Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Lijn 41 groeit

Gestart door PeterVG, 25 december 2012, 13:28:02 PM

DFS


eddy

Goe bezig Peter,
de tender is onderweg ;)
groeten Eddy

PeterVG

Ok bedankt Eddy
Een volgend projectje
De sneeuwruimer van Gouvy😉

mark7758

Met of zonder groot roest gat?
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PeterVG

#739
Zonder😊

Als er iemand oud beeldmateriaal heeft van dit ding dan zou dat goed van pas komen.
Ik vraag me namelijk af welke kleurstelling toegepast werd tijdens tijdperk III.

De sneeuwploeg van monceau zag er zo uit, met dank aan Arno voor de foto

1996 | Sneeuwschuiver te Haine-Saint-Pierre by Arno Verhagen, on Flickr

doomslu

Het licht is inderdaad perfect, Peter.
Mooi stukje modelspoorbaan!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Via Google vond ik deze link

http://vapeurvive.skynetblogs.be/archive/2006/11/06/une-autre-reine-des-rails-belges.html

Dit lijkt me de kleurstelling voor tijdperk III althans in Herbesthal.
Al blijf ik benieuwd naar oud fotomateriaal uit Gouvy.

oebr

Amai, goed gespot Peter.

Wanneer je die sneeuwruimer bouwt kan je er een topic van maken onder de naam: Peter maakt een Peter ;-)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

#743
http://rixke.tassignon.be/spip.php?article1657&lang=fr    blijkbaar één kleur groen

Citaat van: oebr op 17 februari 2018, 22:58:15 PM
Wanneer je die sneeuwruimer bouwt kan je er een topic van maken onder de naam: Peter maakt een Peter ;-)
hoor ik daar een aanzet tot plagiaat plegen ?  ;D ;)

http://treinenbus.blogspot.be/2011/03/16-maart-2011-gouvy.html

Kautenbach

Gaaf hoor Peter, goed opgeschoten, dat blauwe in de sneeuw doet het prachtig, hoe ga je die schuiver opbouwen? Nog wel lastig met die ronde schuif ;)

Metpetergaathetbeter

zouden er verschillen op de verschillende stelplaatsen geweest zijn ?

PeterVG

Wat de sneeuwtender betreft.
Er zijn zeker verschillen te vinden naargelang de stelplaatsen. Deze van Gouvy is een beetje een vreemde eend. Dat kan het gevolg zijn van recentere aanpassingen. Hoe ik hem ga maken weet ik nog niet.
Eerst de juiste vorm van de sneeuwploeg maar eens opmeten en dan denken hoe dat het best kan.



Om wat te experimenteren met het fototoestel heb ik in de voorgrond van diorama Villeroux een tijdelijke voorgrond aangebracht. Het ding steekt uit naar voor zodat onderaan geen lelijke rand van de baan zichtbaar is op de foto. Om het geheel wat minder saai te maken heb ik er voetstappen en dor onkruid in verwerkt.

De ijspegels aan de drainagebuizen van de brug werden gemaakt met water effect van Woodland. Ze ogen mooi maar ze blijven niet recht hangen. Ze krullen steeds naar waar je ze niet wil, jammer. De ijspegels ga ik daarom vervangen. Alleen weet ik nog niet hoe het beter kan.

Gerolf

Leuk "voorstukje"  8)

Die ijspegels: een dun staaldraadje als "wapening", en bedekken met scenic water?
  ... 't Is maar even hardop mee nadenken ;-)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

Prachtige sneeuw, super, nog een vorst was over de stenen heen gok ik?
Wordt dit het enige stukje lijn 41 in de sneeuw, Peter? Mag van mij best nog een stukkie ;D ;D sneeuwkanonnetje erbij voor die koude windvlagen, en dan met een kom erwtensoep ervoor zitten genieten ;)

railrunner

Citaat van: PeterVG op 24 februari 2018, 20:35:05 PM



Om wat te experimenteren met het fototoestel heb ik in de voorgrond van diorama Villeroux een tijdelijke voorgrond aangebracht. Het ding steekt uit naar voor zodat onderaan geen lelijke rand van de baan zichtbaar is op de foto. Om het geheel wat minder saai te maken heb ik er voetstappen en dor onkruid in verwerkt.

De ijspegels aan de drainagebuizen van de brug werden gemaakt met water effect van Woodland. Ze ogen mooi maar ze blijven niet recht hangen. Ze krullen steeds naar waar je ze niet wil, jammer. De ijspegels ga ik daarom vervangen. Alleen weet ik nog niet hoe het beter kan.

Heel mooi Peter.

Ijspegels?  Misschien door lichtgeleidende draad van 0,25mm met daarrond watereffect Woodland?  Ook mogelijk een sneetje doorschijnende plasticcard en daarrond watereffect?  Geen idee maar misschien eens proberen waard.

Was vorige week in het Zwarte Woud en daar ook een en ander gezien om eens een modulleke te maken met winterlandschap.  Lijkt me eens leuk om te doen.  Toen dacht ik ook na hoe men in schaal ijspegels zou nabootsen.  (Ook op vakantie aan modelbouw aan het denken  ;))