Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Modelspoor overpeinzingen.

Gestart door Ludwig, 23 december 2012, 11:41:51 AM

Metpetergaathetbeter

net als in de bouw(afbreken), ze breken een muur af en ze hebben allemaal waardevolle gevelstenen of dat denken ze toch ! ;D

Murphy

Alles is waard wat de zot er wil voor geven.... :-X :-X :-X
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Rangeerduivel

Ik heb "nu kopen" overgeslagen en hem een voorstel gedaan van 100€...wie weet valt zijne frank niet....dan heb ik hem voor een totaal van 150€!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Zeg nooit nooit! :)

;)

ERVIN

@Evan , ik heb de " gewone" Trix versie gehad , rijden die hij wel goed op het vlakke , maar éénmaal hij omhoog moest ( Complete Thalys) dan zag je zijn snelheid drastisch minderen , en de aanloop naar mijn kopstation is zeker niet steiler dan 2%.

Ik heb hem om die redenen toen verkocht , maar daar heb ik nu toch wel best spijt van , als ik er ergens nog ééntje moest vinden dan kocht ik hem toch opnieuw , want mooi is hij anders wel.

Maar Kuifje is best wel veel geld waard , en als ik aan volgend verhaal denk , dan voel ik mij nog altijd een dikke stomkop...

Toen ze de villa naast mijn huis aan het leegmaken waren ( beide bewoners waren overleden - kinderen keken niet meer om) stond er een grote container waar men alles uit het huis in gooide , op een dag stond er een oudere man te neuzen in die container , hij had een heel pak strips vast , ik zei , krijg je nog iets gevonden , mijnheer zei hij mij , ik heb hier tientallen strips van Kuifje gevonden , allemaal zwart wit exemplaren , die moeten uit de jaren '50 - '60 zijn , weet je hoeveel geld die waard zijn!!! Hij vertrok met een hele stapel... ik heb geen ene strip meer gevonden in die container van Kuifje.  :'(

evan

Citaat van: ERVIN op 28 april 2021, 20:02:30 PM


Maar Kuifje is best wel veel geld waard , en als ik aan volgend verhaal denk , dan voel ik mij nog altijd een dikke stomkop...



Het is inderdaad op zich wel een mooie trein.  Ik herinner me deze nog dat deze bij jou rond reed :)

En wat kuifje betreft.. Ja dat is inderdaad soms wat waard, maar eigenlijk is deze Thalys enkel maar een verwijzing naar Tintin (De Hollywood film) en heeft het niets te maken met het originele kuifje.   

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

d'er zat bewust een fout(afwijking) in die tekening niet ?

Decapod

#21
Inderdaad, Peter. dat moest ook, want anders mocht hij niet gemaakt worden van de erven van Hergé. Die leggen letterlijk op de kleinste slakjes zout. Bonpapa werd beschouwd als een recalcitrant kind met zijn tekeningetjes, maar nu is het kassakassa voor de erven. Ik heb ooit eens een prent uit een wetenschappelijk artikel gehaald en het voor een stuk herschreven omdat er zomaar eventjes €1200 geëist werd om de prent te mogen publiceren. Ronduit belachelijk ... .

Maar ja, zo is dat in deze tijden ... mensen hebben geen idee meer van symbolische waarde. Het enige wat telt is economische waarde, met alle gevolgen van dien. Onze hobby is daar een mooi voorbeeld van in zekere zin. Anderzijds zijn er zoveel zelfbouwers en zoveel kenners van de historische en materiële achtergrond van onze hobby dat de prijzengekte toch nooit helemaal doorslaat.

't Past wel goed in dit draadje eigenlijk: omdat ik zelf bijna geen tijd heb voor de hobby, zit ik elke vijf minuten die ik over heb te zoeken naar info, in boeken te bladeren of aan plannen te tekenen. Het verzamelen staat een beetje on hold (ook net een nieuwe hoorn gekregen van de vrouw ... dat zijn nog wel wat andere bedragen dan een locomotiefje, grootteorde maal dertig ongeveer  :o ), maar het doordenken en plannen niet. Stilaan krijgt een stuk kelder ook vorm zodat ik eindelijk een plek zal hebben om aan iets te werken. 't Moet niet groot en geweldig of duur zijn. Als het maar interessant en mooi is en er af en toe eens een loc op doortocht een rangerende, puffende loc kan passeren. Dan ben ik al content. Die tijd, die komt nog wel ... kon ik die maar kopen, maar die is onbetaalbaar. Dat zet toch alle zaken eens even in perspectief, niet?

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Havoc

Citaat van: Decapod op 29 april 2021, 10:10:57 AMook net een nieuwe hoorn gekregen van de vrouw ...

Denk dat je dat misschien iets anders wil formuleren...  :o :-X
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 29 april 2021, 10:16:13 AM
Citaat van: Decapod op 29 april 2021, 10:10:57 AMook net een nieuwe hoorn gekregen van de vrouw ...

Denk dat je dat misschien iets anders wil formuleren...  :o :-X

Moesten het er 2 zijn het ware dubbel zo erg!  ;D ;D ;D

;)

Decapod

#24
Citaat van: Havoc op 29 april 2021, 10:16:13 AM
Citaat van: Decapod op 29 april 2021, 10:10:57 AMook net een nieuwe hoorn gekregen van de vrouw ...

Denk dat je dat misschien iets anders wil formuleren...  :o :-X

Euh, neen, een hoorn is een koperblaasinstrument ... . Met al jullie onfatsoenlijke gedachten ... tsk, je moet daar niet over praten, hè, ... DAT moet je gewoon doen  ;D ;D ;D ;

(Ik krijg wel soms hoorns van mijn vrouw, maar dat is natuurlijk iets anders ;))
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Alan On Track

Bedankt om dit te delen. Ik denk wel dat ik deze ga kopen. Ik rij dan wel 2-rail, maar ik hou ze gewoon bij in de doos voor vijf jaar en dan verkoop ik ze door voor €50.000!  :P :P :P :P
Modelbouw is een kunst

Metpetergaathetbeter

waren dat trouwens niet die stellen waarvan de eerste die uitgeleverd werden als je die nam dat de assen spontaan op de baan bleven staan ? 't is ook al lang geleden hé ?

SuSke

Dat het waard is wat de gek er voor geeft bewijst deze link https://www.catawiki.nl/l/47678125-lima-h0-149881-passagiersrijtuigen-set-4x-series-m4-carriages-nmbs dan weer.

Als je naar de eerste foto kijkt zie je de nieuwprijs (3699,00 BEF - omgerekend dus nog geen €100,00) en toch nog 2 gekken die zich laten opdraaien tot het 5-voud van de gemiddelde prijs op beurzen.

Hoe graag wil je iets hebben  ??? ??? ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alan On Track

 :o :o :o

Toen ik mijn K-rijtuigen via Catawiki verkocht heb kreeg ik er ook bijna het dubbele voor dan mijn oorspronkelijke aankoopprijs, maar 1000 euro voor 4 M4 rijtuigen?! De verkoper zal ook gelukkig zijn  :P. Voor die prijs koop je meer dan tien nieuwe rijtuigen van een ander merk.
Modelbouw is een kunst

Alan On Track

Citaat van: SuSke op 02 mei 2021, 13:29:08 PM
Hoe graag wil je iets hebben  ??? ??? ???

Misschien hoopt die ze te kunnen doorverkopen voor 5000 euro?  :P
Modelbouw is een kunst