Modelspoor overpeinzingen.

Gestart door Ludwig, 23 december 2012, 11:41:51 AM

svvander

"DE" reden dat ik daar sinds kort mooi wegblijf (alhoewel... sinds kort: een dik jaar laat ons zeggen).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Alberke

Er wordt hier weer flink gezwamd; overpeinzingen zijn gedachten, die moeten niet noodzakelijk weergegeven worden! ;D
Dit is een persoonlijke mening natuurlijk, die na veel overpeinzingen is opgeschreven :-X
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

755philippe

De Lima's hebben ondertussen de schreef van 510€ gehaald. Heb trouwens de indruk dat de een van de bieders van de vorige veiling op de gelijkaardige set weer aan het meebieden is als ik me niet vergis. Zal waarschijnlijk weer rond 1000€ gaan of meer. Nee, dit laat ik over aan wat een gek er voor over heeft. Als de beurzen weer open mogen lijkt het me toch onwaarschijnlijk dat dit de richtprijs wordt voor deze Lima set.
Mvg


755philippe

svvander

Laat ons hopen van niet... want dan zie ik het voor al de rest niet meer goed komen. (Wat moet een LSM-wagonsetje dan gaan kosten? €5.000?)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

ramdani

als ik 2de hands Ls Models zie staan, zoek ik direct of het nog nieuw te koop is, en in de meeste gevallen ben je nog veel goedkoper uit, en dan stuur ik de verkoper de link van mijn nieuw gekochte modellen  ;D

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 21 mei 2021, 09:35:32 AM
Er wordt hier weer flink gezwamd; overpeinzingen zijn gedachten, die moeten niet noodzakelijk weergegeven worden! ;D
Dit is een persoonlijke mening natuurlijk, die na veel overpeinzingen is opgeschreven :-X

Oei Hugo,
met het verkeerde been uit bed gestapt dat je zo kritisch bent vandaag?  ;D

Ik bedoelde maar dat ik, dank zei een paar overpeinzingen aan de weet gekomen ben dat de loc in die link GEEN Belgisch model is, enkel "Belgisch???" gekleurd/geschilderd ende beplakt....!

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 21 mei 2021, 13:00:57 PM
Citaat van: Alberke op 21 mei 2021, 09:35:32 AM
Er wordt hier weer flink gezwamd; overpeinzingen zijn gedachten, die moeten niet noodzakelijk weergegeven worden! ;D
Dit is een persoonlijke mening natuurlijk, die na veel overpeinzingen is opgeschreven :-X

Oei Hugo,
met het verkeerde been uit bed gestapt dat je zo kritisch bent vandaag?  ;D

Ik bedoelde maar dat ik, dank zei een paar overpeinzingen aan de weet gekomen ben dat de loc in die link GEEN Belgisch model is, enkel "Belgisch???" gekleurd/geschilderd ende beplakt....!

;)
U zou ik nooit bekritiseren hé Rudy, dat weet ge  :)
Het is maar dat ik zo hard moet zoeken tussen het kaf...
:)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

SuSke

Komt door al die muizenissen dat het koren op is, Hugo.  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 21 mei 2021, 08:50:20 AM


Dat geeft te kennen hoe betrouwbaar de "Experts" bij Catawiki zijn...! ::)
toch wel experts in Geld verdienen, daarom draait het altijd !

755philippe

#54
Om even over Catawiki te babbelen heb ik een artikel gevonden met een aantal bevindingen. Hou er wel rekening mee dat het gene deze man schrijft zijn eigen bevindingen zijn en ook niet alledaags voorkomt.  Soms moet je ook wat geluk hebben in de relatie koper-verkoper.
link : https://josbertlonnee.wordpress.com/2017/06/09/oplichter-catawiki/



Mvg


755philippe

SuSke

#55
Als ik in Catawiki de beschrijving bij sommige artikels lees, dan stel ik mij toch ook vragen bij de expertise van de zogenaamde experts.
Ik vind het al wraakroepend dat er voor de vertalingen gewoon gebruik gemaakt wordt van Google-translate met alle kemels vandien.
Meestal staat de beschrijving vol fouten maar ik heb er tot nu toe alleen nog maar goede ervaringen gehad.
Alles geleverd zoals beschreven, en wanneer er iets niet klopte werd het via de handelaar meestal snel terug recht gezet.
Het gaat hem om een veiling en je moet dus goed opletten met je biedingen want er komt inderdaad een aardig stukje bij en dat mag je niet vergeten (terwijl ik toch de indruk heb dat er mensen zijn met een gigantische berg geld als ik sommige prijzen zie omhoog gaan)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

als Belg zou je moeten weten dat je met (vanwaar is die veilingsite) altijd moet opletten  ;D ;) Je kent toch dat gekende gezegde "iets met gekloot worden" ;)

755philippe

Hier nog een leuke voor degene die stevig in de buidel wil tasten en de een of andere duitser wil verrijken.
Jocadis Cityrail voor een prijs van maar liefst 1.100 €.
https://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=jocadis&_sacat=0

Mvg

755philippe

Metpetergaathetbeter

#58
je linkt doet het niet ! Toch wel