Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Lijn 41 groeit

Gestart door PeterVG, 25 december 2012, 13:28:02 PM

Roderik

Ik vind het nochtans een geslaagd resultaat...
Always be modelling!

Michiel

Op foto ziet het er machtig uit! Erg mooi hoekje, met ook de wilde berm dat prachtig is. De overgang naar de achtergrond is er goed, ook kwa kleurkeuze. Op foto denken we er de 3de dimensie per logische afleiding erbij, en dan is het subliem. (schitterrende achtergrond!) Ik kan me voorstellen dat het in het echt de bosrand een beetje dun overkomt. Maar op foto...  8) 8) 8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

Citaat van: Roderik op 04 september 2015, 07:17:46 AM
Ik vind het nochtans een geslaagd resultaat...
Daar sluit ik me helemaal bij aan...
Niet nodig om je eigen werk te bekritiseren, het is meeeer dan deftig te noemen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

doomslu

Het is goed om kritisch te zijn en te blijven over je eigen werk, maar hier sluit ik me volledig aan bij de collega's: dit is top.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Peter, waar ik nu toevallig aan dacht, wat denk je van bomen in half-relief? Nog een halve rij bomen achter de eerste 6? 't Is misschien een idee om mee te spelen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

in het geheel komt het mooi tot zijn recht, dus eigenlijk toch geslaagd, ook tss echte bomen zit er al eens een minder mooi exemplaar tss, misschien ben je iets te kritisch voor je eigen werk ! :-\ ;)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Doornroosje

Neem nu eens een foto vanop Preiser-hoogte als je wil? Volgens mij komt het dan ook beter over!

RD25

Citaat van: doomslu op 04 september 2015, 08:25:52 AM
Het is goed om kritisch te zijn en te blijven over je eigen werk, maar hier sluit ik me volledig aan bij de collega's: dit is top.  ;)

+1 Mooi resultaat !!
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

grove den

+1 en idem dito(s)!
Dat met die matte lak is inderdaad een beetje vreemd...heb er zelf nog nooit problemen mee gehad. Doe de boompjes wel 2 x een "beetje"....
Heb ook af en toe wel eens een boompje(s) die weer ontdaan moeten worden van mislukt loof...gewoon in de terpintine/white spirit of zo soppen en hup alles valt er zo af...

Wat je ook zou kunnen gebruiken is een verdund mengsel van boekbinderslijm , beetje houtlijm( misschien is dit niet nodig?) en water + drupje zeepsop en dat met een nevel over de boom spuiten( goede plantenspuitmet verstelbare spuitnevel= van straal naar druppeltjes tot hele fijne nevel...laten drogen en dan ligt er een dunne film van elastische "lijm"over de boom/blaadjes/naalden! "Bombenfest also"!
hen het gisteren klaar gemaakt en zal het binnenkort uitproberen.
Met alleen houtlijm kan het misschien toch een beetje gaan glanzen...?


Peter, je laatste foto ,met het verdiept liggend spoor, is ook schitterend!


bva25j

Moet ik nog zeggen dat het zeer mooi is ?

"Peter, je laatste foto ,met het verdiept liggend spoor, is ook schitterend!"  k volg ook dit comentaar het is schitterend te weten dat zo iets mogelijk is .

Met dit beeld , ben ik nu 100% overtuigd dat op kleine details aandacht geven is zo belangrijk  om "onze" treintjes "markeren" (ik probeert de beste vertaling van "mettre en valeur" te vinden).

Ik denk dat jij moet nu veel plezier hebben om jij treinen zien rijden :-)  Ik volg dit topic sinds het begin... schitterend en bedankt voor het delen  ;D



PeterVG


Bedankt mannen

Het resultaat is inderdaad ok maar ik zie toch ruimte voor verbetering. De overgang van bomen naar grasberm is nogal bruut en dat doet afbreuk aan het resultaat. Momenteel ben ik druk bezig met het aanmaken van een volgende reeks sparren. Daarin zitten ook iets kleinere sparren in halfrelief om de huidige brute overgang wat te verzachten. Met dank aan Michiel die me hier aan het denken heeft gezet. Ruimte voor nog meer sparren in halfrelief achter de huidige bomen is er helaas niet want dat zou inderdaad het bosgevoel flink vooruit helpen. Vlak voor de bosrand loopt immers de NMBS telegraafleiding en die werd uiteraard bomenvrij gehouden.

grove den

Misschien nog een paar halfreliëf hoogstammen tussen de "lagere"..?
Dan lijkt het alsof er gerooid is voor de aanleg van de telegraafpalen/leidingen  en dat er in de jaren erna de "lagere/jongere dennetjes zijn gaan groeien die dan ook weer over enkele jaren zeker  omgezaagd worden!
De hoogstamdennen zijn de bomen die gespaard bleven omdat ze ver genoeg van de leidingen staan.
"just my 2 cents" natuurlijk ;-)

Jos

doomslu

Met sparren is het misschien niet zo makkelijk te realiseren, maar ik ben tevreden over mijn experiment op volgende foto: achter de bomen heb ik een laagje 'groen' (struikgewas) gekleefd tegen de achtergrond, om zo geen 'lucht' te laten doorschijnen achter de te dunne laag bomen...

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

centauri167

Ziet er heel mooi uit Luc !  :)