behulp van een schroevendraaier al héél stevig aangedrukt maar probleem blijft...)
Ze maken héél mooie dingen maar kunnen niet erg goed om met kritiek  :(

Bedoel je nu dat na elk gebruk de lok op deze mannier dient te worden uitgedroogd ?

Groeten
Geert   
Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

mivc057

Dag Geert. Had hetzelfde probleem van loskomende stekker tussen lok en tender op een KM1 BR50.
Ik heb het opgelost met aan weerszijden van de stekker hele kleine reepjes plasticard van 1mm dikte te kleven. Nadien met een fijn vijltje heb ik de voorkant schuin gevijld om zo de stekker in de lok te krijgen. Eens de stekker zijn plaats gevonden heeft kan je deze er verder induwen, de schuin gemaakte kant maakt dat deze gaat spannen bij het induwen van de stekker. De twee opgekleefde stripjes heb ik nadien zwart gemaakt en je merkt niets van de ingreep. Bij KM1 zijn ze nog aan het bedenken wat het probleem zou kunnen zijn. Zoals hierboven gezegd, ze maken prachtige modellen maar daarna , beter dat er niets mis mee gaat. ;)

mini

ja Geert, zo heb ik  het begrepen, stoppen met rijden is de boel uitdrogen , toch als er lang gereden is zodat er condens gevormd is binnen in de ketel. Hoe lang je daarvoor moet gereden hebben weet ik niet.
Over niet perfecte dingen kan men gemakkelijker de negatieve dingen opnoemen dan de positieve er in te zien,     spijtig

ardjoena

Allee mannen , da's toch nie moeilijk , ik doe gewoon een scheppeke vetkolen er op en ge krijgt de geur er zelfs gratis bij.  ;D
Dirk
 

mini

aan die geur kunnen wij niet aan tippen  :-[
Over niet perfecte dingen kan men gemakkelijker de negatieve dingen opnoemen dan de positieve er in te zien,     spijtig

mini

ondertussen zijn we weer een stap verder : de bestaande wiek van de KM-1 rookgenerator wordt ingepakt in glasvezel, zodat hij hopelijk iets resistenter is tegen inbranden.

zie : https://www.youtube.com/watch?v=IWTKVMGPuhc

en    https://www.youtube.com/watch?v=Vbtrn9Xd8IQ

let niet op de rommel aub  ;)
Over niet perfecte dingen kan men gemakkelijker de negatieve dingen opnoemen dan de positieve er in te zien,     spijtig