Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Lijn 41 groeit

Gestart door PeterVG, 25 december 2012, 13:28:02 PM

Gerolf

Citaat van: PeterVG op 24 maart 2017, 11:04:44 AMEr moet nog heel veel getimmerd worden Gerolf. Erg is dat niet want ik vind het heel fijn om te doen.

Het is duidelijk dat je dat graag doet - en daardoor ook een degelijk en verzorgd resultaat krijgt  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


Metpetergaathetbeter

naar je hoogtepunt gaan 't is wat hé ?  ;D ;) Net als al je ander werk daar bestaat eigenlijk maar één woord voor subliem ! :) ;)

TBCédric

Gewoon zalig om te zien! Peter aan het werk.  :D
Knappe realisatie man!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Geert

Mooi werk,

Zie ik daar op de foto minstens drie boor- vijsmachines, en dan nog met de hand vijzen...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

PeterVG

Citaat van: Geert op 13 april 2017, 14:37:47 PM
Zie ik daar op de foto minstens drie boor- vijsmachines, en dan nog met de hand vijzen...

Showman aan het werk  ;D

PeterC

Groetjes, Peter


loebaske


Straffe dingens Peter

Freek

Citaat van: Geert op 13 april 2017, 14:37:47 PM
Mooi werk,

Zie ik daar op de foto minstens drie boor- vijsmachines, en dan nog met de hand vijzen...


Geert

Dat ken ik, je hebt dan drie machientjes, maar op het moment dat je ze nodig hebt zijn de batterijen plat en mag je met de hand vijzen. En tegen dat de batterijen opgeladen zijn is het vijswerk gedaan ;D

marc goovaerts


Gerolf

 ;D  ;D

In elk geval een heel leuke foto  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

bijna nog bewonderenswaardiger dan de baan vind ik hoe opgeruimd alles eruit ziet  :P

Koen

Dat is bij mij meestal wel anders  ???. Meestal probeer ik wel op te ruimen maar dat is dan meestal na het werken.
Gelukkig heb ik in mijn agenda 14-dagelijks een kuisdag ingepland. Anders moet je over het (werk)materiaal klimmen  ;D (dat heb je als je (te)veel materiaal bijhoudt).

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

PeterVG

Nu de helix zo goed als klaar is moet de verbinding met de rest van de baan gebouwd worden.


Hoofddoel van de helix is het hoger gelegen schaduwstation verbinden met het lager gelegen schaduwstation. Hierdoor zal eindeloos rijden op termijn mogelijk worden. Niet dat ik dat meteen van plan ben want ik ben helemaal geen rijder. Ik denk dat na jaren bouwen aan de baan ik er in totaal een half uurtje op gereden heb. Dat zal in de toekomst wel verbeteren vermoed ik. De rijmogelijkheden zijn momenteel eerder beperkt.



Hier was ik bezig met de basis constructie van het hoog gelegen schaduwstation op 168cm. De spoorbouw van dit station kan nu starten. Om de bouwwerken niet nodeloos moeilijk te maken heb ik een plaat uit het schaduwstation nog niet gemonteerd. Zo kan ik voorlopig nog steeds makkelijk pendelen tussen werktafel en de achterkant van de baan.



Het onderliggende schaduwstation op 114 cm is intussen al redelijk toonbaar. Al maakt de tijdelijke doorgang spoorverkeer momenteel onmogelijk.

Naast een klimspiraal tussen beide schaduwstations bevat de helix ook een verbinding tussen hoofdlijn 41 op het bovendek en de industriële zijlijn op het onderdek. Deze verbinding had ik eveneens graag afgewerkt. Om deze lijn sluitend te kunnen maken ontbrak enkele meter baanonderbouw. Een knutselwerkje wat momenteel bijna afgewerkt is.



Het verbindingsspoor tussen boven en onderdek moet de helix even verlaten om de klimspiraal tussen beide schaduwstations te kunnen ontwijken. Vandaar de lus rond de 3 betonnen steunpalen welke je op bijgaande fotos kan zien. Achteraf zal dit klimspoor verborgen worden door de achtergrondplaat van het onderdek.






Gerolf

Ik vond je constructie al indrukwekkend, maar deze foto's  :o  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw