Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Lijn 41 groeit

Gestart door PeterVG, 25 december 2012, 13:28:02 PM

knibbelknabbel


Koen

Blij dit nieuws te horen! Beter nieuws kon ik vandaag niet lezen  ;).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

PeterVG

Goed nieuws Bernard



Het gaat zeer goed met Nore. Bijgevoegde foto is intussen al wat ouder. Hier is haar linkeroog nog duidelijk naar voor gestuwd. Nu, enkele weken later begint het oog stilaan haar oude vertrouwde positie in te nemen. Vorige week bezochten we de artsen in Leuven. Voorlopig kunnen we gerust zijn. Het is alleen afwachten wat de toekomst brengen zal. Afwachten of er later nog een zichtbare verdikking overblijft die een heelkundige ingreep vraagt. En afwachten wanneer het scenario van de aderopzwelling achter het oog zich herhaalt. Dit zou zeker gebeuren tijdens het groeiproces. En uiteraard afwachten of er dan mogelijke schade aan het oog zou optreden. Voorlopig is dit niet het geval. Nore gaat sinds vorige week voor het eerst naar school. Daar is het blijkbaar heel leuk want ze vind het jammer als ze naar huis moet.

PeterVG


Tijd om de bermen van Hamsart te begroeien.

Het plan was om deze te situeren in juni. Vandaar dat mijn grasbermen dor gras vertonen.
Nu ik gestart ben met de bouw van sparren ben ik van idee veranderd. De geschilderde achtergrond toont donkere sparren. Die kan ik niet plaatsen in juni. Mei kan echter wel doordat de sparren dan net in groei gaan en de eerste jonge groene scheuten tonen. Voor een geschilderde achtergrondboom is donkergroen dan wel aanvaardbaar.
Mei is op zich ook leuker dan juni. De typische Ardense velden met bloeiende meidoorn in de bermen zijn een prachtige bron van inspiratie. Als eerste experiment voor struiken ging ik voor brem. Ook een bloeier in mei. Gele brem kan een of ander hoekje van Hamsart verfraaien.



Dit zijn de eerste experimentele exemplaren.
Al deze struikjes werden gebouwd met dezelfde basisstructuur. Groen geverfde sisalvezels uit het bloemschikgamma. Een plukje daarvan werd tot een struikje uitgerokken. Hierop bracht ik met spuitlijm en elektrostaat grasvezels van 2mm aan. Daarna met spuitlijm en gele fijngezeefde vlokken de eindlaag om bloemen uit te beelden. Een simpele klus dus.
Nu ik de fotos van de echte brem naast de modelversie plaats valt het mij op dat mijn brem iets te citroengeel is. Een nieuw bad vlokken verven met een meer oranjegele tint lijkt de volgende opdracht.

PeterVG

Nog een typische bloeier die de meimaand kleurt is fluitekruid.



De HO versie heb ik gemaakt met behulp van de fijnste bloemistendraad die ik had. In mijn geval de 0,35mm versie. Op het puntje bracht ik lijm aan. Het werd de pot boekbinderslijm omdat die bij de hand stond. In de lijm bracht ik met de elektrostaat grasvezels van 2mm aan. Nadat de lijm iets stevigte had verkregen werden de vezels allen naar boven gericht door er met de vinger langs te wrijven. Eenmaal de lijm gedroogd was depte ik de uiteinden van de vezels in secondenlijm en daarna in fijn uitgezeefde witte vlokken. Het fluitekruid was klaar om te planten.
Om overtuigend over te komen moeten nog veel planten extra geplant worden.




doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Knap gedaan.

En ik ben blij dat het de goede kant op gaat met Nore.

vyncky

Prachtig gedaan Peter, Ik wou dat ik al zo ver was ;)
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

OlivierV

Dat zijn mooie details!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

leuk dat het met Nore de juiste kant uitgaat en hopelijk komt alles snel weer goed !

Groeten Peter ;)

RD25

Citaat van: Dirkh op 30 mei 2015, 17:50:42 PM
Knap gedaan.

En ik ben blij dat het de goede kant op gaat met Nore.

+1.

Dank u Peter voor de nieuw foto.
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

C.B.

Ik ben echt blij met het positieve nieuws van jullie Nore.
Ze ziet er stralend uit op de foto , gelukkig maar.

Over je baan , ben je echt wel goed bezig.
Uw struikjes zijn helemaal top , en zeker bedankt voor de bijkomende uitleg ervan.
Groetjes.
Claudio.

PeterVG

Bedankt mannen.

Wat meer uitleg rond het bremverhaal kan je vinden op:

http://hamsart.blogspot.be/2015/06/brem.html

vyncky

Bedankt voor de leerrijke uitleg ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)