Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Lijn 41 groeit

Gestart door PeterVG, 25 december 2012, 13:28:02 PM

Peter

Is prachtig gedaan Peter.
Wat de ijspegels betreft: zowel Faller als een paar andere merken hebben (kunststoffen) ijspegels in hun assortiment.
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

mooooi! Het plaatje klopt echt, heel fraai gedaan!

Metpetergaathetbeter

#752
eerste ik vond : https://www.modellbahnshop-lippe.com/produkt/Busch/44-4-0-158464-004010-0-0-0-0-0-0-grp-gb-p-0/ein_produkt.html

trouwens het plaatje zou echt(voor Jurgen van een echte loc schaal 1/1)kunnen zijn  ;)

vyncky

Je verbaast ons weeral Peter :)

Betreffende de ijspegels:
Kan je ze niet lossnijden en met secondenlijm "recht kleven"?  Niet gemakkelijk, maar dan zouden ze toch vast en recht hangen...

Of eerst een dun  ijzerdraadje wit schilderen en dat haaks in de buis hangen. en daarover met de watereffects het pegeltje vormen?

Het zijn maar ideeën...  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 februari 2018, 11:20:39 AM
trouwens het plaatje zou echt kunnen zijn  ;)

Het is ook een echt plaatje, anders kon je het niet zien hé!  ;)

Prachtig trouwens.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Johnnytrein

Dat was ik ook aan het denken :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

PeterVG

Bedankt mannen dat mijn werk in de smaak valt.

Vandaag heb ik de beentjes gestrekt in Voeren. Dan kom je uiteraard enkele spoorviaducten tegen. En natuurlijk kijken we dan naar boven. Met zulk een vrieskou kon het niet anders er hingen kanjers van ijspegels aan de drainagepijpen van de brug. Wat me opviel was dat deze mat van kleur waren, helemaal niet helder. Dus de tip van een kern van staaldraad voor grote ijspegels sla ik helemaal niet in de wind. Zeker iets om uit te proberen als ik terug ontdooit ben.

PeterVG

De lantaarnpalen zijn de laatste details voor Villeroux. Dankzij het forum en dus de hulp van velen heb ik een 3D print ter beschikking gekregen.



De ongeschilderde versie met twee lantaarns in HO.
Blijkbaar kan men 3D printwerk in verschillende kleuren uitvoeren.
Heel fijn printwerk maar zeer fragiel en helaas trekken de dunne palen een beetje krom.



Na wat schilderwerk zitten de palen in de vernis en zijn ze klaar om een lichte verweerlaag te verkrijgen.
Helaas heb ik geen idee wat de exacte kleurstelling van deze palen moet zijn. Zwart Wit fotos zijn niet altijd handig als bron.

Peter

Zo'n palen zou ik kunnen gebruiken voor mijn station Antwerpen-Linkeroever, maar dan wel met verlichting.
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

DFS


railrunner

Inderdaad zeer knap!  Met 3D-print kan je inderdaad veel!

PeterVG

Knap is het zeker.
Ik ben heel blij dat hij de paaltjes voor me heeft uitgewerkt.
Het was zijn wens om een lampje in te werken samen met geleider maar dat is teveel gevraagd vrees is.
Het paaltje is zo fijn dan ik niet inzie hoe dat nog zou kunnen.
Voor mij maakt het niet uit want ik ben blij met een paaltje zonder werkend lampje.

Gerolf

Mooie 3D-prints  :)

Over de kleur: ik zou ze lichtgrijs verven
Echt werkend: smd-ledjes maken veel mogelijk  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GDE

Die paaltjes zijn heel mooi geworden Peter . Filicitaties aan de 3 D tekenaar . Wat een mooie fijne details  ;)