De achtergrond panelen staan nu overal volledig in de basiskleur blauwgrijs.
De voorbije weken heb ik een frieslijst aangebracht langsheen de ganse baan. Mijn ogen zijn er dankbaar voor want de baanverlichting doet nu wat ze moet doen zonder te storen.
Nu ik toch bezig was met het worstelen met hardboard panelen heb ik meteen frontpanelen aangebracht langsheen de baan waar het kon. Met als doel alles ineens in een zwarte lak te zetten.
[

Frontpanelen monteren langs een stukje van hoofdlijn 41. De dubbeldekssectie van mijn baan was reeds uitgerust met steunpunten voor de frontpanelen. Het plaatsen was hierdoor een snelle klus. Enkel het uitzagen op maat vroeg wat aandacht.

De maximum hellingshoek van hoofdlijn 41 is 1%.
Hoe dat toont kan je hier zien.

Om het bochtenwerk van lijn 41 enigsinds te camoufleren heb ik een vieuwblock met als motief een bakstenen brug ingepland. Met het frontpaneel gemonteerd krijgen we eindelijk zicht op de zaak. En het resultaat vult de verwachtingen in.

Frieslijst en frontpanelen werden in de primer gezet en opgeschuurd. Klaar om een zwarte laag verf te ontvangen.

De eerste laag zwarte satijnlak is aangebracht. Meteen oogt de baan veel beter. Ik krijg het gevoel in een modelbaan te staan en niet langer in een doolhof van houtwerk.

Een mijlpaal waar ik lang naartoe gewerkt heb.
De dubbeldekssectie afgewerkt met geschilderde frontpanelen.
Eindelijk krijg ik een kijk op de zaak. Mooi, ikke content.

Links Nord Belge station "Val Saint Lambert" rechts de inrit van Poulseur.
Jullie zien dat niet maar dat is normaal. Ik heb blijkbaar een vreemde ziekte waardoor ik vanalles zie dat er niet is.
Maar het komt nog, geduld.

Hier ben ik minder tevreden over. Wat me stoort is de tunnel achteraan. De achterzijde van deze inham in de baan is net de plek waar je ogen meestal naartoe worden gezogen. Een blikvanger in het baandesign had beter op zijn plaats geweest. Nu kijk je op een stukje blinde muur wat jammer is.
Waarom dit zo gekozen was. Ik wenste een vieuwblock tussen de Luikse industrie rechts en de meer landelijke scenery links. Op zich niet mis maar het is jammer dat dit net op een plek is waar je steeds zit op te kijken. Dat is me nu pas duidelijk geworden.
Een mens leert altijd bij