beginner maakt zelf

Gestart door lb99, 24 december 2012, 12:33:29 PM

lb99

Beste,

Ik heb nog niet zo lang een baan en ben van plan om veel dingen zelf te gaan maken (zoals bomen lantaarns struiken enz.).
Hoe denken jullie hier over is dit een goed idee.
Naar mijn idee bespaart het wel geld als je het goed doet.
http://modelspoor1.webnode.nl/ mijn site met info over mijn baan (site is in een beginners fase)

SuSke

Een goed idee is het zeker, maar besef wel dat je ook leergeld zal moeten betalen.
Ook zal niet alles vanaf de eerste keer "gelukt" of "goedgenoeg" zijn, en je zal dus ook moeten volharden om toch verder te blijven doen.
Besef ook dat sommige dingen gewoon veel goedkoper kunnen aangekocht worden dan zelf gemaakt, dus ook voor jezelf even afwegen wat je echt wil: het plezier (en frustraties) om alles zelf temaken, of je baan op de goedkoopst mogelijke manier maken.
In ieder geval wens ik en waarschijnlijk het hele forum veel succes met je nieuwe baan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

lb99

Ik kijk zelf ook altijd eerst wat goedkoper is en met het leergeld hou ik ook rekening.
En als je iets zelf maakt kan je ook zelf de vorm en kleuren bepalen.

Steam.N

Van dingen zelf te maken kun je erg veel voldoening krijgen, zeker als je enkele tegenslagen hebt overwonnen.
Veel succes met je knutsel-ontdekkingstocht !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }


Gerolf

Zelf maken is zeker interessant, en de eerste bouwsels zullen waarschijnlijk maar zo-zo zijn (was bij mij in elk geval toch zo)
Je zal ook leren om te gaan met ontgoochelingen. Vallen en opstaan en beter worden.
Wat je ervan opsteekt, het plezier van het bouwen zelf, ... is onbetaalbaar.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

Zelfbouw is zeker leuk, je hebt ivm dit op heel veel beurzen workshops waar je steeds uw licht kan opsteken.
een Google is your friend, daar vind je ook massa's info.
In een club kan je ook heel veel info krijgen.

succes