
Het resultaat van 3 maanden houtbewerking.
Zowat 30% van de onderbouw van lijn 41 staat.
De grote inham van de baan begint vorm te krijgen.
Links werd de baan zeer stevig opgebouwd omdat langs de achterzijde dubbeldeks naar schaduwstations gespoord kan worden. Enkel het onderdek is reeds gebouwd en net zichtbaar.
Het bovendek zal er 50 cm boven het onderdek gebouwd worden.
Op deze foto is van het linkerdeel enkel het toekomstige aangeklede deel langs de voorzijde duidelijk zichtbaar.
Het rechterdeel van de inham zal enkeldeks uitgevoerd worden. Hierdoor is de te bouwen houtconstructie veel eenvoudiger. De bouwwerken vorderen dan ook vlugger.
Dit rechterdeel is opgevat als een tong in het baanplan. De baan plooit terug van de muren als een tong wat extra rijlengte opbrengt. uiterst rechts op de foto is de andere zijde van de tongsectie nog net zichtbaar.
In de toekomst zal een trein 5 keer door dit beeld rollen tijdens zijn reis langs lijn 41 van Luik naar Luxemburg.