Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Lijn 41 groeit

Gestart door PeterVG, 25 december 2012, 13:28:02 PM

Metpetergaathetbeter

fraai werk Peter, één vraagje (mogelijks kan ik erover gelezen hebben) bij nogal veel van dergelijke spoorbeveiligingen(of toch degenen die ik mij herinner), stonden daar vaak schuilhokjes voor de bediener van de bareel, komt dit er ook bij U ?

Groeten Peter ;)


eddy

Inderdaad Peter,
bij onze baan Scherpenheuvel,komt op een van de laatste modules ook een rolbareel(wel een functionerende)met bijbehorend wachterskeet en aandrijfwiel voor de bareel.

groeten eddy

vyncky

Nog maar eens knap gedaan Peter!  :D

Citaat van: eddy op 19 februari 2014, 10:51:12 AM
bij onze baan Scherpenheuvel,komt op een van de laatste modules ook een rolbareel(wel een functionerende)met bijbehorend wachterskeet en aandrijfwiel voor de bareel.

groeten eddy

Hé daar ben ik wel benieuwd naar :P

Ik vraag me al even af hoe de bediening ervan werkte... Ik weet aan een wiel draaien, maar dan de overbrenging naar het hek...??

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

PeterVG

Dank heren voor de talrijke reacties.
Een aandrijving is inderdaad onontbeerlijk. Zelf pas ik ervoor. Mijn baan is geen diorama dat waarheidsgetrouw is. Wel een rangeerbaantje dat aangekleed is om de juiste sfeer te scheppen. Met de huidige rolbareel ben ik tevreden. Perfect is het niet maar goed is goed genoeg.
Het wiel dat de rolbareel aandrijft. Daarvan heb ik net een duidelijke foto gevonden via Google op:
http://homdad.com/HL-2011/HOM-bbo/sdn/$-fr-sdn008.htm

Dat de rolbareel te kort zou zijn is relatief. Eerst wilde ik hem inderdaad langer maken. Maar eigenlijk vond ik geen fotos van langere rolbarelen. Wel vond ik een foto van een schuin geplaatste rolbareel net als mijn rolbareel te Hamsart. Daar werd door de NMBS gekozen voor de opstelling zoals ik die heb. Toen twijfelde ik niet meer en bouwde de rolbareel zoals jullie hem zien.

eddy

Hoi Peter,

krijg niets te zien als ik die link aanklik.

groeten eddy

PeterVG

Vreemd
Heb het eens getest op een andere PC en daar werkt de link ook.

HYA

Werk perfect op m'n iPad !

Gerolf

Hier werkt de link ook, hoor.
't Is te begrijpen dat je de rolbareel niet langer maakt  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG



De rolbareel van Hamsart is volledig geplaatst. Ook het poortje voor voetgangers heeft zijn plekje gevonden. Het signalisatiebord voor voetgangers is uiteraard een idee dat ik hier opdeed waarvoor mijn dank.
Rechts kan u een glimp opvangen van een NMBS betonhek uit geëtst messing gekocht bij Frank Boelens. Jammergenoeg is hij al een tijdje gestopt met modelbouw.
Tijd voor iets anders nu. De weegbrug van Hamsart wacht intussen ook al meer dan 15 jaar op afwerking.

Steam.N

Erg mooi, Peter !
Helemaal AF !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gardevil

Heel sfeervol. Knap!
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

marc goovaerts

Je mag er trots op zijn ! Misschien nog een nummerplaat voor het autootje ?

Stieven76

Zeer mooi gedaan. Fijn afgewerkt. Het enigste wat me wel direct wat opvalt is de dikte van de palen van de waarschuwingsborden. Die zien er nogal fors uit tov het fijne werk van de rolbareel. Kan mijn idee of gezichtsbedrog zijn. Wie ben ik om iets te zeggen op dit prachtwerk  ;D. Ik zou het zo op mijn moduletje zetten  :)  ;)

modelbaanHO

Magnifiek mooi gemaakt !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be