Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Open deur

Gestart door Huugooke, 24 december 2012, 20:28:11 PM

2012

aan de noodrem trekken he, de TBG zal daar geen porbleem mee hebben, naar die securail nr bellen vind ik vrij zinloos, tegen da die dan de TBG zijn nr gevonden hebben en zo, zelfs via alasca systeem kost da beetje tijd. dus open deur, ni zeveren mee gsm filmke en toestanden, maar trein stoppen, de TBG zal wel komen zoeken waar de noodrem getrokken is.

Jurgen

Misschien om je zelf in te dekken toch eerst een filmpje maken om te bewijzen dat de deur effectief open stond.  ;D Of zorgen dat er getuigen zijn die je verhaal kunnen bevestigen, dat is ook een optie.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Pol

Ok!  ;) Maar dan hoef je dat filmpje nog niet meteen naar de media te sturen achteraf hé! Tenzij je natuurlijk echt in de problemen geraakt met de NMBS en je jezelf op die manier wil indekken!  8)
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

2012

Citaat van: Jurgen op 26 december 2012, 17:12:22 PM
Misschien om je zelf in te dekken toch eerst een filmpje maken om te bewijzen dat de deur effectief open stond.  ;D Of zorgen dat er getuigen zijn die je verhaal kunnen bevestigen, dat is ook een optie.

tja ok, ma as die deur open staat terwijl men 140 per uur of meer (of minder) dan zal die ni meer toegaan als ge aan de noodrem trekt he  8)
de TBG en de TB zullen da best ok vinden as ge de trein "stil smijt" (ik zou da toch goe vinden) want ni alle mankementen aan de deuren zijn zichtbaar in stuurcabine he.

2012

Bovendien, als de lamp deuren tijdens de rit dooft moeten we niet stoppen, ook al zou er een deur kunnen opengegaan zijn, anderzijds kan ook lampje defect zijn of vele andere oorzaken die zorgen dat de lamp deuren dooft onderweg.

Bij motorwagens en desiros ist wel zo als onderweg de lamp deuren begint te branden we wel moeten stoppen.

Jurgen

Ik heb ook niet gezegd dat je het naar de media moet sturen hé. 't Zou gewoon maar als bewijs dienen aan de treinbegeleider.


Misschien moet je niet stoppen bij een aanduiding dat er iets mis is met de deuren, maar ik veronderstel dat dit op zijn minst toch nagekeken wordt? Ik kan me niet voorstellen dat je dit kan en mag negeren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Havoc op 26 december 2012, 14:57:34 PM
Zou boven elke deur moeten hangen... (langs binnen)


;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;Dgoeie!
Groeten Peter ;)

chef garde

Ik ben treinbegeleider en zou u dankbaar zijn indien u aan de noodrem trekt als er een deur openstaat.  Dat men ons niet altijd kan vinden is verstaanbaar, we kunnen niet overal tegelijk zijn, maar reken maar dat we afkomen als het noodsein afgetrokken wordt.  Het is immers onze (en ook die van de bestuurder) taak om het afgetrokken noodsein te herbewapenen (waardoor de remmen weer lossen), pas dan kan de rit verder gezet worden.  En zoals 2012 aanhaalt zullen de deuren niet plots dichtgaan als je aan het noodsein getrokken hebt, dus een filmpje maken om uzelf "in de dekken" lijkt volstrekt nutteloos. 

Helaas moet NMBS altijd het nieuws halen, praktisch dagelijks.  Ik geef toe dat het niet perfect op wieltjes loopt binnen onze 3 firma's, maar snap niet dat er geen (gerechtelijk) gevolg gegeven wordt aan dergelijke vuile-was-buiten-hang praktijken.  Is het dan slechts aan het spoor dat er één en ander spaak loopt, want de dagelijkse miserie in gelijk welk ander bedrijf staat toch ook niet in de kranten/tv-journaal???  Je moet jaren studeren om het diploma van journalist te halen, maar de minste sensatie mag zonder pardon in de krant of op tv.  Kan er dan, terwijl dat idiote filmpje afspeelt, geen slimme mens uitleggen wat je moet doen als er een deur openstaat, ipv het filmpje af te spelen met citaten als "Er stond weer maar eens een deur open" ... ??? 




Pol

De media blazen wel vaker de zaken op en die GSM's met filmfunctie mogen ze voor mijn part verbieden!  >:( In het onderwijs kennen we die praktijken ook dat leerlingen zaken filmen en naar buiten brengen i.p.v. ze intern te melden en op te lossen! (Zelf heb ik er gelukkig nog geen negatieve ervaringen mee gehad, maar we kennen allemaal wel voorbeelden!)

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Steven123

Citaat van: chef garde op 27 december 2012, 16:20:34 PM
...
Helaas moet NMBS altijd het nieuws halen, praktisch dagelijks.  Ik geef toe dat het niet perfect op wieltjes loopt binnen onze 3 firma's, maar snap niet dat er geen (gerechtelijk) gevolg gegeven wordt aan dergelijke vuile-was-buiten-hang praktijken.  Is het dan slechts aan het spoor dat er één en ander spaak loopt, want de dagelijkse miserie in gelijk welk ander bedrijf staat toch ook niet in de kranten/tv-journaal???  Je moet jaren studeren om het diploma van journalist te halen, maar de minste sensatie mag zonder pardon in de krant of op tv.  Kan er dan, terwijl dat idiote filmpje afspeelt, geen slimme mens uitleggen wat je moet doen als er een deur openstaat, ipv het filmpje af te spelen met citaten als "Er stond weer maar eens een deur open" ... ???

Dat vind ik ook jammer, vooral bij VTM genieten ze ervan als ze de nmbs op het nieuws kunnen tonen.  Een echte 'sensatie-zender' noem ik dat.   Zoals je al zei; het loopt niet allemaal 100% zoals het zou moeten bij de nmbs, maar geen mens die lijkt te beseffen hoeveel er bij komt kijken om de dienstregeling voor elke lijn vlekkeloos te laten verlopen.   Eigenlijk is het een erg fragiel systeem en is het al een wonder dat er zo weinig dingen gebeuren.


Een nog steeds interessante reportage over de vertragingen bij de nmbs kan je hier bekijken :
(niet recent, maar nog steeds van toepassing)

http://vimeo.com/18033966#

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

factageklerk

Ik heb al jaren geen gsm meer en ik heb daar nog geen spijt van. Je moet maar eens op de trein rondluisteren als ze aan het bellen zijn, net of iedereen moet het horen.  Men kan wel iemand filmen die in elkaar geslagen word of  ander leed, hulp bieden :o? Ho maar ???. We staan er liever op te staren als koeien naar een trein.
Deze ochtend nog tijdens een begrafenis hoorde ik in de Kerk 2 keer een gsm rinkelen, heel respectvol :-[
 

Dirky

Als buitenstaander bekeken vind ik het vrij normaal dat vele mankementen de media halen. Duizenden mensen maken dagelijks gebruik van dit vervoer dus de kans dat een probleem bij de media gemeld wordt is zeer groot.
Wat ik me afvraag is hoeveel van die momenten de media niet halen... Zowel mijn schoonbroer als één van mijn beste vrienden zijn TBG'ers en als ik maar de helft van hun verhalen zou geloven dan ben ik er des te meer van overtuigd dat er toch dringend iets zou mogen veranderen...

Zelf maak ik zo goed als nooit gebruik van deze vorm van openbaar vervoer dus is alles wat ik zeg "van horen zeggen!"... ;)


Pol

Het is niet abnormaal dat zulke zaken de media halen, dat klopt. Wat wel abnormaal is, is dat tegenwoordig heel wat mensen mediageil zijn en zomaar zelf de media inschakelen. Dat resulteert vaak in berichtgeving die sensatiegericht is en vaak niet helemaal objectief.
Wat ook abnormaal is, is dat mensen, zoals hierboven ook al werd aangehaald, tegenwoordig soms hun prioriteit leggen bij het filmen en fotograferen van situaties i.p.v. ze op een of andere manier op te lossen. Dat is wel abnormaal, mijns inziens.

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Dirky

ik wil er nog wat aan toevoegen Pol: ALLE berichtgeving is sensatiegericht. Gewoon omwille van de kijkcijfers!
En die sensatie-berichtgeving wordt ook door o.a. onze kinderen bekeken. Vrij normaal dat ze dan ook "alles" filmen wat aan de voorwaarde "sensatie" voldoet. Als je dan van de reporter ter plaatse nog een vergoeding beloofd wordt om je opname te mogen gebruiken... waarom zou je dan die stap naar de media niet nemen?

En wat filmen betreft i.p.v. te helpen; Als 50-plusser zou ik zeker niet tussenbeiden durven komen als ik bijvoorbeeld jongeren zie vechten. De enige hulp die ik durf te bieden is "filmen". Ben ik dan een lafaard? Misschien wel. Maar waarom help ik niet? Omdat diezelfde sensatiepers uitpakt met sensationele berichten over vechtpartijen met wapens, messen, doden, zware gewonden... en ik wil niet dood of zwaargewond zijn. :(

Als ik jong was kende ik het woord "stress" niet. Wel het respect werd hoog in het vaandel gedragen. Nog enkele generaties verder zal niemand nog het woord "respect" kennen maar zal iedereen gebukt gaan onder de stress... jammer :(

Pol

#29
In de situatie die jij vernoemt, is het filmen misschien wel zinvol omdat op die manier de daders kunnen geïdentificeerd worden.
Zulke filmpjes gaan dan ook naar de politie i.p.v. naar VTM, VRT etc.! Da's helemaal iets anders!  ;)

Wat respect betreft: dat valt bij de jeugd best wel mee! Ik werk met 13- tot 18-jarigen en al is hun cultuur vaak heel anders dan wat wij als 30+ers gewoon zijn, toch valt op dat zij heel wat respect hebben voor anderen op hun eigen manier. De generatiekloof maakt dat wij hun manier van handelen soms fout interpreteren en ... natuurlijk zijn er ook weer de media en politici die een fout beeld ophangen van jongeren. Jongeren die samen op een pleintje staan te babbelen = hangjongeren, dus GAS-boete, jongeren die picknicken aan de voet van een monument = hangjongeren, dus GAS-boete, ... n :( :o ??? En dan zeuren we achteraf weer dat jongeren heel de dag voor hun PC hangen ... Tja ...  ;)

Het gros van die jongeren doet eigenlijk niets verkeerd; 't zijn maar enkelingen die graffiti spuiten, vechten etc. Maar die halen wel weer de ... media! ;D

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...