Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Lijn 41 groeit

Gestart door PeterVG, 25 december 2012, 13:28:02 PM

Koen

Fantastisch werk, Peter.
Prachtig hoe strak en nauwkeurig alle sporen aangebracht zijn. Wat een project. Daar kunnen wij alleen maar van dromen  :).

Groetjes,

Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Als dit 1/3 van de sporen vertegenwoordigd, wat moet er dan aan de andere kant van het schot te zien gaan komen...  :o :o :o

Al bij al reeds een prachtig resultaat dat je nu al bereikt hebt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PeterVG

Bedankt heren maar ik ben er nog lang niet.
Gelukkig maar zou ik zeggen, de weg is leuker dan de eindbestemming ::)

Zoals terloops aangehaald heeft diorama Villeroux een plekje gekregen op de baan.



Hangend tussen de 2 grote schaduwstations maakt het deel uit van lijn 163. Een zijlijn die op mijn modelbaan net als in realiteit aftakt te Gouvy. In tegenstelling tot de rest van de baan heb ik het diorama in een winterlandschap gebouwd. Dat vond ik mooi passen tussen de verder wit uitgevoerde schaduwstations.
Links van het diorama zal lijn 163 een stukje onzichtbaar blijven onder het Luxemburgse deel van de hoofdlijn die naar Troisvierges loopt. Deze foto maakt duidelijk wat mijn volgende project gaat zijn. De verlichting die hier reeds gebouwd was vervangen door ledbatten. De ledstralers die nu aan het plafond hangen geven te weinig licht op de baan in vergelijking met de ledbatten. Het verschil stoort me teveel om het zo te laten.


DFS

Citaat van: OlivierV op 23 mei 2020, 18:27:59 PM
Pfoe, puik werk Peter, zelfs zonder scenery is het mooi!

Inderdaad!

Herwig

Kan qua vorm en formaat zo terecht in het Amerikaanse tijdschrift ModelRailRoader.      Most impressive .....

PeterVG

Filmpje

https://youtu.be/0xZMUjEji1k

Een cabride filmpje
Startent vanuit schaduwstation Kinkempois doorheen de helix naar schaduwstation Troisvierges.

Geert

Indrukwekkend...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Waanzin.
6 minuten onderweg in de coulissen...  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ACFI

Amai, amai,

wat een emplacement.

En net zoals in een spannende film stopt het verhaal net wanneer het spannend wordt, allez wanneer we de tunnel induiken.

ACFI

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

modelbaanHO

Indrukwekkend.
In het schaduwstation Trois-Vierges staat een rame van 14 M2's, laat je die zo rijden en zo ja, is er een lok die dat op je helix naar boven krijgt ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

PeterVG

Fijn dat jullie mijn werk kunnen smaken mannen, dank daarvoor.

De sleep M2 rijtuigen is mijn testtrein. Nu ik eindelijk eens deftig kan rijden wil ik wel eens weten wat voor hindernis de helix is voor lange zware treinen. Uiteindelijk ligt hij er om zware bloktreinen beladen of onbeladen in dezelfde richting over de hoofdlijn in de aangeklede sectie te kunnen laten rijden.
De sleep met 14 rijtuigen was te zwaar voor mijn Trix type 201 met maxon motor. Maar de Roco 26.050 sleept de sleep moeiteloos doorheen de helix. Onderweg in de helix stoppen en vertrekken lijkt geen enkele moeite voor de loc. Dus gaan we er nog wat meer wagentjes achter hangen en kijken waar het stopt. De Roco stomer had wel last met de Tillig hartstukken. De tender ontspoorde bij afzwenkende wissels. De assen in de tender zijn star uitgevoerd en de speling die de eerste as had was onvoldoende om de fijne hartstukken van de Tillig wissels te nemen. Dus heb ik het chassis van de loc moet aanpassen zodat de as meer speling had. Toch wel een euvel dat niet had mogen optreden voor deze loc met een redelijk prijskaartje.
Ik vermoed dat er nog wel een filmpje zal volgen van de 26.050 aan het werk op de helling met een lange sleep.
De helix heeft een doormeter van 2m en wint 10cm per omwenteling. De helling is daardoor 1,6%.

OlivierV

Die 25's en 26's van Roco zijn echte werkpaarden...
Heb hier zelf zo'n 25.002 en die zeult ook eigenlijk alles vooruit wat ge hem heeft.

Die locs hebben naast aangedreven tender ook enkele van de assen op de loc aangedreven via een cardan tussen loc en tender. Goed gerief!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan