Auteur Topic: Lijn 41 groeit  (gelezen 214825 keer)

Offline Fretbol

• Forumlid
  • Voornaam: Anthony
Re: Lijn 41 groeit
« Reactie #1065 Gepost op: 23 juni 2020, 16:30:28 pm »
De tender ontspoorde op de puntstukken van de wissels omdat de eerste as van de tender onvoldoende speling had om dwars op de rijrichting te kunnen schuiven. Daarom heb ik van het chassis wat afgeslepen met de dremel. Nu heeft deze as voldoende speling om zachtjes door de wissels te kunnen bollen.

Bedankt, nu weet ik wat ik moet doen als hetzelfde probleem ook hier opduikt  :)

Offline PeterVG

• Forumlid
    • Modelspoor fotocollectie
  • Voornaam: Peter
« Reactie #1066 Gepost op: 03 juli 2020, 17:46:06 pm »
Het duurde een paar maand langer dan bij jullie om mijn brossel 553.29 te ontvangen. Eerst was het corona dan waren de digitale exemplaren op. Mijn winkelier kon me gelukkig nog een analoog motorwagentje bezorgen. Elk nadeel heeft zijn voordeel. Want intussen was het duidelijk dat Piko het geluid van een reeks 46 in het Type 553 had gestopt. Doodjammer want het geluid van de GM motor past niet in de oude Brossels.
Van een kennis had ik intussen vernomen dat hij zijn Brossel uitgerust had met een ESU V5 geluidsdecoder. Als alternatief voor de GM sound had hij het ESU VT98 geluid bewerkt en in de brossel gestopt. Een VT 98 heeft 2 dieselmotoren. Het geluid van 1 motor werd weggezuiverd waardoor dit geluid ontstaan is:
Genieten!

https://youtu.be/2Bq9dP8r6k0

Offline evan

• Forumlid
  • Voornaam: Evan
« Reactie #1067 Gepost op: 03 juli 2020, 18:52:27 pm »
Het plaatje klopt helemaal en het geluid is best leuk!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

www.minimaforma.com
www.paj-modelbouw.com

Offline PeterVG

• Forumlid
    • Modelspoor fotocollectie
  • Voornaam: Peter
« Reactie #1068 Gepost op: 31 juli 2020, 18:38:55 pm »
De voorbije weken heb ik de 2 spooraansluitingen die voor spoorverkeer gaan zorgen langs de groevelijn operationeel gemaakt. Kabels getrokken, schakelaars en motors gemonteerd zodat de wissels bedienbaar worden. Dat saaie werk is achter de rug. Dat werd gevierd met een klein ritje van de Brossel. De ESU V5 die aan boord is heb ik voorzien van "Drive Hold" mode waardoor het toerentalgeluid van de motor regelbaar is tijdens de rit. Zo hoor je de dieselmotor lekker rommelen in de steile klim van de groevelijn. Bergaf hoor je de motor enkel op lage toeren draaien met vooral veel rolgeluiden.
Missie geslaagd. Rijden is nu een klankorgel bedienen, zalig.
https://youtu.be/WWvrLovVx50

Offline evan

• Forumlid
  • Voornaam: Evan
« Reactie #1069 Gepost op: 31 juli 2020, 20:07:32 pm »
"Drive Hold"
https://youtu.be/WWvrLovVx50

Dankzij ESU mannen in Canada ;)

Leuk filmpje trouwens!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

www.minimaforma.com
www.paj-modelbouw.com

Offline Stef71

• Forumlid
  • Voornaam: stefaan
« Reactie #1070 Gepost op: 31 juli 2020, 23:15:46 pm »
Ja hallokes, fantastische baan.

Offline Floris

• Forumlid
    • Le Bassin blog
  • Voornaam: Floris
« Reactie #1071 Gepost op: 01 augustus 2020, 12:58:46 pm »
komt wel goed over, dat helling op helling af-verschil.

Offline mahtoska1

• Forumlid
  • Voornaam: Pieter
« Reactie #1072 Gepost op: 01 augustus 2020, 13:27:36 pm »
+1