Een gekke vraag.......misschien

Gestart door argilla, 23 december 2012, 14:37:18 PM

argilla

heu....bestaan er op het net elec.schema's van de digibox ( versterker dus) van MM maus om na te bouwen ? De prijzen rijzen de pan uit op verschillende koopfora worden deze per opbod verkocht. Na verschillende malen te hebben geboden en geprobeerd eentje te bemachtigen zinkt de moed me in de schoenen.
Dus zelf bouw . Maar eerst een schema vinden. Sorry als deze vraag ongeoorloofd overkomt voor het forum hier. ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

Wat bedoel je met "prijzen rijzen de pan uit"?
Op marktplaats zie ik complete multimaus sets voor rond de 75 euro. En dat is niet alleen de versterker, maar ook de maus zelf en de trafo.

argilla

Dat is bieden man....de hoogste bieder heeft het
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Klaas Zondervan

Wat ik gezien heb zijn geen biedprijzen, maar vaste prijzen.
Maar zelfs bij vaste prijzen kun je nog bieden. Stel dat ze €75 vragen, dan kan je altijd nog zeggen dat je €60 wil betalen.

bollen neus

Er worden ook regelmatig "nu kopen "aangeboden en die prijzen is niet "de hoogste" bieder hoor, ja kan al gesteld staan voor 75,00 euro als je uitkijkt en een beetje geduld hebt.En niet enkel op ebay kijken een rondvraag heeft mij ook heel goedkoop aan deze geholpen voor een collega. En een vraag stellen naar de verkoper geeft soms ook wonderlijke antwoorden hoor, deze tijd van het jaar?  ;) ;D

PietB

Mijn ervaring is al een aantal keer de volgende geweest.
Een paar dagen de toestand van het aangebodene in de gaten houden.
Als dat het bieden stokt, dan mail ik de aanbieder een dag later en bied hem, afhankelijk van de hoogte van het bedrag en het artikel, 20-50 Euro minder dan het hoogste bod; "Vandaag nog kontant in het handje", 95% kans dat ze toehappen, want vaak is het laatste bod van een vriendje die wordt ingeschakeld om de prijs op te drijven.
Je moet boefjes met boevenstreken aanpakken tenslotte.
Het betekent wel dat ik er niet het halve land voor door ga rijden, maar binnen een straal van 50km ben ik best bereid om er even voor te gaan rijden.

grt Piet.

Havoc

Hoe het op marktplaats gaat heb ik nog nooit begrepen. Ook nog nooit iets kunnen kopen. Meestal antwoorden de verkopers nooit op vragen, staat er een prijs, maar zijn ze aan het bieden 2-3x hoger en is het kennelijk nog niet verkocht ofwel is het al lang verkocht en krijg je een kwaaie mail terug waarom je hun lastigvalt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

Citaat van: Havoc op 23 december 2012, 17:40:39 PM
het al lang verkocht en krijg je een kwaaie mail terug waarom je hun lastigvalt.
In dat geval schrijf ik altijd een mail aan het beheer http://www.marktplaats.nl/i/help/contact/ en vertel dat er een artikel staat dat al verkocht is.
En of ze maatregelen willen nemen tegen de gene die je zo afbekt, met een copie van het kwaaie mailtje.
Je krijgt dan vaak een bedankje en de belofte dat ze er wat aan gaan doen.
Dat laatste moet je dan maar afwachten, maar sinds Ebay Marktplaats heeft overgenomen is de service verlening danig versoberd.

grt Piet.

Geert

Is het een soort booster wat je wil nabouwen? Daar kan je wel schema's voor vinden op het net. Maar digibox ken ik niet (wel deze van telenet  ;) ). Zit daar ook de sturing van in, dan kan je het vergeten om dit na te bouwen.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Klaas Zondervan

Geert, het is alleen maar een versterker (of booster, wat technisch gezien hetzelfde is)
De sturing zit bij de Multimaus in de maus zelf, dus het ding wat je in je hand houdt.

argilla

Citaat van: Geert op 23 december 2012, 22:04:56 PM
Is het een soort booster wat je wil nabouwen? Daar kan je wel schema's voor vinden op het net. Maar digibox ken ik niet (wel deze van telenet  ;) ). Zit daar ook de sturing van in, dan kan je het vergeten om dit na te bouwen.

Geert


Inderdaad Geert de booster. Ken jij zo een stek met schema's van de booster en /of versterker ? Sorry bedoelde met digibox de versterker/booster, kon op dat ogenblik niet op de juiste term komen  ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Geert

deze bv:

http://www.bogobit.de/bogobox/bogobox.pdf

en deze op de site van MR-Direct:

http://www.mrdirect.nl/

ik weet niet hoe het digitale signaal uit de Maus komt. Is het 0-5V dan moeten er mogelijk aanpassingen komen in de schema's. Deze zoals beschreven op de site van MR-Direct heb ik al eens nagemaakt, en deze werkt. Maar het stuurniveau is wel deze van de seriële com poort nl. -12...-15V en +12...+15V.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Klaas Zondervan

Geert, dat zijn wel boosterschema's, maar volgens mij bedoelt argilla perse het schema van een Roco booster/versterker.
Ik heb al op het net zitten speuren, maar ik kan het ook niet vinden. Misschien voelt iemand zich geroepen om te reverse engineeren? ;)