Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Lijn 41 groeit

Gestart door PeterVG, 25 december 2012, 13:28:02 PM

Kautenbach

3 mooie banen op 1 pagina, die baan van Jos is ook wel gaaf, krijgen we daar nog meer van te zien ;D ;D

Succe meet je volgende serie bomen Peter, ben benieuwd, zou met die halfrelief bomen goed moeten werken lijkt me

PeterVG


De voorbije weken niet geknutseld aan de baan. Nee het was dringend tijd om eens op te ruimen. Veel weggegooid en wat rest weet ik nu snel te vinden. We kunnen dus weer volop gaan modelbouwen de werktafel ligt er voor één keer eens proper bij.



Mijn werktafel is 3m50 breed en 89 cm hoog. Een hoogte die ook staande gebruikt kan worden. Om comfortabel te kunnen werken heb ik me een werkstoel van HAG gekocht. Sinds ik deze stoel heb zit ik met veel plezier aan de werktafel. Voorheen moest ik het doen met een krukje van Ikea wat steeds eindigde met enorme rugpijn.



doomslu

Mannen, toon dit NIET aan uw echtgenotes of je hebt twee weken werk om op te ruimen!  ;D

Sjiek, man!  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Peter wat een luxe, mijn werktafel is amper 60 cm!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

volgens mij is dat de foto VOOR  ;D ;) de NA moet nog volgen !  ;D ;)

Gerolf

Citaat van: doomslu op 13 september 2015, 11:43:55 AM
Mannen, toon dit NIET aan uw echtgenotes of je hebt twee weken werk om op te ruimen!  ;D

Er was onlangs een andere foto op ons forum - met "geweatherd" toetsenbord. DIE moet je tonen aan je echtgenote ;)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Citaat van: doomslu op 13 september 2015, 11:43:55 AM
Mannen, toon dit NIET aan uw echtgenotes of je hebt twee weken werk om op te ruimen!  ...

Ik ken dat gevoel  ::)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johnnytrein

PeterVG , waar koop je een Hag stoel?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Martin Welberg

Lijkt me heerlijk zo'n schone werkbank, ben alleen bang dat het bij mij binnen een paar uur weer een grote zooi is..

PeterVG


Johny mijn stoel kocht ik bij " Sit & Sleep " in Hasselt. Er is van deze winkel ook een vestiging in Antwerpen en Leuven.
Niet goedkoop maar voor mijn werkcomfort elke euro waard. Ik werd zowat radeloos van de rugpijn. Nu kan ik weer genieten van het resultaat van enkele uurtjes modelbouwen. De stoel werd kosteloos verhoogd om mijn hoge werkbank ergonomisch te kunnen bereiken.






PeterVG

#535


Lang geleden dat hier nog eens een foto gepost werd van lijn 41. 2016 werd grotendeels besteed aan het klaar maken van Hamsart voor de MSM expo. Nu dat hoofdstuk afgesloten is staat Hamsart opgeborgen op zolder. Eindelijk, weer tijd om aan lijn 41 te prutsen.
2017 zal grotendeels nodig zijn om het volgende doel te bereiken. Graag wil ik een trein zien rijden van schaduwstation Kinkempois op 115cm naar schaduwstation Luxembourg op 170cm. Beiden liggen exact boven mekaar. Om dat te doen lukken moet het lage schaduwstation verder afgewerkt worden. Het hoge schaduwstation vraagt nog heel wat meer werk. Om beiden te verbinden moet een helix gebouwd worden. Die bestaat alleen nog maar op plan. Met wat meeval moet de eerste trein na de zomer dit traject kunnen afleggen. Hiermee is dan de volledige schaduwsectie afgewerkt en kan het echte werk beginnen.
Wanneer een trein de ganse lijn kan rondrijden.
Met wat meeval moet dat in 2019 lukken ;-)


mark7758

Ziet er goed uit.
Veel bouwplezier.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

Peter,  De beste wensen en succes met je plannen en knappe werk!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterVG

Bedankt mannen
1 januari, ik dacht
even mijn nieuwjaarsbrief voorlezen
nu maar hopen dat de goede voornemens ook gaan uitgewerkt worden  ;)

Frits.

Het ziet er erg veel belovend uit. Ik ga dit draadje beslist vaker volgen.
H0, 2 rail, digitaal, automatisering komt later nog. ??
Tijdperk 1960-1980. Rangeerterrein bij containerfabriek in Noord-Nederland.