Lijn 41 groeit

Gestart door PeterVG, 25 december 2012, 13:28:02 PM

doomslu

Fraai resultaat voor deze nieuwe methode!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

#1081


Twee weekjes vakantie. Dankzij de staycation kan ik nog eens flinke vooruitgang boeken. Er zit immers nog 38 lopende meter baan in ruwbouw staat te wachten op baanverlichting en achtergrondpanelen. Tijd om er werk van te maken. Tijdens de eerste coronagolf kreeg dit baanstuk draagbalken voor verlichting.



De draagbalken voor verlichting werden intussen ook langs de andere zijde van de baantong gehangen.



De uitrit van het bovenste schaduwstation Troisvierges dalend naar Gouvy.
Hier hing reeds verlichting met ledstralers aan het plafond. Zoals je kan zien is het licht dat ze geven ondermaats in vergelijking met de ledbatten welke boven de rest van de baan hangen. Aangezien ik toch bezig ben heb ik besloten ook hier ledbatten te hangen zodat overal een gelijke belichting aanwezig is.
De draagbalken zijn op deze foto klaar voor het bevestigen van de ledbatten.



De ledbatten zijn gemonteerd en wat een verschil in belichting.
Superlicht wat de details op de baan mooi zal uitlichten. Zoals steeds hang ik de ledbatten zowat 30cm voor de rand van de baan. Voordeel is dat details vooraan de baan ook mooi belicht zijn en geen donkere zijkant vertonen.
Iets waar ik mij zwaar aan stoor bij vele expo banen waar treinen langs de rand van de baan passeren als zwarte vlekken.


Cozzy

Knap werk Peter!
Alweer een stap dichter bij scenery bouwen en de eerste keer over de grens rijden ;)

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Dirkh

Het is indrukwekkend, wat een enorme baan is dat.
En het houtwerk is prachtig uitgevoerd.

mark7758

Zodra de crisis voorbij moeten we hoognodig eens komen kijken.
8) 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

Het wordt niet alleen indrukwekkend, maar ook mooi  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterVG

Een opendeur zit in de planning, alleen wanneer :o
2021 ten vroegste wellicht wie zal het zeggen.
Wanneer m² meters niet meer bepalend zijn voor het aantal bezoekers.
Intussen werk ik dapper door. Het zou mooi zijn als het huidige baanstuk in haar volle lengte bereden kan worden tijdens de opendeur. Moest dat niet zo zijn dan is dat geen drama. Hamsart haal ik van de zolder en de baan zal actief zijn tijdens de opendeur. Ze kan volledig opgesteld worden in het kelderdeel dat nu nog leeg is. Na de opendeur start ik met de bouw van Gouvy en het aanpalend grote viaduct zodat de nu nog deels lege kelder volledig gevuld zal zijn met modelspoor.

doomslu

Ik zou in elk geval op zo'n open-deur mondmaskers verplichten. Anders gaat ge te veel moeten dweilen...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Floris


ERVIN

Heeft hij zelfs nog een kelderdeel dat leeg is.  :o ;)

Maar ik wil mij bij deze toch al héél graag inschrijven voor de opendeur.  ;) ( waar is dat formulier ergens?? ) ;D

Gerolf

Citaat van: ERVIN op 28 augustus 2020, 18:00:12 PM
Heeft hij zelfs nog een kelderdeel dat leeg is.  :o ;)
Maar ik wil mij bij deze toch al héél graag inschrijven voor de opendeur.  ;) ( waar is dat formulier ergens?? ) ;D

Exact wat ik ook dacht  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Broekie

Inderdaad,

ik heb hier nog nooit iets gepost, maar volg dit al lang... Vorige week weekend Ardennen gedaan en oa. Houyet - Jemelle gedaan.  Dit boeit mij geweldig. Count me in...

Waanzinnig mooi project!
groet Philippe

PeterVG



Het huidige streefdoel van de werken langs lijn 41 is de ganse baan zoals ze nu staat voorzien van verlichting en een luchtige achtergrond. De dubbeldekssectie is reeds langer op dit niveau. Maar er wachten nog heel wat meters baan op dezelfde afwerking.
Met het afwerken van de verlichting schiet het intussen goed op. Maar een mens wil wel eens iets anders doen om de motivatie hoog te houden.
Dus heb ik de voorbije week een ander project goed op weg geholpen. De ruwbouw voor station Poulseur afwerken. Dit was nog steeds niet gebeurd omdat het tijdelijke pad naar de schaduwstations lang de werken aan Poulseur ophield. Nu beide schaduwstations afgewerkt zijn en de doorgang werd dichtgetimmerd kan ik station Poulseur eindelijk gaan opbouwen. Zoals je kan zien is de ruwbouw voor dit station al flink opgeschoten.





Michael

Indrukwekkend!!!!!!!!!!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Pierre

Groet Pierre.