Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Lijn 41 groeit

Gestart door PeterVG, 25 december 2012, 13:28:02 PM

Herwig

#765
Niks ken ik van die print-technieken. Zou men kunnen printen omheen een stalen staafje als wapening tegen het mogelijke kromtrekken van ( o.a. ) deze mooie lantaarnpaaltjes ?

Gerolf

Citaat van: Herwig op 16 maart 2018, 09:56:13 AM
Niks ken ik van die print-technieken. Zou men kunnen printen omheen een stalen staafje als wapening tegen het mogelijke kromtrekken van ( o.a. ) deze mooie lantaarnpaaltjes ?

Dat gaat niet, nee. Een holte vrij laten om er na het printen een stukje staaldraad (of een buisje met ellentriek) in te schuiven kan mogelijk wel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

T13 rules

Busch en nog enkele fabrikanten brengen geleidende verf op de markt. hiermee kan een SMD led gevoed worden en na het schildefen van het model, is er niets te zien van de "kablage". Misschien een mogelijkheid?
 

PeterVG

Kan zijn maar ik begin er niet aan.
Het lichtarmatuur is zo fragiel dat het meteen afbreekt bij manupilatie.
Ik heb sowieso niets met lampjes en leds, is chinees voor mij.
Zelf ben ik tevreden met een lantaarnpaal die er heel goed uit ziet.
Je moet het leven niet moeilijker maken dan het al is.
Het is maar een hobby ;D

krisds


Floris

het modelbaanleven is een stuk eenvoudiger als het licht boven de modelbaan altijd aan is...  ;)

Kautenbach

 ;D ;D ;D...always look at the right right........ pom pom......


Gaat jij netzo, Peter en Floris, alhoewel, van Ted (AVT) een setje hele minuscule LED s gekregen, die erom vragen ingebouwd te worden ;) of dat lukt met die grove knuisten van mij.....

T zijn wel prachtige palen , Peter ;)

PeterVG

De voorbije week werd diorama Villeroux klaargestoomd voor haar eerste publieke optreden.
De lantaarnpalen werden geplaatst waarna een fotosessie kon plaats vinden.
Hiervoor werd een zonnige dag gekozen. Het sneeuwlandschap komt pas echt tot zijn recht bij lage zonnestand.



Na de fotosessie werd de tijdelijke grote voorgrond van het diorama gesloopt. Een kleinere definitieve versie werd gebouwd. Goed kunstlicht werd gemonteerd. Ik koos voor vertrouwde buislampen maar ditmaal wel met led inbouw. Als kleur werd koud licht gekozen om de sneeuw goed tot zijn recht te laten komen. Het diorama is smal met in de voorgrond het spoor. Om slecht belichtte flanken op de treinen te voorkomen werd de verlichting naar voor getrokken in de mate van het mogelijke. Het resultaat valt mee zodat de treinen nog redelijk uitgelicht zijn.



Tijdens het weekend van 24 en 25 maart 2018 zal het diorama te bezoeken zijn op de opendeurdag van MSC De Kempen aan het zilvermeer te Mol.


RD25

woouuh Peter joli, beau réalisme, knap werk  :P
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Gerolf

Dat ziet er inderdaad prima uit  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

Ziet er prachtig uit, lekker winters

Hele kleine opmerking, de rand naar de achtergrond loopt wel klein beetje recht, verder idd met dat lage licht superieur ;)

Herwig

Zo sober en toch zo fraai.   
Een zeer geslaagde (verlate) kerstkaart.
Perfect voor een artikel in een toekomstig MSM-winternummer   (?)

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Floris

ooh die zonlichtplaat, heerlijk!

loebaske


Kijk al uit om je kunstwerk te bewonderen tijdens de OD van MSC De Kempen, allen daar heen  ;)