Twee weekjes vakantie. Dankzij de staycation kan ik nog eens flinke vooruitgang boeken. Er zit immers nog 38 lopende meter baan in ruwbouw staat te wachten op baanverlichting en achtergrondpanelen. Tijd om er werk van te maken. Tijdens de eerste coronagolf kreeg dit baanstuk draagbalken voor verlichting.

De draagbalken voor verlichting werden intussen ook langs de andere zijde van de baantong gehangen.

De uitrit van het bovenste schaduwstation Troisvierges dalend naar Gouvy.
Hier hing reeds verlichting met ledstralers aan het plafond. Zoals je kan zien is het licht dat ze geven ondermaats in vergelijking met de ledbatten welke boven de rest van de baan hangen. Aangezien ik toch bezig ben heb ik besloten ook hier ledbatten te hangen zodat overal een gelijke belichting aanwezig is.
De draagbalken zijn op deze foto klaar voor het bevestigen van de ledbatten.

De ledbatten zijn gemonteerd en wat een verschil in belichting.
Superlicht wat de details op de baan mooi zal uitlichten. Zoals steeds hang ik de ledbatten zowat 30cm voor de rand van de baan. Voordeel is dat details vooraan de baan ook mooi belicht zijn en geen donkere zijkant vertonen.
Iets waar ik mij zwaar aan stoor bij vele expo banen waar treinen langs de rand van de baan passeren als zwarte vlekken.