Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

2013

Gestart door Huugooke, 23 december 2012, 20:56:14 PM

Huugooke

Als er wordt gebeld, en er staan mannen voor de deur met pluimen op hun hoofd, wees niet bang: het zijn de Maya's met de nieuwe kalender!

modeltreinbart

Bij mij zijn ze al geweest , maar ze hadden gene naakt kalender. ;)
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Jurgen

Pas op, want als ze met 3 zijn en er zit ne zwarte bij, dan zijn het de 3 koningen. Die geven niets, die komen alleen maar bedelen.

En als't ene met ne pisdoek rond zijn lijf is en 12 zotten errond, dan is het Jezus die herrezen is, samen met zijn apostelen. Die komen ook alleen maar aan tafel zitten en uw brood opeten.

Kijkt dus eerst maar is door uw raam vooraleer ge open doet!  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Die Driekoningen, die kwamen toch met goud, wierook en mirre? Dat goud kan ik gebruiken, maar wat is in 'shemelsnaam dat andere?

Steam.N

#4
Met dat eerste weet ik ook wel wat gedaan, en met dat tweede herinner ik me mijn misdienaar-carrière, maar dat derde ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OMC

Citaat van: Jurgen op 24 december 2012, 13:13:36 PM

En als't ene met ne pisdoek rond zijn lijf is en 12 zotten errond, dan is het Jezus die herrezen is, samen met zijn apostelen. Die komen ook alleen maar aan tafel zitten en uw brood opeten.


En uwe wijn opzuipen  ;D
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Havoc

Dat orgel dat ik hier heb heeft 30 jaar naast het wierrookvat gestaan. Als je dat aanzet riek je het nog...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Als ik me goed herinner is mirre ook een soort "parfum". Even opgezocht (wikipedia)

Mirre (myrrhe) is een gomhars, net als olibanum. Het wordt gewonnen uit verschillende soorten (...). De ruwe hars wordt bewerkt door middel van stoomdestillatie: het eindresultaat is een dikke lichtgele olie met een warme, kruidige, zoetige en enigszins rokerige geur.

Wat verder opgezocht: zoete mirre heet jahwee  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Citaat van: Huugooke op 24 december 2012, 20:45:02 PM
Die Driekoningen, die kwamen toch met goud, wierook en mirre? Dat goud kan ik gebruiken, maar wat is in 'shemelsnaam dat andere?


Neenee, 'k heb het gevonden wat ze gaven:

CiteerZe schonken een rol balatum en een grote pot vernis
Een salami met look en een aquarium met een vis

De zwarte gaf aan Jozef een paar vijzen en een boor
En aan Jezeke een sjalleke en een broekske in ivoor
Maria kreeg een zak cement met een grote roze strik
En een potlood en een gommeke om te gommen krege kik

Het klopt hoor, Urbanus heeft het gezegd! ;D


Voor de Nederlanders onder ons:
Ballatum = vloerbedekking
vijzen = schroeven
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.