Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Lijn 41 groeit

Gestart door PeterVG, 25 december 2012, 13:28:02 PM

Grote stomer

mooi gedaan!

Een tip, misschien kan je de uiteinden van de onderste balk, die er eigenlijk niet thuis horen, zwart of grijs verven, dan vallen ze minder hard op.

groeten
 

Stieven76

Mooie rolbareel! Ziet er fijn werkt uit  ;D

vyncky

Da's netjes gedaan peter!

Ik heb dit weekend net mijn overweg van ABE terug gevonden, dus waarschijnlijk wordt het bij mij een messing barreel.

Uit interesse: is de omkadering ook 0,5 x 0,5 profiel? of dikker?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steam.N

Ziet er heel goed uit, Peter !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterVG

Blijkbaar bevalt het resultaat velen,  dankjewel daarvoor.
Yannick, de kader werd opgebouwd met styreenstrip van 1 op 0,5mm. Daarmee wordt de realiteit redelijk benadert. Een rolbareel is immers opgebouwd met U-profiel van 8,5 op 4,5cm. De kruislatjes zijn in realiteit gemaakt met profiel van 4cm op 0,5cm.

OlivierV

Het rolbareeltje past perfect bij die overweg Peter!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterVG

De eerste rolbareel staat.
De naastliggende hekjes moeten nog geplaatst worden. Nu gaapt er een groot gat aan de overweg met een onveilige toestand als gevolg. Maar om de rolbareel pur sang in beeld te brengen maakte ik toch maar een foto. De aangrenzende hekjes zijn klaar voor plaatsing. Nieuwe fotografische post zal dus snel volgen.



De steunportaaltjes schaal 1/1 te Maldegem en 1/87 in Hamsart







HYA


Dirkh

Echt origineel zo een rolbareel, de laatste keer dat zo iets zag is was in marienbourg.
Perfect nagebouwd met de rollers en al eroo en eraan.
Knap werk.

Steam.N

Prachtig gedaan, Peter.
Past perfect !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

GVL

Mooi gemaakt, Peter. Typeert de uitgebeelde periode.

TBCédric

Wow! Zeer knap Peter!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Inderdaad een mooie imitatie, Peter. Zéér geslaagd  8)
Toch een kleine kanttekening: ofwel is je straat te breed, ofwel je bareel te kort.
Als ik immers je voorbeeld-foto bekijk, staat het wiel daar onder de beugel-ophanging ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Het zal waarschijnlijk iets gemakkelijker zijn om de straat wat te versmallen...

Stieven76

Mooi gedaan Peter!  ;)