Nore is nog niet vergeten dat het woord opendeurdag gevallen is. Door Corona toestanden is daar voorlopig geen concrete datum voor vastgelegd. Maar voor haar staat het vast dat het niet lang meer gaat duren.
Om bezoekende kinderen een rijdende trein te kunnen tonen heb ik besloten eerst het onderdek van sporen te voorzien.
Dan kan er een treintje met snoep pendelen. Meer moet dat niet zijn voor Nore want zij zal wel stations bouwen met lego blokjes. Mooie samenwerking noem ik dat :-)

De industrielijn die op het onderdek ontstaat kan ik makkelijk de groevelijn noemen. Als straks alle sporen liggen dan bedient de lijn 3 steengroeves. In de toekomst zal ze verlengd worden met mogelijk 2 minibaantjes welke ook het thema steengroeve zullen kennen. Het lijntje is geïnspireerd door het thema Poulseur - Sprimont. Al blijft het een vrije interpretatie net zoals de rest van mijn baan.

De groeve van La Prealle is de inspiratiebron voor de spooraansluiting die ik nu op het onderdek aan het bouwen ben. De steengroeve "La Prealle" is nog steeds in uitbating. Ik ben er dan ook een keertje gaan kijken wat er nog rest. Buiten een diepe put en een rotswand is er totaal geen spoor meer van de historische activiteit zoals we ze op de foto zien. Het is mij dan ook een raadsel waar de aansluiting exact gelegen was langs de normaalsporige NMVB lijn van Poulseur naar Sprimont.
Wie nuttige info heeft mag dit steeds melden want ik ben zeer benieuwd.

Mijn versie van spooraansluiting "La Prealle" heeft de spoorsituatie zoals ik ze terug vond op foto's uit de jaren 60 van het grote voorbeeld. Al werd er uiteraard wat heen en weer geschoven met de wissels om het geheel te laten passen in de ruimte die beschikbaar was.

De sporen liggen we kunnen dus starten met de bekabeling.