Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Lijn 41 groeit

Gestart door PeterVG, 25 december 2012, 13:28:02 PM

krisds

Het was ook voor mij ook een van de hoofdredenen om naar de expo te komen. Uitstel is geen afstel en de uitnodiging is een mooi gebaar!

doomslu

Het is zeer jammer dat de baan niet komt.  :(
Gelukkig zal er ook nog ander fraais te zien zijn.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

oei Peter, dat is minder nieuws, lees het net na mn vakantie, erg spijtig  voor je, succes met die ene rug van je idd erg zuinig op zijn.

Balen voor ons alen verder, was toch het topstuk voor Leuven voor mij, en velen denk ik.

renstimpie

Beste Peter,

Dit is spijtig nieuws...  maar de gezondheid gaat voor...  maar afstel is geen uitstel.. :D

Ik neem nog contact met jou op voor het plan van de Brossel.

Met vriendelijke groeten

Tim Somers

PeterVG

Modulebaan Hamsart kent momenteel een rustig bestaan. Af en toe worden de lichten rond het station ontstoken voor het maken van een foto. Zo heb ik recent in de bouwmarkt ledschijnwerpers gekocht. Die zullen in de nabije toekomst de vaste baan in opbouw verlichten.
In afwachting heb ik de lampen gebruikt om er speelse fotos mee te maken.



Mijn excuses aan de puristen. De handgrepen van het M1 rijtuig zijn ondersteboven gemonteerd. Dit staat fout getekend op de bouwbeschrijving van Olaerts. Tot nu toe ontbrak mij de moed om de wagen open te breken en de handrails te slopen en er nieuwe te monteren. Dat komt nog wel een keertje.
De Trix 81 werd herspoten en hernummerd zodat de machine perfect inzetbaar is tijdens de tweede helft van de jaren 50.

PeterVG


Sinds enkele maanden werk ik terug volop aan de bouw van mijn grote vaste baan. Eerst werden de sporen in het onderste schaduwstation gelegd. Toen dat klaar was ben ik gestart met de bouw van het bovendek.



Het bovendek zal eveneens een schaduwstation bevatten. Vooraleer dit schaduwstation bereikt is loopt de spoorlijn gedurende een 8tal meter door Luxemburg. Van dit deel van de baan wordt momenteel de houten basisstructuur gebouwd. Dit stuk is op de foto makkelijk herkenbaar doordat een CFL 1600 op dit lijnstuk staat. De 60'er staat in het basis schaduwstation wat het ganse onderdek beslaat. De motorwagen staat op wat later het paradetraject moet worden. Dit stukje zal worden aangekleed als Huy Sud.



Deze foto toont de basisstructuur van mijn baan op dit deel van de sectie.
Het onderdek wordt bekleed met voorgeverfde platen.
De CFL sectie klimt met een helling van 1,6%. De bolle neus staat op de plek waar een stukje Goebelsmuhle zal gebouwd worden. De gekende plek met tunnel en viaduct heeft me geïnspireerd. Het wordt het sluitstuk van de baan waar het bovengelegen schaduwstation bereikt zal worden.



Er is nog werk aan de baan.
De Luxemburgse sectie op het bovendek moet nog verder uitgewerkt worden. De achtergrondplaat is intussen gemonteerd en heeft reeds een eerste grondlaag verf gekregen.

OlivierV

Intussen alles mooi kunnen volgen op flickr, maar ik denk dat het heel veel voldoening zal geven wanneer je een eerste rit inlast tussen het schaduw/startstation en het schaduwstation Luxemburg.

Groet!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske


Durango

Jaloers. Wat een ruimte
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

centauri167

Wat een project ..., hier heb ik maar 2 woorden voor:" Respect, Prachtig !"

mivc057

Ik geniet telkens van het prachtig afgewerkt houtwerk van je baan, het straalt klasse en netheid uit. Mochten alle banen zo zijn opgebouwd , amai !!  Een lust voor het oog. ;)

vyncky

Citaat van: PeterVG op 06 november 2014, 09:38:16 AM




Mijn excuses aan de puristen. De handgrepen van het M1 rijtuig zijn ondersteboven gemonteerd. Dit staat fout getekend op de bouwbeschrijving van Olaerts. Tot nu toe ontbrak mij de moed om de wagen open te breken en de handrails te slopen en er nieuwe te monteren. Dat komt nog wel een keertje.
De Trix 81 werd herspoten en hernummerd zodat de machine perfect inzetbaar is tijdens de tweede helft van de jaren 50.

Lap dat van dit M1-rijtuig heb ik ook voor  :(

Verder 'n prachtige baan in wording! Blijven verder doen !  ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

knibbelknabbel

Ik moet mijn handgrepen nog op de rijtuigen plaatsen... Dus als ik het goed begrijp moet de korte kant naar boven? En dan een likje zilvergrijs?

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *